איריס וגל נווה, בעלי חנות סיגמא בצומת מגידו, ארגנו ככל שנה תחרות מרתון אופני הרים ברמה מקצועית. אי אפשר להתעלם מהמעורבות שלהם בענף האופניים המקומי: איריס מגיע לרוב התחרויות לתמוך בקבוצת הבית, אקוטים, ומנפקת לכלל הרוכבים תמונות אקשן מחמיאות. המסלולים שגל מארגן משתפרים ועולים רמה- גרף של שיפור מתמיד. כמי שהתחרה כבר ב4 תחרויות ברצף אני יכול להעיד, כל תחרות מתווסף עוד סינגל חדש, עוד עלייה מאתגרת כמו שאנחנו מצפים ורוצים שכל תחרות מרתון תראה.

כתב: אור דיין
צילום סטילס: סיטר נווה, מאור בן טובים
צילום וידאו: תום טבצ’ניק

10-9

אליעד דניאל מנצח מרתון סיגמא 2015

 

האירוע- בוץ, זיעה ופאמפטרק

המחויבות לשיפור ניכרת בכל הרבדים וההרשמה בבוקר הייתה קלה וזריזה, השילוט היה מעולה והנכונות לעזור והחיוך של איריס בבוקר מסביר פנים תמיד. הקפת המסלול על בסיס אליפות ישראל XCM 2014, הייתה באורך של כ22 ק”מ וכ400 מטר טיפוס מצטבר.

לאחר שירד גשם בלילה לפני התחרות, רוכבים שחזרו מההקפה עם אופניים מלאי בוץ ודיווחים על מקטעים לא רכיבים הרימו את מפלס הלחץ וגרמו למספר מתחרים שכבר הגיעו לעזוב. ייאמר לזכות צווות השיפוט שנעשתה בדיקה רצינית בשטח ונלקחה החלטה אמיצה ביחד עם המארגנים שהתחרות תתקיים בכל מקרה, מספר ההקפות צומצם מ-3 ל-2 והזינוק יידחה בשעה וחצי על מנת לתת לשמש לייבש את הבוץ- וכך היה.

02-1

 

יותם נוביק, שופט באירוע מטעם האיגוד שיתף אותנו כיצד נלקחה ההחלטה בבוקר התחרות:

“בשעות הבוקר המוקדמות ראינו שמסלול התחרות בוצי וקשה לרכיבה (ירד גשם לפרקים בלילה). המשמעות היא שזמני ההקפות יתארכו ומתוך כך החליט המארגן לדחות את הזינוקים (מ-08:30 ל-10:00) ולהוריד את מס’ ההקפות לעילית ולקדטים. לאחר מכן רכבתי ביחד עם מנהל המסלול, גל נווה בקטעים שנפגעו והערכנו כי השמש שיצאה ודחיית הזינוק יביאו לשיפור עבירות המסלול ויאפשרו להחזיר את מס’ ההקפות למה שתוכנן מראש, לבסוף התקבלה ההחלטה ע”י מארגן התחרות להיצמד להחלטה מהבוקר של קיצור ההקפות על מנת לא “לשגע” את הרוכבים ולסיים את התחרות בשעה סבירה (יום שישי כולם רוצים לחזור הבייתה מוקדם).

בדיעבד, זמני ההקפות היו כצפוי והמסלול הספיק להתייבש וסיפק הנאה צרופה למתחרים. נראה כי מרוץ מעלות, שהתקיים בגשם שוטף בחודש שעבר וכפה על הרוכבים לרוץ את רוב המסלול שהיה תקוע, הכניס פחד בקרב הרוכבים שמה יתרחש תסריט דומה. ניתן היה לראות זאת לפי כמות הרוכבים שהגיעו בבוקר ובחרו שלא לזנק.”

