בשנת 2017 כולם כבר יודעים ש- “Cotton Kills”. במאמץ, גם כשקר, אנחנו מזיעים. על מנת להמשיך ולרכוב בנוחות, הבגדים שאנחנו לובשים חייבים להרחיק את הזיעה מהגוף ולנדף אותה לאוויר. אם הגוף ישאר רטוב מתחת לבגדים, לא חשוב כמה הבגדים מחממים, יהיה לנו קר ולא נעים. בחלק הראשון של סדרת שתי הכתבות הזו, בחנתי ביגוד רכיבה לחורף של בונטרגר. כעת נעבור לסט המתחרה של חברת +Zero RH – סדרת ה Shark.

החברה האיטלקית הינה חברת ביגוד אקטיבי המתמחה בבגדי אופניים וסקי. החברה מקדישה מאמצים רבים במחקר ופיתוח על מנת לייצר ביגוד טכני מקצועי ברמות הגבוהות ביותר. יחד עם עיצוב איטלקי מוקפד.

את מגוון הביגוד הרחב והאביזרים של +Zero RH מביאה לארץ חברת Pro Passion הממוקמת בחנות קטנה ומטריפה בתחנת הדלק בכניסה לקיבוץ עינת – מקום מפגש לרוכבים רבים באזור המרכז. החנות פתוחה בשישי ובשבת על מנת לאפשר לרוכבים שמגיעים לרכוב באזור בסוף השבוע להכנס ולהתרשם. גילוי נאות: Pro Passion היא אחת מהספונסרים של קבוצת דינמו רייסינג, בה אני רוכב וחבר.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 

ביגוד חורף מסדרת ה Shark של +Zero RH

מ +Zero RH קיבלתי סט ביגוד חורפי מסדרת ה Shark הייחודית, המיועדת לרכיבה בתנאי מזג אוויר חורפיים – קור, רוח וגשם – וכל זאת תוך שמירה על משקל קל, אוורור ונידוף מיטבי וגזרה תחרותית צמודה ואווירודינמית. יש פה שימוש בבדים מתקדמים המפותחים בשיתוף פעולה הדוק עם PolarTec ומגוון הבדים המתקדמים הרחב שלה: PolarTec Power Shield Pro, PolarTec Wind Pro ועוד.

כפי שנאמר בסרטון מטה, קל מאוד לייצר בד נושם ומנדף, וקל מאוד לייצר בד אטום למים, אולם קשה מאוד לייצר בד נושם וגם אטום למים ובנוסף קל משקל ויושב צמוד ונוח על הגוף. הסט כולל את הפריטים הבאים:

  • חולצת רכיבה קצרה מדגם Shark (מחיר 1,127 ש״ח)
  • כפפות רכיבה מדגם Shark Neo Glove (מחיר 269 ש״ח)
  • כובע רכיבה מדגם Shark Cap (מחיר 246 ש״ח)
  • שרוולי ידיים מדגם Knit Arm Warmer (מחיר 168 ש״ח)

כריש או כרישה? חולצת הרכיבה הקצרה

נתחיל עם הפריט הכי מעניין בסדרה: חולצת ה-Shark אינה חולצת חורף סטנדרטית: אין לה שרוול ארוך, אין לה שכבת פליז פנימית, היא מאוד דקה וקלילה ובכל זאת מיועדת ללבישה בחורף כשכבה חיצונית. הייחוד שלה נובע מהטכנולוגיה המתקדמת: שילוב בדים של PolarTec Power Shield Pro יחד עם PolarTec Wind Pro ובדים סטרצ׳יים נוספים. זה מייצר חולצה מנדפת מהר, מגינה מרוח, עמידה בגשם ומחממת במידה. הבד גמיש מאוד וצמוד לגוף כמו שאני אוהב, ומאפשר רכיבה נוחה, יבשה ונעימה לאורך שעות ובטווח טמפרטורות רחב ביותר.

היא מזכירה מאוד את חולצת ה Gabba המפורסמת של קסטלי. אולם היא יותר קלה ויותר דקה מה Gabba וצמודה לגוף כמו חולצת קיץ ולטעמי יותר מתאימה לאקלים הישראלי.

