BIKEPANEL הוא מגזין האופניים הגדול ביותר בישראל (לדעתנו הסובייקטיבית לגמרי כמובן גם הטוב ביותר בישראל). ב 2017 המשכנו להתחזק, ריעננו את הלוגו שלנו, אך גם התמודדנו עם קשיים שנספר לכם עליהם מיד. איזה שנה היתה לנו? מהן הכתבות שהכי התעניינתם בהן השנה? קבלו את הכתבה השנתית שלנו עם הדו”ח והשקיפות לקוראים ולענף האופניים:

מדוע “מגזין האופניים הטוב בישראל”?

כי ככה אנחנו מזכירים לעצמנו שזו המחויבות שלנו לקוראים. “נעלנו” את עצמנו בהצהרה הזו גם כתיאור וגם כיעד לעתיד.

המטרה בהצהרה הזו דומה למטרה של ספורטאי שמציב לעצמו יעד. היעד שלנו הוא לספק את רמת הכתבות הכי טובה בכל נושא, מבחני אופניים וציוד מפורטים, ולתרום לתרבות האופניים בישראל. נשאף לייצר תמהיל שיכיל גם סרטים מגניבים ו Fun לצד חיזוק חופש העיתונות בענף, נשלב בין ביקורת לבין תוכן של feel good, נסקר אירועים, נבחן מוצרים, נציג את הגיבורים של הענף היום, וגם נזכיר את אלה שיצרו את המורשת של ענף האופניים. אנחנו מציבים את הרף הרבה מעבר למקובל בתחומי האתיקה והגילוי הנאות, ואנחנו מנסים להביא את תרבות הרכיבה על אופניים על כל גווניה. יש לנו עוד הרבה להשתפר כדי להמשיך ולהיות מגזין האופניים הטוב בישראל, וההצהרה הזו מזכירה לנו להמשיך להקשיב, ומונעת מאיתנו להיות שאננים.

אלה הנתונים הפנימיים מהאתר

למרות שינויים באלגוריתם של פייסבוק, ב-2017 הצלחנו לשמור על גודלו של המגזין בהשוואה ל 2016- וזה הישג אדיר, משום שזו שנה שיצרה ירידה קשה בטראפיק של כל המגזינים בעולם וגם בישראל. אתרים רבים ירדו בכ 40% בחשיפה שלהם. השנה הזו היתה כמו לרכוב נגד הרוח מהבחינה הזו- הוצאנו הרבה יותר וואטים כדי להגיע לאותה מהירות…

  • ב 2017 נכנסו לאתר 180,336 קוראים שונים זה מזה (דומה לכמות ב 2016).
  • בסה”כ – היו לנו 725,796 כניסות לאתר
  • הזמן הממוצע לביקור בבייקפאנל: 3:11 דקות!
  • הזמן הממוצע לעליית עמוד אצלנו היה איטי וחייב להשתפר בהרבה: 8.38 שניות. לפני כשבועיים החלפנו סרבר, והזמנים התקצרו ל 4-5 שניות לאחרונה. מקווים שזה ישמר וננסה לשפר עוד.
  • גם בתחום ה Bounce Rates שלנו (71.18%) אנחנו צריכים להשתפר: זה מדד שמראה שאנשים נכנסים לכתבה, קוראים, ואז יוצאים מהאתר למקום אחר. כנסו ליותר מכתבה אחת בכניסה וזה ישתפר…
  • מה מקורות הטראפיק? חיפושים ב-Google במקום הראשון עם 44% מהקוראים, במקום השני פייסבוק עם כ 30% ובמקום השלישי כניסות ישירות לאתר שמהוות כ 20% מהטראפיק.

Top 10 – במה התעניינתם השנה?

