נתחיל מהסוף: עידו סירקין קובע סטנדרט חדש וגבוה לתחרויות אופני כביש בארץ! הארגון של המרוץ, מהמעטפת דרך המסלולים ועד טקסי הפודיום נוהלו בצורה מרשימה ונראה שחשבו כמעט על כל פרט על מנת שיהיו תנאים אופטימליים למתחרים.

מאת: אור דיין
צילום: אילן הדר

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

טור תפוח – סירקין מגביה את הרף לתחרויות כביש בישראל

“הגיהנום של הצפון” זה אמנם תואר ששמור לקלאסיקה אחת ידועה (פריז רוביי), אבל אין ספק שעידו סירקין מארגן תחרויות שהכי קרובות להגדרה הזאת. כך יעידו המתחרים הרבים שהגיעו לטור תפוח השנה ושממשיכים לחזור כל שנה בשביל לסבול ולהנות שוב. המסלולים של סירקין לא לוקחים שבויים והלך הרוח של הבנאדם עובר דרכם- מרחק משמעותי, תוואי שטח לא קל, סיבובים טכניים יחסית, מרובי עליות… בקיצור קשוח!_DSC2775יש לאמר כי גם רוכבי סוף שבוע שאינם רייסרים ממוקדי נצחון יכולים להנות מאוד מהסגנון של מרוץ התפוח: הנופים המשגעים בכבישי הצפון מפתים להרים את הראש, להוריד קצת את הרגל מהגז ופשוט להנות מהשילוב הנפלא של מזג אוור וכל הירוק שמסביב.  
השוס השנה היה לטעמי מיקום התחרות ולינת המשתתפים במרוכז בכפר הנופש מרום גולן. החדרים היו ברמה גבוהה מאוד וכך גם המזון שהוגש בחדר האוכל, שהפתיע לטובה מבחינת היצע ואיכות. יכולנו לישון טוב והיה טעים!

_DSC2364הלינה בכפר תחרות, ביחד עם כל הרוכבים נתנה ערך נוסף ויצרה חיבור שהיה חסר תמיד, של קהילת הרוכבים שמתחרים אחד בשני כל העונה אבל לא תמיד מכירים. קבוצות רבות הגיעו לטור תפוח השנה, כך שזה גם יצר אצלן גיבוש פנימי אל מול מטרה של רכיבה קבוצתית עבור מוביל אחד לנצחון בדירוג הכללי, בדומה לטורים בחו”ל.

_DSC2894

טקסי הפודיומים התרחשו בערב כך שנחסכה מאיתנו ההמתנה המעיקה לתוצאות סופיות בסוף השלב, והרוכבים פשוט יכלו לצפות ולעודד בסיום את חבריהם, לעשות שחרור קטן בדרך לחדר ולהתחיל להתאושש לקראת השלב הבא. הייתה אופציה להזמין עיסויים, חולקו גם משקאות קלים ליד קו הסיום והכרוז הכריז כמעט על כל משתתף שעבר בהקפה או סיים – תוספת נעימה לענף שבדרך דל בפרגון שכזה.

העלות למשתתף הייתה הוגנת מאוד: כאלף שקלים למתחרה ל3 ימי התחרות שכללו 4 שלבי מרוץ במתכונת של טור שתוכננו כך שלנו נשאר רק לסובב פדלים. מה שנקרא חלמנו לסופ”ש אחד שאנחנו מקצוענים._DSC3346

שלב ראשון – אמפי גולן למרום גולן

הזינוק לשלב הראשון יצא מאמפי גולן בשעה 16:00 והסיום היה בהר אביטל. סה״כ כ-52 ק״מ של גבעות מתגלגלות ורוח צד חזקה ואופיינית לאזור, שהשפיעה על המרוץ. הרכיבה היא על כביש 98 צפונה.