יש שלושה כיסים אחוריים נדיבים וכיס נוסף קטן יותר עם רוכסן לפרטים קטנים וחשובים. מלפנים רוכסן מלא ואיכותי עם תפס גדול מאוד הניתן לתפעול בקלות גם עם כפפות ארוכות. הצווארון גבוה להגנה על הצוואר ועל הגב מספר מחזירי אור לבטיחות. סיליקון בקצות השרוולים שומר על השרוולים שלא יטפסו למעלה ברכיבה ועל שרוולי הידיים שיישארו במקומם.

image04

באחד מימי דצמבר הקרים והבהירים יצאתי לרכיבה לאורך החוף בטמפרטורה של 3 מעלות. לבשתי חולצת בסיס קצרה של קראפט, את חולצת ה- Shark, וסט נגד רוח ושרוולי ידיים. די מהר (לאחר כ- 20 דקות של חימום) הוסט ירד ונשארתי עם חולצת הבסיס וחולצת הרכיבה. החולצה סיפקה הגנה טובה מהרוח ובאופן מפתיע גם מהקור. הסיבה נעוצה בנידוף המעולה של החולצה ובהגנה מהרוח. כשאנחנו פעילים הגוף מייצר חום. הרטיבות הרוח מקררות אותנו והכי קטלני זה שילוב של שתיהן ביחד. האתגר הוא לשמור על החום ובמקביל לשמור על יובש, כלומר לנדף את הזיעה ולחסום גשם. חולצת ה- Shark עושה זאת בצורה מופלאה ממש. היא נוחה מאוד בזכות הגזרה הצמודה, היא קלה ולא מכבידה, אולם שומרת על חום גוף שימושי ונעים.

במהלך המבחן למדתי שהאתגר הוא בחירה נכונה של שכבת בסיס. לחולצה אין את הנעימות הנובעת משכבת פליז דקה פנימית ולכן מצאתי שתחילת הרכיבה בשעות הממש קרות של הבוקר קשה יותר. אחרי שמתחממים הבד המיוחד של החולצה מתחיל לעבוד וחום הגוף נשמר בעוד הזיעה מנודפת. שכבת הבסיס צריכה להתאים לטווח הטמפרטורות של הרכיבה. ברכיבה קצרה בשעות קרות רצוי ללבוש חולצת בסיס עבה יותר, ולרכיבה ארוכה שנכנסת לשעות חמות יותר, רצוי שכבת בסיס דקה, אותה ניתן לתגבר עם וסט רוח קל לתחילת הרכיבה עד שהגוף מתחמם.image07

כפפות

הכפפות, גם הן מסדרת ה- Shark הייחודית, נראות כאילו הגיעו מהחלל החיצון, או לפחות מאיזו חליפת צלילה של לוחם ימי. בניגוד חריף לכפפות של בונטרגר שנראות עשויות מעור קלאסי ואלגנטי, הכפפות של
+Zero RH עשויות ניאופרן, אותו חומר המשמש לחליפות צלילה וגלישה. בכף היד המון נקודות סיליקון לאחיזה וג׳ל לריפוד באזור כרית כף היד, למניעת זעזועים. בגב היד מחזירי אור לנראות וזהו, כל הכפפה עשויה מאותו חומר רק וגמיש עם מעט מאוד תפרים ותוספות. עפ״י +Zero RH, הכפפות מיועדות לטווח טמפרטורות של 5 עד 12 מעלות וכמובן לתנאי רוח וגשם.

הכפפות יושבות צמוד והדוק על כף היד, ובזכות הניאופרן הגמיש והרך מספקות המון רגש באחיזת הכידון והשיפטרים. הרגשתי ממש מחובר לאופניים וללא תחושת חוסר הביטחון שנובעת מעודף בידוד שמייצרות כפפות ארוכות ועבות. נקודות הסיליקון מספקות חיכוך טוב עם ידיות הבלמים והאצבעות לא מחליקות מידית המעצור.

uri

ברכיבה בטמפרטורות של 3-6 מעלות הכפפות מספקות בידוד מצוין וכפות הידיים נשארות יבשות וחמימות, ללא תחושת הכאב המוכר בקצות האצבעות שנובע מכפפות ללא בידוד מספק, עד כדי אובדן תחושה בידיים.