אלה הכתבות מהשנה האחרונה מסודרות לפי הרייטינג (היו כתבות שנכנסו אליהן יותר, אולם הן פורסמו בשנים קודמות):

  1. במקום הראשון: מסלול טור דה פראנס 2017 – והקטעים שאסור לפספס / יניב שור עם כ 4000 כניסות.
  2. מקום שני: איך חיסלתי את בעית ההירדמות בידיים / שרון שחר שקראו אותה 3644 כניסות.
  3. במקום השלישי: הוא מעולם לא רכב על אופני הרים, איך הגיב לאתגר רכיבת השטח עם KTM חשמליים?  עם 3616 כניסות.
  4. 6 מרכיבי הכושר הגופני הדרושים לכם כרוכבים – קריאת חובה מאת דרור הדדי
  5. דום לב בגיל 31 – על דימה גרבובסקי כוכב שהפציע ברכיבה בישראל
  6. שנדבר קצת על שלומי חיימי? שפיץ לקראת אליפות ישראל ב XCO
  7. טיפ אופניים: 3 שיטות לקביעת גובה הכיסא \ אורן גונן
  8. SCOTT ישראל מודיעה: חנות היבואן הענקית נפתחה
  9. סייקלינג אקדמי 2, גולדשטיין 1 – סיכום מרוץ העילית באליפות ישראל / דני אסקרוב
  10. האם הסמארטפון יסיים את עידן ה-GPS הייעודי? \ גיא שחר

מגמות, איומים ואתגרים בתחום התוכן

האתגרים רבים: איך להגיע לקוראים רבים ככל האפשר? איך להמשיך לעשות עיתונות אמיתית בענף קטן למרות המורכבות שזה יוצר? איך להתמודד עם המונופולים של פייסבוק וגוגל ולגוון את מקורות החשיפה? איך לעשות הכל בתקציב שואף לאפס?

המגמה בעולם המגזינים, היא של איום קיומי על ספקי התוכן מצד פייסבוק וגוגל עקב הסטת תקציבי פרסום אליהם ואל “מפעילי עמודים” שנותנים שירותים לעסקים. במקביל הם גורם ההפצה העיקרי שלנו, וכך התלות בהם גוברת. פייסבוק לא רוצה שיצאו ממנה (בחינם) לאתרים חיצוניים, שינתה את האלגוריתם של חשיפת הפוסטים – מה שהוריד את החשיפה של דפים ועסקים בכ 40%. פייסבוק לא באמת מציגה לכם תוכן שנתתם לו לייק- רק כ 10% מהאנשים שעשו לייק על עמוד, נחשפים לכתבה שעולה בו!  זו הסיבה שעברנו למאמץ לעודד אתכם להרשם לניוזלטר (חינם) – בקוביה הזו:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

אתגר העתונות הקלאסי- יש מי שמתנגדים לכך שנכתוב בצורה ביקורתית, או לפחות כשזה נוגע לאינטרסים שלהם. ברגע שנכתוב משהו שאינו מפרגן יהיו אלה שיעשו הכל כדי להכפיש, להחרים, ולעשות דה לגיטימציה. לפעמים ייסחב כעס תקופה ארוכה וזה ייצא על משהו אחר בכלל… לשמחתנו זה המיעוט. הרוב או שיתעלמו, או שידברו איתנו יבקשו לשנות משהו או לתקן (ואנחנו עושים את זה ואפשר לשכנע אותנו- כולל בכתבה זו בה הורדנו השוואה מ-SimilarWeb למגזין אחר), או שפשוט יביעו דעה אחרת בתגובות לכתבה בצורה קורקטית ובלי להתנצח (מה שתורם גם לדיון עצמו). רוב הקוראים שלנו יודעים שחופש העיתונות חשוב. שהביקורתיות לגיטימית גם אם אינה נעימה, ושהעבודה הזו חשובה לענף האופניים. וחוץ מזה, זה גם הרבה יותר מעניין.