 

וידאו מדליק מהפנינג בפאמפטרק: (צילם: טום טבצ’ניק)

אור גוב, פאנליסט ב BIKEPANEL ורוכב AM ודאונהיל על הפעלת מתחם הפאמפטרק באירוע:

“לצד אירוע המרתון שהתקיים בשישי האחרון החלטתי להפיק אירוע קטן משל עצמי, הפנינג על הפאמפטרק. יש לציין שהדרכתי על הפאמפטרק כבר פעם פעמיים והייתי שותף אינטגרלי לבנייה שלו לכן יש לי הערכה גדולה למקום, ומעבר לזה הקשר ביני לבין סיגמא הוא מאז שהייתי בן 14. אני אוהב אותם מאוד ומעריך את הרוח שבה מתנהלים הדברים בחנות הזו, בחמימות, אהבת המקצוע, אמינות ושירות אדיב מתוך כוונות טהורות וטובות להפוך את המקום לטוב יותר בעבור הרוכבים.

עשינו חצי יום שמכיל הדרכה של הרוכבים המשתתפים באירוע והקניית טכניקות בסיסיות לרכיבה על הפאמפטרק ובכלל. הוספנו מדידת זמנים שנערכה בחלוקה לזוגות ושלושה מקצים של תחרות. התחרות נעשית בדומה לדואל סלאלום כאשר מתחרים ראש בראש רוכב מול רוכב והמנצח עולה לשלב הבא. המקצה הראשון היה ראש בראש על ארבע הקפות והוא נקרא מקצה הספרינט, המקצה השני היה מקצה אירובי וגם הוא היה ראש בראש אבל על עשר הקפות – מקצה מתיש עבור המתחרים. המקצה השלישי והאחרון היה שונה- תחרות נגד השעון, שכללה הקפה בצורת הספרה שמונה על מתחם הפאמפ טרק הגדול מבין השניים. מנצח קטגוריית האירובי היה ילדון בן 6! אמנם ניתנה לו האפשרות לפדל על המסלול בשל גילו, אבל עילי הקטן רכב בצורה שהרשימה אותנו מאוד.

כוכב נוסף מאותו יום הוא אור שלו, תושב מקומי שהוריו הם הבעלים של חנות מכוניות על שלט הצמודה לסיגמא. אור בן 11 התחרה בלי לפדל כלל כמו שאמורים להתנהג כל המתחרים בתחרות שכזו וקטף את המקום השלישי בקטגוריית הספרינט, מה שמעיד על טכניקת רכיבה מעולה לבחור הצעיר!

ארבעה עשר חבר’ה שהגיעו ממקומות שונים כולל שלושה חברים קרובים לקחו חלק באירוע מצומצם אך מהנה מאוד.

03-2

 

הזינוק יצא

לאחר פתיחה חזקה מאוד נפרדו בנימין שמידט, רונן אליס ואליעד מהדבוקה והצליחו לשמור על פער מהרודפים עד סוף ההקפה ה2 והאחרונה. רונן ואליעד, חברי הקבוצה הביתית, אקוטים- תקפו והצליחו להגיע לבד לסיום, שבו אליעד דניאל מנצח את התחרות בהפרש קטן מרונן אליס.
04-3
מספר רוכבי שטח וכביש בכירים נמצאים כעת בחו”ל ואין ספק שזה השפיע על דלילות הפלוטון ועל המאבק על המקומות הראשונים. בלטו בהיעדרם קבוצת CCC, אביב יחזקאל וגיא שגיב נמצאים בסבב תחרויות בבלגיה. לצערי בעילית נשים התחרתה לבדה וניצחה סתיו גינת מ500 וואט. יש מספר רוכבות שמתחרות בחו”ל ויכול להיות שתחרות כיסופים שהתקיימה באותה שבת השפיעה על כמות המתחרים הכללית שהגיעה לאירוע.

 

06-5

סתיו גינת מ500 וואט

 

