אילן הוא אחד מצלמי האופניים הטובים והאהובים בארץ. הוא צילם עבורנו כבר כמה וכמה כתבות, הוא מנהל את פורום טיולי אופניים בתפוז, הוא כתב (וצילם כמובן) ספר טיולי אופניים, זוכה בתחרות צילום של נשיונל גיאוגרפיק (!), ועוד ועוד… ובכלל – הוא חבר ואדם שכיף לפרגן לו! קבלו את הטיפ שלו בוידאו לגבי נשיאת מצלמה “אמיתית” לרכיבה.

רוכבי אופניים אוהבים לצלם. לצלם את הנופים המרהיבים בהם הם רוכבים, לצלם את הביצועים המרשימים של החברים, את האווירה והצחוקים, ובקיצור, את כל מה שטוב ברכיבת אופניים.

רוכבים רבים גם מחזיקים בביתם מצלמת DSLR איכותית, אשר אידיאלית לצילום כל מה שהזכרתי בפסקה הראשונה בסייג אחד קטן – היא גדולה, היא מסורבלת, לוקח הרבה זמן לשלוף אותה, והיא עלולה להנזק בנפילה ולפגוע עמוקות בכיס הרוכב.

אופס. מסתבר שהסייג הזה לא אחד ולא קטן, אבל אני טוען שניתן להתגבר עליו, כמו שאני עושה במשך שנים בהנאה ובהצלחה.  אני שולף את המצלמה בזריזות, מחליף עדשה אם צריך, מצלם, מחזיר את המצלמה לתיק וממשיך לרכב לפני שהחבר’ה נעלמים מעבר לאופק. התרסקתי לא פעם בשנים האלו, אבל מעולם לא נגרם נזק כלשהו למצלמה או לעדשות (רק פעם אחת בירידה מטלטלת בקולורדו הפלאש שם לב ששכחתי לסגור את התא שלו והתעופף על מנת ליהנות אף הוא מן האוויר הצח. הנורה הוחלפה הפלאש משמש אותי נאמנה עד היום).

Capture2
Capture3

בנוסף לתיק הרכיבה הרגיל אני נושא תיק מותןLowePro Inverse 100 AW ובו לא רק מצלמה אלה הרבה יותר –

·         מצלמת ניקון D7000 + עדשת סיגמא 10-20

·         עדשת סיגמא 17-50 (או לחילופין ניקון 18-200, או ניקון 70-300)

·         פלאש SB600

·         פילטר מקטב

·         שלט רחוק למצלמה

·         שלט רחוק + מקלט לפלאש

·         זכרון נוסף

·         סוללה נוספת

·         ערכת ניקוי לעדשות


לא מאמינים? צפו בסרטון ותראו שגם אתם לא צריכים לוותר על מצלמת ה DSLR ברכיבות אופניים.


[vimeo]http://vimeo.com/41560715[/vimeo]


בסרטון, לצורך ההדגמה של מהירות השליפה, שלפתי מצלמה וגם הרכבתי פלאש. כמובן שבדרך כלל אין צורך בפלאש והשליפה וההחזרה אפילו יותר מהירים.

רק למען הסר ספק – אין לי כל קשר מסחרי לLowePro או ליבואן שלו, ועל התיק שילמתי במיטב זוזי. עוד לא התנסיתי בתיק דומה של חברה אחרת, אבל אתם מוזמנים לבדוק, להשוות ולהחליט מה הכי מתאים לכם, הנה כמה אפשרויות לתיקים דומים יצרנים אחרים –

 Kata HandsFree 493/495 DL

 Crumpler Mild Enthusiast

 ClickElite Trekker

Tamrac Rally 56/58

Think Tank Speed Demon v2.0

 

יש לכם שיטה עוד יותר מוצלחת? ספרו לנו!

 צילום ועריכת וידאו: גיא חלמיש

 מאת: אילן שחם