_DSC2619

על פניו זהו שלב בעייתי מבחינה לוגיסטית מכיוון שהוא מנקודה לנקודה ולא מעגלי. בשנים קודמות זה נפל על הרוכבים והקבוצות שלהם להסתדר בסיום השלב ברכיבה חזרה למקומות הלינה, או לעשות הקפצות נהגים לרכבים שנשארו דרומית יותר בזינוק. עידו חשב על הכל הפעם: הוא פתח מתחם שמירת אופניים בנקודת הזינוק ב11:00 בבוקר, כך שעברנו עם הרכב, הפקדנו את האופניים, המשכנו צפונה עשינו צ’ק אין בחדרים במרום גולן, התארגנו לרכיבה ועלינו על אחד מהאוטובוסים בעזרת המועצה האזורית גולן. אלה הקפיצו אותנו חזרה דרומה לזינוק, בנסיעה באווירת טיול שנתי מגניבה ומצחיקה של 50 גברים עם טייצים וקסדות, ללא אופניים… מעט מתח באוויר והתרגשות ניכרת לקראת הזינוק הראשון. הכל תיקתק כמו שעון ולפי רשימות משתתפים מסודרות ומספרי משתתף לקחנו כל אחד את אופניו ונשאר גם זמן לחימום ארוך לפני הזינוק._DSC2553הזינוקים בטור מדורגים בהפרשים קצרים של 2 דקות: עילית וג’וניורס, פרו ועילית נשים, ספורט ולבסוף לוחמי סופ”ש. הפתיחה בפרו לפחות חזקה מאוד ומייצרת מיתר ארוך בפלוטון והרבה התקפות, עד שבריחה נדבקת אך הקצב לא יורד. כל השלב יש רוח משמעותית, שיפוע מתון וגבעות מתגלגלות, מה שייצר קבוצות קטנות יחסית. הסיום שונה משנה שעברה: 2 עליות קשות, כניסה למכתש אביטל, ירידה טכנית ופיניש בעלייה. זה היה שלב קשה שמוציא את המיץ עד הסוף!_DSC2737בעילית – ניצח גיא גבאי מסייקלינג אקדמי (היחיד מקבוצתו שנמצא בארץ). גיא מספר לנו בסיום שקבוצת TACC הובילה בתחילת המרוץ עם אצ׳לון (רכיבה אלכסונית ברוח צד) מה שהפריד לאחור רוכבים שלא הצליחו לתפוס מקום במבנה. בפלוטון המצומצם נשארו גם מספר רוכבי 500 וואט. גיא יצר עוד סלקציה בעלייה המשמעותית הראשונה ואיתו באים סער הרשלר (ג׳וניורס) ועומר גולדשטיין שניהם מ500 וואט. הוא מנצח בספרינט בעלייה האחרונה, ואחריו בהפרש של מספר שניות סער הרשלר ואופק חסון._DSC2811עומר גולדשטיין נתן לנו קטע מוזר אך מעורר ההשראה מהטור כשהוא רץ עם אופניו לקו הסיום במטרים האחרונים לאחר שסבל מתקלה טכנית, והוא לא מאבד הרבה זמן למובילים.
בנשים מנצחת עומר שפירא בתצוגת רכיבה חזקה. בהפרש גדול אחריה הילה יצחק ומרים בראון, כולן מתחרות במדי נבחרת ישראל. אסתר מייזלס החזיקה עד ק”מ 17 עם הפלוטון פרו מאבדת הרבה זמן לאחר שנתקעה בהתרסקות._DSC2356

שלב שני – סובב הבנטל

השלב השני הכיל הקפות בכיוון השעון (כמו שהיה בשלב ה1 בשנה שעברה). הקטע הוזנק והתנהל במזג אוויר קריר עם טפטוף קל ורוחות די חזקות. זה החל בתוך מרום גולן עם זינוק נייטרלי של חצי קילומטר וכלל (עילית גברים) 7 הקפות של כ-15 ק״מ ו-230 מטר גובה מצטבר. המרחק הצטבר לכדי 105 ק״מ ו-1,650 מטר טיפוס, לא קל!

בתדריך נמסר על סגירה חלקית של הכביש עם קונוסים ובפועל סגרו את כל הכביש! לא קל לתושבי האזור אבל הרבה יותר טוב לנו הרוכבים.

_DSC2784

גיא גבאי המוביל (סייקלינג אקדמי) ממשיך להיות דומיננטי מאוד ומייצר 2 סלקציות בפלוטון בעלייה התלולה. את ההפרדה הראשונה שורדת קבוצה קדמית איכותית של רוכבים מובילים מ500 וואט וTACC. את השנייה שורד רק עומר גולדשטיין מ500 וואט וקצת מאחוריהם סער הרשלר חבר קבוצתו.