דיברנו עם בנימין שמידט שלקח מקום 3 בתחרות

“כל הרוכבים שהתלבטו ולא זינקו הפסידו… לאחר שירד גשם בלילה והמסלול היה דביק קצת, מארגני המירוץ והשופטים לקחו החלטה אמיצה לדחות את המרוץ ולא לבטל (הזינוק נדחה מ8:30 ל10:00 א.ד). ההחלטה הייתה נכונה וסופר מקצועית. רכבנו ונהננו ממסלול חדש שנבנה במיוחד לשנה החדשה ללא בוץ, תנאי אחיזה מדהימים. אני רוצה להודות לסיגמא על אירגון המירוצים ובניהם המירוץ האהוב עלי מרוץ הSTRAVA- היחיד מסוגו בארץ – תחרות פתוחה לקהל הרחב ללא עלות (מרוץ הסטרבה- הרוכב שעשה הקפה בזמן המהיר ביותר עד בוקר התחרות א.ד). בנימין מספר על מהלך המרוץ מנקודת מבטו: “ההקפה הייתה די שטוחה דבר שיצר מרוץ טקטי מעניין לקהל הרחב, מהתחלה אני אליעד ורונן ברחנו ועבדנו קצב קל יחסית להגדיל פער, הקפה שנייה ניסיתי לתקוף כמה פעמים ללא הצלחה של ממש. לבסוף אליעד ניצח/רונן שני ואני הגעתי שלישי. ברכות לחברי על הניצחון ועל הרכיבה המרשימה.”

בנימין מספר על המטרות להמשך העונה: “בשונה מהעונה הקודמת בעונה הנוכחית החלטי להתמקד במרתון, דבר שמיצר עונה ארוכה מאוד עוברי מצריכה הרבה מחנות אימונים. את העונה התחלתי בגאורגיה, והמטרה הקרובה עבורי תהיה אפיק טורקיה טור אופני הרים שתשמש גם כמחנה אימונים. תחרויות המטרה עבורי הם אליפות ישראל במרתון ואפיק ישראל אליו אזנק ביחד עם אלוף רוסיה.”

07-6

שמדיט נותן בראש

 

שוחחנו עם אליעד דניאל המנצח בעילית גברים

אליעד ברכות על הנצחון! איך היה המסלול? “תודה רבה, המסלול היה מושלם עקב תנאי מזג אוויר וקרקע מהודקת ומהירה. בנוסף בוצע בו שינוי (התווסף סינגל חדש א.ד) לפני התחרות שעליו אחראיים רונן אליס (מקום 2 וחבר קבוצה של אליעד, אקוטים א.ד) וגל נווה מנהל התחרות. מאוד נהנתי לרכוב עליו. מסלולי מרתון אפשר למדוד בכיף שהם נותנים לרוכב, בתחושת הזמן שלוקח לבצע הקפה וזה ללא ספק היה מסלול שהזמן עבר בוא מהר מאוד.

איך התנהל המירוץ מבחינה טקטית? מבחינה טקטית זינקנו 3 רוכבים מהקבוצה: רונן אליס רון שמעון ואני. לא זינקנו עם טקטיקה מיוחדת אבל היה חשוב לנו להגיע לשני המקומות הראשונים בפודיום בגלל שהתחרות היא תחרות ביתית. רונן ואני נתמכים על ידי חנות האופניים סיגמא. בנוסף ידענו לפניי כן שרונן ואני נצטרך לנהל את התחרות מקדימה וכך היה שמהר מאוד נכנסנו לקבוצה המובילה ביחד עם בנימין שמידט. ידענו שלא משנה מה קורה, רונן ואני נפרדים רק כשאנחנו מצליחים ביחד להיות המובילים. זה קרה בתחילת ההקפה השנייה בקטע היער: רונן הגביר קצב אני הלכתי אחריו ולאחר מכן שתי התקפות שלנו הצליחו לתת לנו את ההובלה. את המשך ההקפה רכבנו יחד. כקילומטר מהסיום כשהבנו שנסיים כמנצחים של היום, התנהל דיון בינינו מי יחצה ראשון. רונן החליט לתת לי ללכת אם אחזיק את המהירות אחזיק אם לא אז לא. מבחינתי זה ניצחון של רונן ושלי באותה מידה.”

מה המטרות להמשך העונה? “המטרות שלי להמשך העונה הם להמשיך ולספק תוצאות טובות בסבב מירוצי ה UCI בישראל. בנוסף אמשיך לשלב עבודה בין האימונים ולהתקדם גם בתחום זה. עדיין מוקדם לדעת אם יצא לי להתחרות בחו”ל השנה אבל אני עובד על זה. המטרה שתסגור את העונה היא תחרות האפיק ישראל שרונן ואני נעשה יחד בדומה לעונת 2013. כדרך אגב מרתון סיגמא הייתה הכנה טובה לשיתוף הפעולה בינינו בזמן אמת.”

