הג’אקט נראו כל כך טוב במבט ראשון עד כדי כך שלא היה ברור אם אני בוחן נעל רכיבה או נעל יציאה. העיצוב החיצוני שלה נראה צעיר לחלוטין, צבעוני, מגניב ומושך את העין.

ההתרשמות הראשונית הייתה מהאופן בו כף הרגל שלי התיישבה בתוך הנעל. למזלי אני בחור סטנדרטי שנועל מידה 42, כך שלא היה בעיה למצוא נעל במידה שלי אך התחושה הייתה זהה ללבישת כפפות, אני והנעל חלק אחד.

בחן: אור גוב
צילם: אלון שם טוב

image001

Giro זה לא קסדות?

Giro נוסדה בשנת 1985 בסנטה קרוז שבקליפורניה, היא חברה מוכרת בתחום רכיבת השטח, ואתם כנראה רגילים לראות את הסמל שלה יותר על גבי קסדות, אבל מעבר לקסדות החברה מייצרת גם נעליים, כפפות וביגוד משלים. הם מייצרים גם משקפי סקי וקסדות סקי וסנובורד, לכן ניתן להבין שרף המיגון שלהם גבוה (בסקי המהירויות מאוד גבוהות ועם המהירות עולות דרישות הסף לציוד המיגון).  

החברה מציע מגוון רחב של סוגי נעליים כאשר הדגם היחיד בתצורת הפלאטים הוא הדגם שבמבחן זה – jacket או המקביל לו jacket mid שהוא בעיצוב נעל ¾.

רוכב הבית של המותג בתחום הפרירייד המככב בעמוד של הג’אקט בדף האינטרנט שלהם הוא Graham Agassiz- רוכב שלא יודע פחד, משתתף בכל אירועי הפרירייד הגדולים בעולם ותמיד נמצא בטופ. קבלו תצוגת קצה של גרהם בלבוש הJacket:

גם Aharon Gwin- רוכב הדאונהיל האגדי רוכב על דגם הקליטים האגרסיבי שלהם- הChamber בסבב ה downhill world cup כשהוא מנצח את שאר המתחרים בלי שרשרת:

מי צריך נעלי רכיבה בלי קליטים?

הנעל מיועדת לרוכבי פרירייד, או כל מי שאופי הרכיבה שלו הוא פרוע וכולל הרבה זמן אויר, החלקות ונטישות מבוקרות של האופניים. מאחר ורובנו לא מתקרבים לרמת הטירוף שמוצגת בסרטון השיווק של הנעל אני אציג את השימושים היותר רלוונטים שלה לרובינו.

רוכבי האול מאונטיין, דאון היל וחובבי הפלאטים יאהבו מאוד את הנעל הזו, אבל לא רק הם: גם חובבי אופניים שמחפשים נעל להליכה יומיומית עם מותג מהתחום יאהבו את הנעל הזו. קהל מטרה נוסף הוא פצועי ברכיים למיניהם שחוזרים לרכב ונדרשים לוותר לזמן מה על אלמנט ההתחברות לפדל שהם אוהבים. ככל הנראה שהז’אנר המרכזי אליו מדברת הנעל בארץ היא רוכבי האול-מאונטיין שבוחרים לא לרכב מחוברים. מה שבטוח הוא שנעילת הנעל הזו מוסיפה כמה נקודות לרמת הסטייל שלכם בתור רוכבים!

באופן אישי אני יכול לספר שאני בתהליך שיקום של פציעה בברך, לכן כשאני רוכב אני עושה זאת עם נעלי פלאטים. לשמחתי המבחן הזה נפל לי בול בתקופה שבה קליטים לא באים בחשבון, כך שהיה לי סיבה טובה לצאת לרכב. image003

מפרט טכני:

  • חלק עליון של הנעל- skate stayel בעל מערכת לשימור הצורה של הנעל.
  • סוליה חיצונית- Vibram
  • סוליה פנימית- Eva
  • מדרס- Aegis
  • משקל- 416 גרם (מידה 42).
  • יבואן- רוזן ומינץ
  • מחיר- 570 ש”ח

image005

החלק העליון של הנעל

עשוי מבד מנוקב, אוורירי ונושם שמדיף היטב את זיעת הרגל. בתוכה שתי רצועות גומי התפורות ללשונית הנעל ומוסיפות לתחושת החביקה ההיקפית של כף הרגל. סביב כל אזור העקב יש כמות נדיבה של בד ספוגי בצורה היקפית, אשר מייצב את הרגל מעולה ומונע בריחה מעצבנת של הקרסול מחוץ לנעל (תופעה שכיחה בנעליים נמוכות).