בהקפה האחרונה עומר מנסה לנער את גיא גבאי בשביל לסגור את פער ה-12 שניות בניהם, אבל ללא הועיל, ומנצח בספרינט פיניש את גבאי שלא נראה מודאג מדי מהמצב. סער מסיים מעט אחריהם בעוד רכיבה מרשימה של רוכב הנוער המוכשר הזה. בעילית נשים מנצחת עומר שפירא המובילה. אחרי מספר דקות מגיעה אסתר מייזלס, חברת קבוצתי מ WCR שהתרסקה אתמול אבל הצליחה לייצר הפרש גדול היום ולקחת את המקום השני בשלב ובכללי. שלישית מגיעה חברת הנבחרת אביטל גז שהתפנצ׳רה וקיבלה גלגל מאורי צור. הרוכבים נכנסים למנוחה קצרה, כי השלב ה-3 בטור תפוח הוא נג״ש בעלייה להר הבנטל – והוא מתחיל כבר בשעה 16:00 של אותו היום.

_DSC2243

שלב 3 – נג״ש בעלייה ממרום גולן להר בנטל

זוהי העלייה המפורסמת אל קופי ענאן והתצפית מזרחה אל עבר אזורי הקרבות בסוריה וקוניטרה, שכל רוכב כביש שמכבד את עצמו, נכנס אליה באחת מרכיבותיו ברמת הגולן. 1.9 ק״מ ו-160 מטר גובה מצטבר, קצרה ועבה עם שיפוע מכווץ שרירים.
הפעם יחסי וואט/למשקל שיחקו תפקיד מאוד משמעותי בנג״ש. אל המקום הראשון עם הזמן הכי מהיר על המסלול הגיע עומר גולדשטיין מ-500 וואט בזמן של 5:57! אל המקום השני הגיע גיא גבאי מסייקלינג אקדמי ששומר על החולצת מוביל למחר בזמן של 6:08 בקטע (הפרש של כשניה וחצי בGC), שאדי חלבי הותיק מהקבוצה המקומית לוקח שלישי בעילית עם הזמן ה6 בטיבו. סער הרשלר 500 וואט סגר על השעון 6:33 שנותן לו את המקום ה5 כללי בקטע ומבסס את הראשון במקצה הג’וניורס.
2 קדטים מפתיעים ולוקחים מקום 3 ו4 בכללי עם זמנים מעולים, איתן לוי 6:23 (TNT), ורוי רובינשטיין 6:32.


בנשים הגיע ראשונה עומר שפירא – המובילה מנבחרת ישראל בזמן מהיר מאוד- שהיה הזמן השני במקצה מול הפרו גברים: 7:06! במקום השני אביטל גז מנבחרת ישראל, את הפודיום סגרה היום עידית שוב מCCC. מז״א קריר כ17 מעלות וקצת פחות בפסגה אבל למי שרצה חיכה קפה בקופי ענאן. מחר השלב האחרון והמסכם של הטור, בהצלחה!

_DSC3078-001

שלב 4 ואחרון – מהפך בדירוג הכללי בעילית גברים!

התחרות התחילה בקיבוץ עם זינוק נייטרלי קצר בירידה כמו בשלב 2, וכניסה ל6 הקפות נגד כיוון השעון- 116 ק״מ וכ- 1,650 מטר גובה מצטבר ומז״א קריר.
לאחר פתיחה רגועה יחסית בפלוטון העילית, יוצאת בריחה קטנה שלא מסכנת את הדירוג הכללי. פלוטון הפרו והעילית נשים שהוזנק 2 דקות אחרי העלית גברים, לוחץ חזק מהפתיחה ומגיע בירידה של יער אודם לפלוטון עילית גברים ו2 המקצים מתחברים. זה משנה את התנהלות הפלוטון מאותו רגע.

המהלך המנצח מגיע בהקפה האחרונה: לאחר שהבריחה נסגרת, יוצאים סער הרשלר ואופק חסון מ500 וואט, נועם אשכולות CCC, יובל בן משה TACC שגישרו אל שאדי חלבי מבשביל האופניים בגליל. יובל מנצח בפיניש את סער קצת אחריהם מגיע אופק ואז שאדי לפני הפלוטון המעורב.
מנצח הטור בעילית אופק חסון, מוריד מהפודיום את גיא גבאי שחיכה שעומר גולדשטיין יסגור מה שלא קרה כמובן. מנצח הטור בג׳וניורס עם הזמן הכי טוב בכלל הוא סער הרשלר. מנצחת השלב והטור בנשים עומר שפירא עם עוד רכיבה מרשימה מסיימת בקדמת הפלוטון עילית-פרו. אחריה מגיע אסתר מייזלס WCR ונועה בורוכוביץ מנבחרת ישראל. גיל קיבץ מנצח את השלב בפרו אך מנצח הטור בפרו גברים הוא ארז צארום מקבוצת IGP שרכבה אגרסיבי וטוב בהובלת המאמן צחי בויגן שנמצא בכושר מצוין. יש לציין את ויקטור קיטייב מאמן דינאמו רייסינג שלא ויתר וניסה לנצח בבריחה ארוכה היום.