כשהטמפרטורה עולה מעל 10 מעלות, מתחילים להרגיש את הרטיבות שנוצרת מהזעה בכפות הידיים. מכיוון שניאופרן אינו מנדף מוצלח במיוחד, הרטיבות נשארת בכפפה ומייצרת תחושה לא נעימה במיוחד. עוד בצד החסרונות – הניאופרן חוסם הולכה לגמרי ולא מאפשר תפעול טלפון עם מסך מגע.

כפי שכתבתי בחלק א׳ של המבחן, בכל מה שנוגע לכפפות, אני מאוד בררן. רוב הכפפות הארוכות גורמות לי לאי-נוחות ולתחושה של חוסר שליטה באופנים. הכפפות האלה, בזכות ההתאמה הצמודה, החספוס האפקטיבי והחומר הרך, ממש מהנות ברכיבה והן מהר מאוד הפכו לבחירה הראשונה שלי לרכיבה בתנאי קור. מעל 12 מעלות אני בכל מקרה ממליץ לעבור לכפפות דקות יותר או אפילו קצרות.

image08

כובע הרכיבה

הכובע של +Zero RH מסדרת Shark נראה כמו כובע רכיבה קלאסי, אבל עם טוויסט: זה בעצם קסקט רכיבה עם מצחיה קטנה לחבישה מתחת לקסדה. הוא עשוי חומר דוחה מים בחלקו החיצוני ושכבת פליז דקה בחלקו הפנימי. בנוסף, מספר מחזירי אור מעטרים את המצחייה ואת החלק האחורי של הכובע.

עפ״י היצרן, הכובע מיועד לרכיבה בטמפרטורות של 5 עד 12 מעלות, מה שהתגלה כתואם את המציאות. אני חובב כובעים מושבע – יש לי אוסף של כובעי כותנה של קבוצות מקצועניות – וכמעט תמיד עם כובע מצחייה מתחת לקסדה. אולם בחורף אני נאלץ לוותר על הכובע הקלאסי לטובת סרט מחמם או beanie כדי להלחם בקור. הכובע של +Zero RH נותן הגנה מספקת מהקור ושומר על הלוק הקלאסי של כובע רכיבה.

הכובע מספק הגנה מצוינת מפני גשם: החומר החיצוני ממנו עשוי הכובע דוחה גשם, והמצחייה מגינה על העיניים. חסרונו היחיד הוא שאינו מגן על האוזניים, ולכן בטמפרטורות נמוכות מ- 5 מעלות הייתי בכל זאת ממליץ על beanie להגנה על האוזניים מפני הקור. לעומת זאת, כשהטמפרטורה עולה, אין בעיה להישאר עם הכובע – הוא אינו מכביד ואינו מחמם יתר על המידה. הוא נוח מאוד ואינו לוחץ באזור המצח או מאחורי האוזניים, גם כשמהדקים את הקסדה לראש.

פרט עיצובי שאהבתי – כשמרימים את המצחייה למצב העליון, נחשף הצבע הטורקיז התואם לחולצה וגם מגלים מחזיר אור נוסף לבטיחות.
image05

שרוולי ידיים

חולצת ה- Shark מגיעה עם שרוול קצר (אם כי ארוך יחסית לקצרים – לטובת אווירודינמיות). יש גם גרסת שרוול ארוך, אך לטעמי דווקא השרוול הקצר מתאים יותר לחורף הישראלי. בשילוב עם שרוולי ידיים, המערכת מספקת מודולריות גדולה שמתאימה לטווח רחב יותר של טמפרטורות ותנאי מזג אויר משתנים, האופייניים לחורף הישראלי.

