מהזווית של הנעל, כשהיא מסתכלת עלינו מלמטה, חוץ מלקלל כמה רוכבים שלא מכבסים מספיק את הגרביים שלהם, היא רואה שני סוגים של רוכבים: כאלה שנוטים גם ללכת ברכיבה, וכאלה שלא הולכים כמעט אף פעם. הנה מבחן לנעלי NorthWave (או בקיצור NW) שמיועדים לרוכבי שבילים וטיילים:

1-076

רוכבי XC ומרתון, מרגע שהקליקו, מודדים את איכותה של רכיבה בקרבת הנטו והברוטו, כאשר המטרה שלהם היא לרכוב את המקסימום, ולעצור את המינימום. לעומתם יש שתי קבוצות רוכבים שונות זו מזו מאוד, אולם דומות מהזווית של הנעל: הטיילים, ורוכבי השבילים הטכניים האגרסיביים: שתיהן מבלות לא מעט בהליכה לצד הרכיבה. הטיילים פשוט עוצרים להפסקות, הולכים ברגל לקצה מצוק לראות את הנוף או לעשות סיבוב באיזה חירבה, ואילו רוכבי השבילים הטכניים עוצרים מדי פעם לבדוק אלמנטים, קפיצות, קווים וחוזרים ברכיבה “לנקות”. בתוכם גם תת קבוצה הרוכבת עם פלאטים הדורשת התיחסות נוספת מצד אותה הנעל – כלומר להתאים לרכיבה ללא קליטים.

אם אתם רוכבי שבילים, או טיילים על אופניים, הנעליים שכדאי לכם לרכוש צריכות להתאים גם להליכה וגם לרכיבה. רוב נעלי ההרים אינם נוחות כלל להליכה, וההגבהה המינימליסטית בשולי הקרבון או הפלסטיק הקשיח, המייצרת הסתרה קטנה של קליטים, פשוט אינם מספיקה עבור הליכה נוחה בשטח אמיתי. אם אתם רוכבים ללא קליטים כל שכן – אתם חייבים נעל כזו לרכיבה שתייצר משטח אוחז ודביק לפדל, ותהייה קשיחה מספיק בשביל לייצר נוחות ושליטה, ולמנוע נקודות לחץ בכף הרגל לאורך הרכיבה.

קיבלנו למבחן את הנעליים של NorthWave לקטגוריה הזו: מדגם Spider Plus. הם עולים 950 שקלים ושוקלים 432 גרם לפי נתוני היצרן.

1-081

NorthWave היא חברה איטלקית ידועה

היא החלה את דרכה במגפי סקי והתרחבה עם השנים למגוון גדול מאוד של מוצרים שזולג גם לאבזור, משקפיים ועוד.

בהיסטוריה שלה עבודה עם רוכבים מוכרים החל בצ’יפוליני, דרך בונן, פיליפ ז’ילבר, קאנצ’לרה ועוד – כולם מוכרים בכביש. בשטח יש להם ברזומה רוכבים מעוטרים כגון המדליסט האולימפי (2004) חוזה אנטוניו הרמידה רמוס, ובכביש עבדו עם רוכבים רבים כגון צ’יפוליני, קנצ’לרה, ז’ילבר ועוד.

אגב, שת”פ טכנולוגי מעניין הוכרז על ידה לאחרונה ביחד עם צמיגי Michelin: שלוש סוליות לדגמי נעליים לשטח עוצבו בשיתוף פעולה עם מישלן, והסוליות נקראות על שם דגמים מוכרים בליין הצמיגים של מישלן.

את NW (הקיצור של NorthWave) מייבאת חברת ING היבואנית של CRAFT, POLAR BOTTLE, ISM, NORTHWAVE, WAHOO FITNESS. חלק מהמוצרים מיובאים בשיתוף עם מכוון האופניים עמוס וולף (ISM, NORTHWAVE,WAHOO).

