הרייסינג ראלף נחשב כאחד הצמיגים הטובים ביותר למרוצים. הוא מהיר יחסית, קל ועם זאת בעל אחיזה טובה.

עכשיו הוא בגרסתו השלישית משופר עוד יותר:  עם תרכובת גומי חדשה שנקראת PaceStar, גומי עמיד יותר בפני שחיקה במרכז עם מעבר לגומי רך בצדדים לאחיזה טובה יותר. הקוביות עברו ארגון מחדש להתאימן טוב יותר לגלגלי ״29.

הרייסינג ראלף מגיע בכמה תצורות ומהיבואן קיבלתי את הגרסה שהיא אולי המתאימה ביותר לרוב הרוכבים בישראל:   SnakeSkin , TL-Ready. גירסת ה SnakeSkin נותנת תשובה לעמידות גבוהה יותר של קירות הצד של הצמיג ולמעשה גם מבטלת כמעט לחלוטין את האפשרות לפאנצ’ר צביטה.

TL-Ready, טיובלס-רדי, כלומר כדי לרכב איתו כטיובלס יש רק להוסיף חומר. גירסת ה-SnakeSkin בעלת הדופן העבה יותר ולכן אטימה טובה יותר מצריכה פחות חומר. במבחן הפעם גם הצמיג הרחב יותר משתי האופציות הקיימות: 2.25 אינטש. האופציה הנוספת היא 2.1.

הרייסינג ראלף הוא צמיג בעל נפח אוויר גדול מה שמאפשר לרכב בלחץ אויר נמוך ולהנות מאחיזה מעולה ולבעלי הזנב הקשיח – נוחות משופרת.

1-Yarnin Racing Ralph

הוא בעל פרופיל עגול כך שהרוחב הגדול הוא לא בעיה באופניים מודרניים ומאפשר מעבר רציף וצפוי מהמרכז לצדדים וחזרה בכניסה ויציאה מהסיבוב. למעשה מדידת רוחב הצמיג, מקוביה חיצונית אחת לשניה, הוא ״2.1.

על המשקל, שני הצמיגים שקלו בדיוק 645 גרם לצמיג ״29. לא הרבה בהתחשב בכך שאלו צמיגי טיובלס רדי עם תוספת הגנה של SnakeSkin ושניתן להשתמש בפחות חומר כדי להשיג אטימה מושלמת. באתר היצרן המשקל המצויין הוא 640 כך שזה ממש תואם כיאה לחברה גרמנית.

את הצמיגים הרכבתי בדיוק לפי הגדרות היצרן ובהתאם לסרט ההדגמה:

[vimeo]http://vimeo.com/26616388[/vimeo]

זה המקום לציין שהיבואן נותן אחריות לצמיגים רק אם השתמשתם בחומר של שוולבה ולא בשום חומר אחר.

הצמיגים הורכבו על גלגלי טיובלס של פולקרום (עליהם נכתוב בכתבה אחרת) ללא כל בעיה וללא שימוש בכלים. ניפוח הצמיגים לא עבד אצלי עם משאבת רגל אבל מאוד בקלות עם מעט לחץ אויר מקומפרסור. לאחר מיכן הצמיג לא איבד אויר במשך תקופה ארוכה ולא נדרשתי להוסיף חומר. את הצמיגים נפחתי ל-psi 28 בקדמי ובאחורי, באופני זנב קשיח הורדתי את הלחץ באחורי ל-26-27 psi.

על השביל

הצמיגים מהירים ועם זאת בעלי אחיזה המקנה ביטחון. הצמיג הקודם שלי היה המקסיס Icon, וביחס אליו הרייסינג ראלף מרגיש מעט איטי יותר על דרכים כבושות או 4X4, אבל כשמגיעים לאחיזה או לסיבובים הרייסינג ראלף הנו בעל אחיזה טובה יותר אשר מתורגמת למהירות גבוהה יותר בכניסה במהירות גבוהה לסיבובים.

לגבי הבדלי המשקל בין שני הצמיגים אומר רק שה-ICON שאצלי אינו טיובלס רדי ולכן השתמשתי בפחות חומר בהרכבת הרייסינג ראלף כדי ליצור אטימה מושלמת, כך שההבדלים קטנים מאוד. אגב הכנסת פחות חומר משפיעה לטובה עם התנגדות גלגול נמוכה יותר.

 

1-_DSC2861

 

יצאתי מהבית ישר לסינגלים הבלתי נגמרים של אזור בארי. בגלל שאין פה הרבה סלעים וזו אדמה, לכאורה יתאים פה צמיג בעל התנגדות גלגול נמוכה ככל הניתן, גם על חשבון אחיזה, אולם הסיבובים הרבים וההשכבות הנדרשות מאזנות את אופי האדמה, וגורמות לכך שצריך צמיג עם אחיזה מצוינת. כתוצאה מכך זה אחד האזורים בהם צמיג מסוג זה אמור לככב ואכן כיכב ובגדול. בעבר רכבתי על רייסינג ראלף בגרסתו הקודמת וזו בהחלט מורגשת כטובה יותר. הוא אוחז טוב יותר בלי לאבד מהמהירות ומאפשר לקחת סיבובים מהר יותר בכל תנאי קרקע.