האתגר של השוק הקטן בישראל, במיוחד בעולם האופניים, הוא גם כלכלי- כמות הגורמים שמסוגלים להשקיע סכומי פרסום ושיווק שנדרשים כדי להחזיק מקורות תוכן איכותיים היא קטנה מאוד. תתפלאו – מתח הרווחים של יבואני האופניים לא מדהים, והאינטרנט לא משפר את מצבם. כתוצאה מכך השוק הזה כנראה לא יכול להחזיק כנראה יותר משני מגזינים חסכניים ביותר. פשיטת הרגל של מגזיני אופניים רבים בעבר וסגירתם הוכיחה את זה יותר מפעם אחת. מהסיבה הזו החלטנו השנה לגוון – והקמנו את RUNPANEL, ויש תוכניות נוספות – שתשמעו עליהן בקרוב! 

BIKEPANEL שם את הקוראים במרכז!

יש חשיבות ערכית שיהיה לפחות מקור תוכן אחד בענף שיסקר אירועים, יסייע לעסקים שבו ובמקביל- יציג מבחני אמת וכתבות ביקורתיות ומעוררות מחשבה. לאורך זמן כתיבה מתחנפת בלבד, בלי ביקורתיות ועיתונות אמיתית מייצרת ירידה בעניין במגזין. כדי לשמור על אתיקה גבוהה, וכדי לכבד את הקוראים שלנו, אנחנו פועלים עם הקוד הבא:

  1. כתיבה אמיתית- התחייבות לתת דעה מלאה ואמיתית ולא להחסיר נקודות חולשה שהתגלו במבחנים.
  2. הודעות לעיתונות ותוכן שיווקי יסומנו בצורה ברורה. לאחרונה העלינו את הרף עם תוספת “הודעה לעיתונות” בכותרת (בנוסף לסימון כותב הכתבה, חתימה, הסבר, שורת “מאת” שמעידים על כך)
  3. יש המון כתבות של לא-מפרסמים באתר, רבות מהן חיוביות ביותר. אז מה בכל זאת היתרון למפרסמים? מותג בבר הניווט, באנרים, הודעות לעיתונות והרבה יותר תוכן וסרטי וידאו (שמצריכים לפחות עוד יומיים של עבודה לכל אייטם).
  4. אין באתר באנרים עם אנימציה – לכן נעים לקרוא ולהביט גם עליהם, והקוראים שלנו מפרגנים למפרסמים בקליקים רבים.
  5. אין מעברונים בין קליקים עם X להמשך. אתם שונאים את זה? גם אנחנו!

image1

תודה ל 21 הפאנליסטים – הכותבים והצלמים בבייקפאנל!

הפאנליסטים הם האנשים שבזכותם אתם מקבלים את התוכן, הסרטים, התמונות והחוויה הזו. לכל אחד מהם יש ערוץ (או “בלוג”) משלו באתר, ואתם יכולים להכנס, ולקרוא רק את הכתבות שלהם, אחת אחת מהעמוד הזה, או ללחוץ פה על השמות ותעברו לערוץ.