ניתן למצוא את המוצרים בפריסה ארצית בחנויות מקצועיות, בחנות הדגל ברמת החייל (הברזל 34 ת”א) או בחנות האינטרנטית של CRAFT. לעמוד המוצר באתר היבואן.

1-021

מפרט טכני

  • סוליה: Vibram Sharp Claw
  • מבנה: Multi Thermo-Welded
  • נעילה: S.L.W 2 + Straps
  • עקב: Integral
  • רפידה: Freeride
  • משקל: 432 gr
  • מידות: 41-47 / 41.5-45.5
  • מחיר: 950 ש”ח

1-NW

סקסאפיל, סטייל, עיצוב, איכות כללית

הנעליים מרשימות מאוד עוד הרבה לפני שתתחילו לרכוב – הן פשוט נראות נפלא.

מוצר יפהפה ומעבר לכך – מדובר במוצר שמרגיש איכותי במיוחד עוד ביד. ההדבקות, התפרים, וסולית הויברם המדהימה שלהם פשוט מדיפים סטייל ורמה גבוהה של גימור. אין מה לאמר – האיטלקים, שחלק מהותי בתרבות שלהם הוא העיצוב, עושים זאת נכון. יחד עם זאת – לתחושתינו מדובר בסטייל בוגר משהו ביחס לחלק לא קטן מקהל הפרירייד – אלה נעליים בעלי עיצוב מתון ומופנם ביחס למה שרואים לפעמים בעדת האולמאונטיין, וככאלה הילדים כנראה פחות יאהבו אותם. אם כבר עברתם את סוף שנות ה 20 שלכם יש מצב שתתחברו יותר…

אגב, את הנעליים האלה מותר ללבוש אך ורק עם באגיס, ואסור בשום אופן להיראות איתם עם טייטס. אלה חוקי הסטייל ואסור בתכלית האיסור לחרוג מהקוד.

1-NW2

בהליכה

הנעל מאוד נוחה להליכה. הרגל מרגישה בה יציבה, הסוליה רחבה ומייצרת אחיזה מעולה  – גם של הסוליה את הסלעים וגם של הנעל את הרגל. לא מרגישים את הקליט כמעט. המטרה הזו של נעל מהסוג הזה הושגה בהחלט.

לעומת נעליים מז’אנר הקרוס קאנטרי – אין מה להשוות. הנעל רחבה, נעימה, ובנויה בצורה חזקה ואיכותית. ההליכה קלה ונוחה והרגל מוחזקת בפנים הייטב. בסעיף הזה יש שיפור דרמטי ומי שנמאס לו להחליק ולהרגיש שהוא בקושי מחזיק את עצמו בשטח עם הסוליות המינימליסטיות של נעליים רבות, ימצא פה פתרון.

1-024

ברכיבה

בהשוואה לנעל קרוס קאנטרי (קטגוריה ממנה יש כמה דוגמיות יפהפיות בליין של NorthWave) – לא מדובר בחוויה הכי קשיחה ויעילה שיש, אולם זה דווקא יתרון למחפשי הנוחות על חשבון הרייסריות. עדיין הנעליים האלה לא נמרחות על הפדל ובהחלט מאפשרות רכיבה אינטנסיבית. לא תרגישו נקודת לחץ לא נעימה ולא נוחה באיזור הפדל – הסוליה מבודדת את כף הרגל שלכם בצורה מושלמת.

יש להן טווח שימושים רחב – ולכן יתאימו להמון רוכבים שצריכים נעל מפנקת יותר מנעלי הקרוס קאנטרי הטיפוסיות, מבלי להקריב את כל היעילות.

1-011

עדיין יש פשרה מסוימת, בעיקר בעליות, ובתחושת השליטה המדויקת באופניים (שמספקות סוליות מאוד קשיחות ומעטפת הדוקה ואופנית לנעליים מהז’אנר הרגיל).