בקדמת הנעל שכבת בד מחוספס ששומר על צורת הנעל ומונע התנתקות של הסוליה מהבד. לשונית הנעל מלאה גם היא בספוג נעים שמונע כאבים בעת סגירה חזקה של השרוכים על כף הרגל. החיסרון של ריבוי הספוגים הוא ספיחה מהירה של נוזלים ונטייה להתלכלך בקלות בשוליים הפנימיים של הנעל (שם הבד עדין יותר).

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

אם אתם מחפשים נעל שתהיה עמידה מפני מים לרכיבות חורף זו לא הנעל הנכונה אך כנראה שגם המתכננים של הנעל לא ייעדו אותה למטרה זו.

פגם יחיד שמצאתי בבד החיצוני של הנעל הוא פרימות מזעריות של בד שיוצאות מתוך חורי האוורור של הנעל- לא ברור אם יש לזה השפעה מהותית על עתיד התפירה של הנעל, נקווה שלא.

image007

Vibram בסוליית הנעל

הסוליה החיצונית נעשתה בשיתוף פעולה עם חברת Vibram המוכרת והאהובה בקרב מטפסי הרים, תוך התאמת מרווחי הסוליה לפדלים שטוחים. באזור האמצעי של הסוליה ישנה חלוקה צפופה יותר של המרווחים בעקבות הצורך לאחיזה גבוהה (הכוונה היא שהניטים של הפדל יכנסו בדיוק במרווחים הקטנים הללו ואז הקונטרה תהיה גבוהה ולא יהיה סיכוי לבריחה של הרגל).

Vibram ידועה בתור המובילה בתחום הסוליות הדביקות בשוק ולכן שמה הטוב בנעלי טיפוס, השימוש של סוליה מסוג גומי זה בנעלי רכיבה מתבקש.

הסוליה הפנימית משלבת טכנולוגיה בשם Eva אשר משפרת את בלימת הזעזוע בעת מכה. הטכנולוגיה עובדת כך שהחומר נועד להישמר גמיש ונוח עד לרגע בו יקבל אימפקט חזק ואז המולקולות שלו יצטופפו וימנעו את הזעזוע המרבי, לאחר מכן המצב יחזור לקדמותו והסוליה שוב תהיה גמישה ונוחה. שלושת המטרות שהחברה הציבה לעצמה בייצור הסוליה היו: השגת הביצועים המרביים בקרב הרוכב לצד הרמה הגבוהה ביותר של נוחות ועמידות לאורך הזמן.

image009

מדרס,משקל ונוחות

מדרס הנעל עשוי מחומר אנטי-מקרוב של חברת Aegis, אשר מונע במילים פשוטות יותר הופעת חיידקים בסוליית הנעל. מעבר לשקט הנפשי שנובע מהעובדה שנפטרנו מהפטריות בכף הרגל, ניתן גם להירגע מהמבנה הארגונומי של המדרס.

המדרס עשוי מחומר צפוף היטב שנועד גם הוא למנוע זעזועים. קיים שקע נאה לעקב כף הרגל עם שוליים גבוהים שמחזיקים את העקב. במרכז המדרס ישנו קימור בד שנועד למלא את החלל הריק שקיים בין כף הרגל לקרקע בכף רגל נורמלית ולהגביר את רמת הנוחות והתמיכה של המדרס.

משקל הנעל הוא 416 גרם למידה 42, משקל שמייצר תחושת קלילות ונינוחות גבוהה בהליכה, בתנועה במרחב וברכיבה.

כפי שציינתי קודם לכן החוויה האישית שלי הייתה דומה ללבישת כפפה, הרגשתי שהנעל מחבקת את כף הרגל שלי, גם לאחר זמן רב של רכיבה או הליכה התחושה נשארה זהה ולא הורגש צורך להידוק מחודש של השרוכים (תופעה שקורת מידי פעם בנעליים מסוימים).

image011

השגת ביצועים טובים יותר

ראשית חשוב לציין שכאשר רוכב נכנס לצד הטכני של עולם האופניים, בין אם יש לו רקע ברכיבה אחרת או לא מומלץ מאוד להתחיל ברכיבה על פדלים שטוחים. רכיבה טכנית עם קליטים צריכה להיעשות רק כאשר הרוכב רכש את כל המיומנויות הדרושות לרכיבה במסלולים שהוא רוכב וכאשר הוא רכש מנה נכבדת של ביטחון.