09-8

 

איריס וגל נווה מארגני האירוע מספרים

“כשלושה שבועות לפני המועד גל סימן את תוואי השטח, קצר, גזם וניקה את המסלול, כשבועיים לפני המרתון המסלול כולו היה מוכן לרכיבה ומסומן חלקית עם חיצים בפניות חשובות. ואכן מספר רב של רוכבים רכבו במסלול להנאתם ולהכרת מסלול כהכנה למרתון. ביום חמישי אחה”צ המסלול היה רכיב ואנחנו שמחנו על כך מאוד. במהלך הלילה ומוקדם בבוקר יום שישי ירד גשם רב.

בשעה 06:00 בבוקר התחרות, גל נכנס עם הרכב לשטח וקבע כי בחלק מהמסלול אי אפשר לרכוב.

08-7

לפי הכרתו את המסלול ותנאי השטח ידע בברור שאם נדחה את הזינוק נוכל לקיים את המרתון בתנאי רכיבה מעולים ובמזג אויר נעים. לכן הוחלט לדחות את הזינוק בשעה וחצי לשעה 10:00 ההחלטה נלקחה על פי ניסיונו הרב של גל בהכרת השטח ובגיבוי מלא של רועי שפרון מנהל התחרות, יותם נוביק השופט הטכני ואמיר טנצר השופט הראשי. מה שהעמיד אותנו באי נעימות קלה מול עשרות הרוכבים שמצדם הגיעו בזמן ונאלצו לחכות לשעה 10:00. לצערנו חלקם לא קבלו את המלצתנו ולקחו החלטה לא לזנק בכלל. עצוב מזה היה שמספר מאמנים נתנו הוראה לרוכבים שלהם לא לזנק למרתון.

בזמן ההמתנה לזינוק ועד לסיום המרתון, נערכה פעילות חוויתית במתחם הפאמפטרק, בהדרכתו המשובחת של אור גוב, ללא עלות, במקצועיות ובאהבה גדולה לקידום הענף והרוכבים. לשמחתנו הרבה, בשעה עשר בדיוק הוזנקו כול המקצים לפי התכנון, המסלול היה מעולה וחבורת הרוכבים האמיצים והאופטימים נהנו מתנאי שטח טובים ומאווירה מעולה.

05-4

אור דיין כותב הכתבה לא בוחל באמצעים ומסנוור את מתחריו עם הקיט הזוהר של בייקפאנל!

 

ארגון אירוע כזה ושימוש בשטחים חקלאיים וביערות קק”ל, דורש תיאום עם גופים רבים כמו: מועצה אזורית, קיבוץ גבעת עוז, איגוד האופניים, משטרה, מד”א,רופא, ביטחון וקק”ל. אנחנו מאמינים שחשוב לארגן תחרויות ואירועים כאלו לקידום הרוכבים וענף האופניים בכלל, מה גם שיש לנו את כל התנאים הנדרשים: אזור מדהים לרכיבה ופאמפ טרק חדש שבנינו השנה. זכינו להיות מוקפים בחברים מעולים שהתנדבו לעזור בכול דבר שהתבקשו לו ולשיתוף פעולה עם ספונסרים מדהימים שהם כבר חלק מהמשפחה.

למרות המכשולים שבדרך: מזג האוויר, אירועים נוספים של איגוד האופניים שנערכו במקביל וסמוך ליום האירוע והרוכבים “הסקפטים” שבחרו שלא לזנק למרתון… מבחינתנו היה אירוע מוצלח!”

…”בסיום מקצה האפרוחים ניגש אליי ילד מתוק להפליא ממועדון “עמק האושר” ושאל אותי אם אני ממארגני האירוע? עניתי לו שכן ובמה אוכל לעזור לו? והמתוק פשוט אמר: “רציתי להודות לך על מרתון מעולה ומסלול מדהים, אני מאוד נהניתי ואפילו ניצחתי” עניתי לו שהוא מאוד ריגש אותי עכשיו ובשביל ילדים מתוקים כמוהו אנחנו קיימים. (והתאפקתי לא לאכול אותו)אז תגידו לי אם זה לא שווה את הכול?!