זה עניין אישי ותלוי במבנה הרגל שלכם – התחושה שלי היא שהנעל צרה יחסית בחלק הקרוב לעקב והולכת ומתרחבת עד למרווח משמעותי יותר באיזור האצבעות. את הקליט אמורים למקם כך שציר האופניים נמצא בקו אחד עם הנקודה הבולטת ביותר בכף הרגל כלפי פנים (העצם הבולטת באיזור כריות כף הרגל מתחת לבוהן). אני הרגשתי שמיקום הקליטים אחורי משהו.

מנגנון ההידוק – Boa – מתבסס על כפתור חוגה, עם “ניצרה” קטנה המאפשרת סיבוב ונעילה כשלא לוחצים עליה. הכפתור מחובר לחוט דקיק הנמתח או מתרופף בהתאם לכיוון הסיבוב. כדי להדק ביחד לוחצים על “הנצרה” ומסובבים בכיוון אחד, וכדי לפתוח מושכים את “הנצרה” ומסובבים בכיוון שני. די נוח. נוסף על כך יש סקוץ’ וולקרו אחד גבוה יותר וקרוב יותר לקרסול שמאפשר סגירה מסורתית יותר. חוגת ה Boa היחידה מהדקת את הנעל לאורכה בצורה טובה יחסית, אולם החסרון שלה הוא שהיא לא מאפשרת לשלוט בעוצמת ההידוק לאורך הנעל. יוצא שההידוק מעט אפקטיבי יותר בחלק הקרוב לחוגה, ופחות אפקטיבי ככל שנעים קדימה לאורך שסע הנעל לכיוון האצבעות. זו הסיבה שיש נעליים עם כמה נקודות סגירה ופה יש רק שתיים, והן קרובות למדי אחת לשנייה ודי צמודות לתחילת הנעל באיזור הקרסול. התוצאה היתה שבד”כ הצלחנו להדק טוב יותר את החלקים הקרובים לקרסול, ומעט פחות את החלק הקדמי.

המדרסים המגיעים עם הנעליים אינם שונים מרוב מדרסי ברירת המחדל בשוק – כלומר מינימליסטיים במיוחד, כמעט סמליים. לאחרונה עולם המדרסים המותאמים אישית מתעורר, ומי שהתרגל לקיסטומים בתחום יעדיף להחליף.

1-NW1

ביקורת

במבחן ארוך טווח יותר התגלו בעיות איכות: אבזם החוגה בנעל אחת פסק מלהשתחרר. מזל שהצלחנו לצאת מהנעל אחרי הידוקה… היבואן מוסר שהוא החליף לכמה לקוחות וברוב המקרים הדבר נגרם כתוצאה מחדירת חול למערכת או שימוש לא נכון. בעיה נוספת ויותר מטרידה, היא הזדקרותם של שני פיני מתכת דוקים מהקרטון שנמצא בין הסוליה לרפידה. הרפידה הגנה על כפות הרגליים, אבל חשנו בבליטה הזו, והתמונה שהתגלתה די מפחידה ויש לה פוטנציאל לסיכון בטיחותי. אנחנו מחזירים את הנעליים ליצרן ונקבל את תגובתו בהמשך.

לסיכום

איכות גבוהה רואים בתפירה ובביצוע של כל חלקי הנעל אבל בפועל – היו בעיות של איכות שהתגלו מאוחר יותר. העיצוב יפהפה, וסולית Vibram מדהימה ונוחה מאוד להליכה ולרכיבה. לצד חסרון מסוים במערך ההידוק אולם עם מינון מדויק של קשיחות לרכיבה, הופכים את הנעל הזו למתאימה לרוכבים שמוצאים את עצמם הולכים פה ושם ברכיבה שלהם, ולרוכבים ללא קליטים. בעית הפינים לאו דווקא אופיינית לנעל ולא קיבלנו מהיבואן אינדיקציה שהיא חזרה על עצמה.

מי שאוהב לרכוב עם בגדים רפויים: באגיס, וחולצות רחבות, בא לטייל, לרכוב באיזי, בנוחות מחד או לרכוב רכיבה טכנית מאידך, יאהב את המוצר הזה.

מאת: גיא חלמיש
צילמו: עמרי זרח, גיאחה