השנה הפציעו כוכבים חדשים באתר: דרור הדדי מייצר תוכן מעניין במיוחד סביב תורת האימון עם יכולת נדירה להפוך דברים מורכבים לפשוטים להבנה לקורא. אורי ניצן מביא לכתבות נסיון של שנים באופניים ויכולת צילום מעולה למבחנים הסופר איכותיים שלו. חן גרומן התחיל להיכנס לעניינים עם יותר כתבות אנדורו כייפיות וידעניות. יואב גריבי שהחל בסקירת סצינת ה XCO בעולם מתגלה כמולטי טאלנט רציני, בוחן, איש וידאו ועוד כמה דברים שאנחנו שומרים בסוד עדיין. אריק מון הולך חזק לתחום הריצה והופך לבוחן וכתב מרכזי ב RUNPANEL!
גם הוותיקים ממשיכים לייצר תוכן מעולה- יוג’ין לויט מנפיק כתבות יצירתיות ומשדרג כל כתבה שהוא מעורב בה עם רמת צילום נדירה. יניב שור מצליח גם לכתוב ספר, גם להקים סטארטאפ וגם לייצר את הכתבה הכי נקראת השנה (והרבה נוספות), וגיאחה גם החל לגוון לטריאתלון (גם הוא מסוקר ב RUNPANEL) וכך נכנסים לאחרונה מבחני נג”ש שהיו נדירים יחסית בעבר.  אלון וולף ממשיך לעשות כבוד לכוכבי העבר והאופניים שלהם, גיא שחר מביא כתבות מעניינות מעולם הטיולים והטכנולוגיה. מאור רביב בוחן שבילים ואנדורו וגם הוא במחלקה שאנחנו מתכוונים לחזק בקרוב. רועי גלילישי יגלשרון שחר  ועזרא שהרבני מייצרים לעצמם חוויות נדירות בלוקיישנים אקזוטיים שאנחנו מייררים לקריאתם, וצור חלמיש מכסה מגוון גדול החל ממבחנים דרך אירועים ועוד. חן שרייבר, תזונאי העלית קצת עסוק בתיזה לאחרונה אבל אחנו מקווים שיגיש אותה בקרוב וימשיך לעניין עם כתבות תזונה מקצועניות. תום בר היה שקט לאחרונה אבל זה רק השקט שלפני הסערה- הוא מבשל משהו מגניב! עוד שאנחנו מקווים שיחזרו מעומסים ופוקוסים אחרים בחיים הם דני אסקרוב ועופר עברי ויש גם לא מעט כותבים אורחים שאפשר למצוא פה את הכתבות שלהם. חלקם אולי יהפכו לפאנליסטים בקרוב!

המפרסמים ב BIKEPANEL – יש להם תפקיד מרכזי בענף!

פרסום הוא לא דבר שלילי, הוא חלק מהמארג שמאפשר תרבות אופניים, ועיתונות בלתי תלויה ואמיתית (בתנאי שזו השאיפה של גורם התוכן..).  בזכות קבוצה קטנה ואיכותית של מפרסמים, BIKEPANEL ממשיך ומתפתח. בזכותם אנחנו לא נאלצים להכניס פרסומות אגרסיביות יותר. הם מקבלים מאיתנו יותר סיקור ווידאו, באנרים והודעות לעיתונות, ומקבלים את ערכי המערכת – שהחלק העיתונאי יהיה בלתי תלוי, ובסיקורים ובמבחנים יהיו ביקורות אמת. על כך מגיע להם שאפו גדול והערכה רבה, כי זה לא טריוויאלי – זו תמיכה חשובה בתרבות התוכן הכתובה בענף האופניים בישראל:

    1. Isostar – מותג המשקאות האיזוטוניים המיתולוגי, ג’לים ומזון ספורט.
    2. DAA – יבואנית Shimano, GoPro, Pearl Izumi, Pro ועוד המון מותגי קצה שווים.
    3. מ.נ. מערכות – בעלי מותגי האופניים Mondraker ו Focus, ומנשאי Atera.
    4. CTC יבואנית Trek, בונטרגר, Lezyine, ומותגים רבים נוספים, ובעלת רשת חנויות Trek ישראל.
    5. אופני KTM – מותג האופניים האוסטרי האיכותי, חלק מקבוצת לובינסקי.
    6. Rudy Project – משקפי השמש של ענף האופניים עם שירות ללא תחרות.
    7. רוקנרוד – יבואנית Ridley, Bergamont, כעת גם צמיגי Pirelli, וכמובן FSA, Vision ועוד…
    8. קוברה בורדו יבואני Scott לישראל.
    9. רשת ריקושט – יבואנית מותג משקפי הרכיבה Gloryfy, ותיקי Jeff Wolfskin.
    10. אופני BH – המותג הספרדי באסקי ואחיו בישראל- אופני Koning החשמליים.

ויש גם מפרסמים נוספים שעובדים איתנו באופן קבוע – רשת חנויות Recycles, סמרתון, גראן פונדו ים המלח, חנות האופניים Joy Ride, יבואנית מתלי האופניים חן אופן,  ועוד ועוד. 

מאת: מערכת BIKEPANEL