השבילים והסינגלים בתקופת המבחן הם תרום הגשם והם מאופיינים בקטעי חול ופודרה, חול או פודרה דקה על משטח קשה, דרכי כורכר או דרכי 4×4. לקחתי את הקווים הבעייתיים ואת הדרכים היותר מאתגרות כולל חול על משטח קשה במורד, סיבוב ועליות קצרות ותלולות. בכל המקומות הצמיג הפתיע לטובה התחושה הייתה שהצמיג לא יעזוב והכל תלוי רק בי.

באזורים יותר טכניים ומאתגרים כמו חרובית או בן-שמן, הרייסינג ראלף ממשיך להתגלגל מהר ואוחז היטב. בגינות סלעים הורגשה הגמישות הפחותה ביחס לאחיו הקל יותר וחסר ה-SnakeSkin, אך גם הפחות אמין, והעמיד בלחץ אויר נמוך. כדי להתגבר על כך הוצאתי מעט אויר ששיפר מאוד את האחיזה ללא פגיע באמידות ואמינות הצמיג.

לדעתי התוספת של ה-SnakeSkin שווה את התוספת במשקל לרוב הרוכבים. ה-SnakeSkin הופך את הצמיג הזה לאחד הצמיגים היותר ורסטיליים ומהנים שרכבתי עליהם במחיר של מעט משקל (אולם מאפשר הכנסת כמות החומר קטנה יותר).

1-_DSC2864

למי הצמיג מתאים

הצמיג מתאים לרוב הרוכבים אשר מחפשים צמיג בעל אחיזה טובה שייתן מענה גם לקטעים טכניים. הוא לא צמיג מהירות קלאסי ומהירות הגלגול שלו פחותה מעט מזו של צמיגי מרתון ייעודיים, אבל הוא מספק מענה עגול וטוב מאוד לרוב הרוכבים בגלל שילוב של אחיזה מצוינת והתנגדות גלגול סבירה. הוא מתאים לרוכבי מרתונים לא תחרותיים ולרוכבי טיולים. אפשר למתוח אותו עד לצד היותר אגרסיבי (מבחינת רכיבה טכנית) של מה שקרוי XC או AM קל. הוא יהיה לא רע לרוכבי AM אשר רוצים צמיג מהיר יותר מזה שיש להם כרגע על הגלגל האחורי או אפילו כקדמי בגירסת ״2.35.

לרייסרים יש את הגרסה ללא ה-SnakeSkin ששוקלת 105 גרם פחות והיא גם יותר גמישה תודות ל-127 TPI ואפילו את הגרסה הצרה יותר ״2.1 ששוקלת עוד 40 גרם פחות. זה ללא ספק צמיג איכותי ביותר עם נתונים מרשימים ויכולות גבוהות.

חסרונות

התנגדות גלגול טיפה גבוהה – יש פה נטייה להעדפת האחיזה. בתנאי הרכיבה היבשים והדרדרתיים של ישראל ברוב השנה זה יכול להיות יתרון.

התלות בחומר האטימה של היצרן הזה בלבד (מחיר מומלץ לחומר אטימה 60 מ״ל ולנוזל הרכבת צמיגים הוא 35 ש״ח כל אחד) – חסרון עקרוני ומהותי.

המחיר מאוד גבוה ביחס לרמת המחירים החדשה שמתקבעת בשוק. יש לציין שהמחיר הוא מחיר ממולץ לצרכן ולאחר 10% (328 ש״ח) הנחה כמעט כמו ב CRC. יהיו רבים שיעדיפו לרכוש את המישלן RaceR טיובלס. במחיר של רייסינג רלף אחד כזה אפשר לקנות כמה צמיגים ממישלן. פער כל כך דרמטי ומשמעותי הוא משהו שאפילו אני, שמאוד מאוד נהניתי מהרייסינג רלף וממליץ עליו בפה מלא, לא יכול להתעלם ממנו.

גמישות פחותה – סיבים עבים יותר ותוספת של ה-SnakeSkin משפיעים על גמישות הצמיג הפחותה.

לסיכום

איכותי, מומלץ, מהיר, אני מאוד אוהב את הצמיג הזה ביחס להמון צמיגים אחרים שבדקתי, אולם המחיר מקשה על בחירה מהירה וחסרת התלבטות בשוולבה הזה.

יבואן: מוטולוגי בע״מ, טלפון: 03-6823076

צילם: דונדי שוורץ  dondi.co.il

מאת: ירנין פלד