_DSC1975

טור תפוח – לסיכום

האירוע מופק ומאורגן ע”י עידו סירקין והמועדון שלו, עמותת “בשביל האופניים בגליל”.  כחלק מכך יש יש מעט עובדים בשכר והרבה מתנדבים (חלקם רוכבים מהמועדון) באירוע שעושים לילות כימים בשביל להקים לנו את קו הזינוק וסיום, לנקות את החול מהכביש ולגרום לכל הדבר הזה לקרות, מעורר הערכה. ראינו הרבה מתושבות האזור שמחזיקות שלטים צהובים בצדי הדרך, בכניסה ויציאה משטחים חקלאיים שמיידעים את הנהגים על מרוץ האופניים שמתקיים כרגע באזור. היה בזה משהו יפה ומאוד אופייני כנראה לאזור.

עידו מציין בסיפוק את כמות המשתתפים כ-200 רוכבים ורוכבות. הטור שהתקיים בפעם ה-10 ובגולן בפעם ה-5, הביא מספר שיא וכנראה שכלל את רוב מתחרי הכביש הרציניים בענף. בערב, יין, ו2 נגני ג’אז על חצוצרה וסקסופון נתנו תחושה אחרת ממרוץ סטנדרטי ורבים מהמתחרים גילו מקום חדש שלא הכירו.  יש רצון ושאיפה כמובן שהמספר יגדל שנה הבאה ולנסות לפנות לקהלים נוספים. אנחנו בעד- חווייה מומלצת!

_DSC2035

תוצאות:

3 ראשונים בכל שלב ללא הפרדת קטגוריות, ודירוג כללי לפי קטגוריה בסיום הטור

שלב 1
1. גיא גבאי Cycling Academy Team
2.סער הרשלר 500 WATT (נוער)
3. אופק חסון 500 WATT

שלב 2
1. עומר גולדשטיין 500 WATT
2. גיא גבאי Cycling Academy Team
3. סער הרשלר 500 WATT (נוער)

שלב 3
1. עומר גולדשטיין 500 WATT
2. גיא גבאי Cycling Academy Team
3. איתן לוי TNT SportTeam (קדט)

 

שלב 4
1. יובל בן-משה TACC (נוער)
2. סער הרשלר 500 WATT (נוער)
3. אופק חסון 500 WATT


דירוג סופי של כל הטור GC

עילית גברים 19+

  1. אופק חסון 500 WATT
    2. גיא גבאי Cycling Academy Team
    3. עומר גולדשטיין 500 WATT

עילית נשים

  1. עומר שפירא נבחרת ישראל
  2. אסתר מייזלס WCR
  3. הילה יצחק נבחרת ישראל

_DSC3373

ג’וניורס בנים (נוער 17-18)

  1. סער הרשלר 500 WATT
  2. יובל בן משה TACC
  3. גיא ויינברג TACC

פרו 19+

  1. ארז צארום IGP
  2. ויקטור קיטייב DYNAMO RACING
  3. גיל קיבץ בוטקייה טים

קדטים (14-15)

  1. איתן לוי TNT SportTeam
  2. גילי גונן טימשגב
  3. להב דוידזון TNT SportTeam

קדטיות

  1. שירה בירן 500 WATT

ספורט גברים כללי 19+

  1. ולדימיר וליקנסקי NCC
  2. סילבן אדמס חברים של סייקלינג אקדמי
  3. אנדרי בליאקוב NCC

ספורט נשים 19+

  1. עמית מורן IGP
  2. סיגל גולדין IGP
  3. אשכר רוקח Avanti

_DSC2671

מאת: אור דיין
צילום: אילן הדר
אור דיין, מולטי טאלנט. תל אביבי מלידה, אוהב עליות, מכור לקפה ובעל חיבה מוזרה לשלדות אלומיניום. מנגן על בס בהרכב רוק, מדריך אופניים ומתחרה בכל מרוץ על 2 גלגלים