ההמלצה השנייה היא נעליים עם סוליה טובה ופדלים עם פינים טובים (כאלו שאתה לא רוצים לקבל אותם לתוך השוק שלכם). אם סוליית הנעל עשויה מהגומי הנכון עם מרווחים נכונים של הסוליה + יש לכם פדל רצחני = קיבלתם תוצאה דומה לקליטים ברמת החיבור לפדל.

נעלי הג’אקט אוחזות טוב מאוד את הפדל, הסוליה הקשיחה למחיצה נותנת לכף הרגל מנוחה (מתנועת הפלקס)  והספיגה של הזעזועים בנחיתות נוכחת ללא ספק. אם אתם רוכבים מתחילים שרגילים להשתמש בנעלי ספורט כנעלי רכיבה הג’אקט ללא ספק ישפרו את הביצועים שלכם. אם אתה רוכבי גראביטי/ פרירייד מנוסים אני חושב שבעיקר תהנו יותר מהרכיבה.

image013

שרוכים, רצועות וולקרו (סקוצ’ים) או קליקים?

השרוכים הם מערכת הסגירה הוותיקה והמוכרת בנעליים, ויש להגיד שהיא הכי אפקטיבית כי היא עובדת וכאשר השרוך הולך פשוט מחליפים אותו.

כאשר מתחילים להתעסק עם רצועות סקוצ’ים זה עניין של זמן עד שהסגירה של הנעל כבר לא תעבוד ואז כבר יהיה יותר מסובך לתקן. מעבר לזה כאשר מדובר בנעל פרירייד/ אול מאונטיין הלוק הוא מאוד חשוב והוא צריך להיות מגניב, ודומה לדרך שבא אנחנו מתלבשים ביום יום לכן שרוכים נמצאים אצלי בהעדפה גבוהה יותר.

אני אישית בן אדם של שרוכים, לא מחפש את כל התחכום שקיים במערכת הסגירה של הנעל היום, בעניין הזה אין טעם להתקדם לדעתי. השרוכים בנעל זו תואמים את הצבע של הריפוד הפנימי של הנעל- תיאום מגניב של צבעים. החיסרון היחיד הוא הקלות בה הם מתלכלכים והקושי לנקות אותם (בדומה לבד הפנימי של הנעל).

אם אתם מתכננים שהנעל הזו תהיה הנעל היומיות שלכם ואתם עובדים במקום מכובד לא הייתי ממליץ לרכב אתה בבוץ או בכלל. אם היא משמשת כנעל רכיבה בלבד/ אתם בנאי שבילי רכיבה על אופניים במבקרה- זו הנעל המושלמת.

אגב לא בכדי רוכבי פרירייד רוכבים עם סוליה שטוחה, היא גם משמשת אותם להידוק של הקיקרים והברמים שהם בונים. בכלל אם אתם רואים מישהו ברחוב אם נעל כזו, תדעו שהוא אוהב לקפוץ ולהשתולל עם האופניים שלו.

image015

התרשמות כללית וחוויה אישית

אני אישית התאהבתי בנעל מהרגע ששמתי אותה על הרגל: היא נתנה לי נוחות מרבית, לוק קטלני ואחיזה מעולה של הפדל. כרוכב פלאטים אילו הפרמטרים שאתה מחפש. מבדיקה של הנעל ברכיבת סטריט ופאמפ-טרק על אופני ריג’יד הורגשה מערכת ספיגת הזעזועים של הנעל היטב בהשוואה לנעליים בעלות מראה חיצוני זהה. המראה הוא של נעלי יציאה אבל התחושה היא של נעלי רכיבה, שילוב מנצח!

נעלי הפלאטים שאני רגיל לרכב עליהם הם Freeride של חברת Fiveten, בהם הסוליה גמישה יותר. בתור אחד שרגיל למותג Fiveten אני חייב להודות שקצת זלזלתי באיכות הנעל שאבחן, אני שמח שגיליתי כי רמת האחיזה של הסוליה לא נופלת מהמותג Fiveten, רמת השיכוך של הנעל גבוהה יותר וגם כן רמת הנוחות.

אני כבר חורש עליהם ברכיבה, ממליץ גם לכם.

בחן: אור גוב
צילם: אלון שם טוב
אור גוב איש אופניים- רוכב אול מאונטיין ודאון היל, אשף פאמפטרק (וגם השתתף בבניית כמה כאלה) חובב הרפתקאות מדריך ותלמיד כאחד. אור הוא הכי צעיר במערכת, אבל כולם היו רוצים ללמוד לרכוב כמוהו – רוכב על עם שליטה מדהימה באופניים על הקרקע עם שני גלגלים, עם גלגל אחד, או בלי שאף אחד מהם נוגע בכלום.