אנחנו רוצים לציין לשבח את שופטי איגוד האופניים: אמיר טנצר, יותם נוביק, דורון אברהם, צביקה קניג ויובל ישראלי, על לקיחת החלטות חשובות, נכונות ומוצדקות, שיפוט הוגן ומדויק ואוירה ספורטיבית נעימה. תודה לכול הרוכבים והקהל שנכח במרתון שמחים להיות כאן בשבילכם!

גל ואיריס נווה, סיגמא.”

 

11-10

 

בעלי תפקידים: מארגן: “סיגמא” גל ואיריס נווה, מנהל התחרות: רועי שיפרון, מנהל המסלול: גל נווה, שופט ראשי: אמיר טנצר, שופטים: צבי קניג, דורון אברהם, יותם נוביק, מדידת זמנים: יובל ישראל.

 

להלן התוצאות:

עילית 19 + גברים

  1. דניאל אליעד אקו טיים
  2. אליס רונן אקו טיים
  3. שמידט בנימין ISRAEL GO PRO
  4. סטרשנוב נועם בשביל האופניים בגליל
  5. דהאן איתן מלך העליות
  6. זידאן אחמד טימישגב
  7. שמעון רון אקו טיים

עילית 19 + נשים

  1. גינת סתו Team 500 Watt 2 02:52:31

פרו 19-29

  1. זיו נתנאל אקו טיים
  2. דיין אור עצמאי

פרו 30+

  1. כהן אדיר אקו טיים
  2. לוי-יוסוב אלכס שלמה רוכבי הקריות

פרו 40+

  1. די ורולי אנג׳לו בייק ווי

פרו 50+

  1. אולשנסקי גיל בשביל האופניים בגליל

קדטים

  1. לוי דין טימישגב
  2. זיו יפתח טימישגב
  3. מוקרין תומר מלך העליות
  4. זריהן דניאל Team 500 Watt

בוגרות 19-29

  1. פילימונוב אלינה אס”א טכניון
  2. שלוזניקוב אלכסנדרה אס”א טכניון

בוגרים 19-29

  1. ליקבר בועז אס”א טכניון
  2. שגב מירון אס”א טכניון
  3. שרוני הדר אס”א טכניון
  4. לוינקרון יותם אס”א טכניון
  5. ארמלין אלון אס”א טכניון
  6. ברץ רום אס”א טכניון

מסטרס 30

  1. דהן מאור אס”א טכניון

2 אברהמי עמית אס”א טכניון

  1. ליפשיץ רונן רוכבי השרון
  2. שגב אושיק עצמאי

מסטרס 40

  1. יעקובסון אורן אקו טיים
  2. דהן רן בשביל האופניים בגליל
  3. צ’רנישוב אולג עצמאי
  4. פיליפס עמיר עצמאי
  5. קמינסקי דניאל עצמאי

נשים 30 +

  1. דוברובינה אנסטסיה אס”א טכניון
  2. כהן מיכל רוכבי השרון
  3. רפאלי חגית אס”א טכניון

ילדות

  1. וואלך גלי מלך העליות

ילדים

  1. רייפר איתי רוכבי הקריות

2 עמוס נגב Team 500 Watt

3 חסיד עומרי רוכבי השרון

  1. דהן עודד בשביל האופניים בגליל
  2. הר שוב איתי מלך העליות
  3. זגה מאור רוכבי הקריות
  4. שוקרון דור Team 500 Watt
  5. פייגין מירום דינמו רייסינג
  6. נמירובסקי רועי מלך העליות

קטקטים

  1. רייבר שי Team 500 Watt
  2. קרן סאן מלך העליות

אפרוחים

  1. גור רותם עמק האושר
  2. וואלך עומר מסטרס חיפה
  3. זגה מורן רוכבי הקריות
  4. גור נבו מלך העליות
  5. ציוני יואב מלך העליות
  6. גיל דגן שחף

אפרוחית

  1. קרן יסמין עמק האושר

 

כתב: אור דיין
צילום סטילס: סיטר נווה, מאור בן טובים
צילום וידאו: תום טבצ’ניק

אור דיין, מולטי טאלנט. תל אביבי מלידה, אוהב עליות, מכור לקפה ובעל חיבה מוזרה לשלדות אלומיניום. מנגן על בס בהרכב רוק, מדריך אופניים ומתחרה בכל מרוץ על 2 גלגלים