ל- +Zero RH שרוולי ידיים מסדרת Shark, אולם מסיבות של זמינות ומלאי, למבחן זה קיבלתי שרוולים מסדרה אחרת, מעניינת לא פחות (ואולי תקבל מבחן משל עצמה) שנקראת AirX שיעודה מקסימום נידוף. השרוולים עשויים בד ארוג עדין ונעים למגע על מנת לספק נידוף מקסימלי, על חשבון הגנה מגשם ורוח. כלומר, הבד מחמם ונושם מאוד, אבל, בניגוד לגרסת ה- Shark אינו אטום לגשם ואינו חוסם את הרוח.

image00

השרוולים מסדרת ה- Knit מתאימים מאוד לעונות המעבר, בהן קריר בבוקר, אולם מהר מאוד מתחמם. הם מיועדים לרכיבה בטווח טמפרטורות של 12-18 מעלות, כך שניתן להשתמש בהם ביעילות גם בחורף במידה ולא יוצאים לרכוב בשש בבוקר, אלא מאוחר יותר כשמתחמם.

מבחינת המגע הם מרגישים כמו גרבי צמר איכותיות ופחות כמו שרוולי ידיים קלאסיים, הם יושבים צמוד ונוח על הגוף ובזכות פסי סיליקון פנימיים וחיצוניים הם לא מחליקים למטה ונשארים במקומם לכל אורך הרכיבה. ניסיתי את השרוולים בבוקר קר במיוחד (התפקיד מחייב :-)) ולבשתי אותם על גבי חולצת בסיס ארוכה. התחושה היתה טובה, הם חיממו את הידיים והנידוף היה מצוין. אולם, כאמור, הם אינם עמידים בגשם או רטיבות.

בסה״כ מוצר מעניין המתאים מאוד למזג האוויר בארץ, רק לא לחודשי החורף הקרים, לפחות לא בשעות הבוקר הקרות במיוחד.

image06

מרוץ כביש אורים 2017

בשבת השתתפתי במרוץ פתיחת העונה באורים. התחרות באורים מפורסמת ברוחות החזקות שמשתוללות באזור ועושות שמות בפלוטון. התחרות גם מציבה אתגר לא קטן בתחום הלבוש. בשעת הזינוק נמדדו 7 מעלות, ולקראת הסיום הכספית טיפסה לאזור ה- 15. בנוסף, במתאר של תחרות הדופק גבוה, המאמץ גדול ואין זמן להתעסק עם עודף ציוד ואין יכולת לעצור להוריד שכבות מיותרות. על קו הזינוק הסתכלתי סביבי. הרוכבים התחלקו לשתי קבוצות עיקריות – אלו שבחרו לסבול בהתחלה ולבשו חולצה קצרה, ואלו שבחרו לסבול בסיום ולבשו חולצה ארוכה וחמה. הבחירה שלי במערכת של +Zero RH היתה מושלמת. לבשתי חולצת רשת קלילה ומנדפת בתור בסיס, מעליה את חולצת ה- Shark, שרוולי ידיים Knit וכפפות וכובע גם כן מסדרת Shark. כל הציוד תפקד מעולה!

למעט ההמתנה על קו הזינוק שהיתה קפואה למדי, כל הרכיבה הרגשתי נוח, יבש ונעים, וכל מה שהייתי צריך לעשות על מנת לווסת את הטמפרטורה זה לפתוח קצת את הרוכסן של החולצה. ההגנה מהרוח היתה טובה, החולצה ישבה צמוד ואיוירודינמי, השרוולים נידפו מעולה ולא חיממו יותר מידי או הציקו.

image03

סיכום: שתי מערכות ביגוד חורף זו מול זו

במבחן זה בדקתי שתי מערכות לבוש בעלות אופי שונה מאוד. האחת מבית בונטרגר (לינק לחלק א׳) מבוססת על שיטת שלושת השכבות (בסיס, פליז, מעיל רוח) והשנייה מבית +Zero RH בעצם מבטלת את הצורך בשכבה השלישית ע״י זה שהחולצה גם מגינה מרוח וגשם.

ביגוד החורף מסדרת ה- Shark של +Zero RH יצרה אצלי ציפיות גבוהות ואני מוכרח לציין שהיא עמדה בהן בכבוד. החברה לקחה את הטכנולוגיה לקצה והרימה סדרה של מוצרים שאמנם נראים שנלקחו מעולם מקביל (גלישת רוח, צלילה וכו׳) אבל עובדים נהדר בזמן רכיבה על אופניים. החולצה מספקת הגנה טובה מהרוח ומגשם ומנדפת נהדר. המודולריות של המערכת גבוהה בזכות החולצה (שרוול קצר, אין צורך במעיל) והיעילות הגבוהה.

במהלך המבחן בדקתי את שתי המערכות במתארים רבים ושונים. רכיבות קצרות שהתחילו והסתיימו בקור, רכיבות ארוכות שהתחילו בקור והסתיימו אחרי 4-5 שעות כשהתחמם. ניסיתי את הבגדים בקומבינציות שונות עם מחממי ידיים שונים ושכבות בסיס שונות. בסופו של דבר, שתי המערכות נותנות פתרון טוב מאוד לתנאי הרכיבה בארץ. בשני המקרים טווח הטמפרטורות השימושי גדול למדי ומאפשר כניסה לשעות חמות ברכיבה ארוכה.

image01

לטעמי, הגישה של +Zero RH עם חולצת ה- Shark מתאימה לרכיבות קצרות ואינטנסיביות עם שינויי קצב רבים, אינטרוולים ועליות מכיוון שהחולצה קלה מאוד, צמודה לגוף ולא מכבידה וניתן בקלות לווסת את הטמפרטורה ללא צורך להוריד שכבות ולמלא את הכיסים בעודפי ביגוד. לעומת זאת, הסט המפנק של בונטרגר מתאים לרכיבות יותר ארוכות ורגועות בטמפרטורה נמוכה, כשאין צורך לשנות את הקונפיגורציה באופן תכוף, כלומר רוכבים בקצב אחיד לאורך זמן בקונפיגורציה קבועה, כשמתחמם מורידים את המעיל, ואם נכנסים לעליה או לשעות החמות יותר ניתן לווסת את הטמפרטורה גם ע״י פתיחת הרוכסן של החולצה.

אי אפשר לסכם מבחן שכזה בלי להתייחס לעלויות הציוד. כפי שכבר הבנתם, אני ממליץ בחום לכל רוכב אופניים להשקיע ולרכוש ציוד חורף איכותי. אמנם המחיר לא זול, אבל זו השקעה חד-פעמית שתחזיק אצלכם בארון למשך שנים ארוכות. הבלאי על ציוד חורף יחסית קטן בגלל שהחורף נמשך רק 3 חודשים, וההבדל שזה יעשה לרכיבה שלכם הוא אדיר. לדעתי האישית הציוד של בונטרגר נותן תמורה מעולה לשקלים שלכם, ולראיה, הארון שלי היה מלא ציוד רכיבה שלהם עוד לפני המבחן הזה. לגבי הביגוד של +Zero RH – אין ספק שהוא איכותי מאוד והעיצוב איטלקי ומוקפד. רוב הפריטים שבחנתי מתומחרים בצורה דומה למוצרים מקבילים של יצרנים אחרים. אך לגבי החולצה, הסיפור שונה. החולצה באמת מיוחדת מאוד, ונותנת פתרון מתאים ונוח לרכיבות בחורף הישראלי, אולם אני לא בטוח שזה מצדיק את המחיר הגבוה.

בחן וכתב: אורי ניצן
צילומים: אסף פורת, נועה ליפשיץ
אורי ניצן התחיל את קריירת הרכיבה שלו על אופני 26 ריג’יד מפלדה כשהיה חבר בנבחרת אופני ההרים של הטכניון בשנות ה – 90 המוקדמות. מאז ועד היום עברו תחת רגליו המגולחות למשעי זוגות אופניים רבים ומגוונים כולל BMX, סינגל ספיד, גראבל, פרירייד וכביש. לרוב תמצאו אותו מקיף עצמו לדעת בשעת בוקר מוקדמת בראש ציפור.