במסגרת תחרויות ואימונים באתי במגע עם גלגל דיסק או גלגל עם כיסוי דיסק, ונתקלתי בקושי לנפח את הגלגל (האחורי כמובן) בגלל הפתח הזעום שהחברות משאירות לנו. אני בטוח שכרגע אני מדבר אל הלב של כמה מכם, שעמדו מול הפתח הזה, ביד אחת הגלגל וביד השנייה משאבת הבלון ושאלתם את עצמכם “האם זה נכנס לפה?”. גם אני הייתי בסיטואציה הזאת, היא גוברת כאשר אנו נמצאים בתנאי שטח. באימונים אולי רכב ליווי או גלגל ספר יחכו לכם במושב האחורי (אם אלת הגלגלים מחייכת אלייך), אבל מה קורה בתחרויות?

בתחרות טריאתלון או איש ברזל אין ביכולתנו לקבל סיוע, כי מה לעשות, החוקים קשים, אנו צריכים לתקן את הפנצ׳ר בעצמנו. אם בגלגל אחורי מדובר רחמנא לצלן, הדיסק או הכיסוי מתחילים לחייך אלינו במין חיוך שטני של ״עכשיו נראה אותך״ והשעון דופק (תחרות זוכרים?).

אז נתקלתי במוצר שיכול לעשות לנו את החיים טיפה יותר קלים: ה Vortex Flex – צינורית ניפוח קטנה שמתחברת לבלוני גז ומאפשרת לנו לנפח גם כשהגישה אל הוונטיל מוגבלת.

1-11

 

מכופף הבלונים

לא פעם אנו נתקלים בסיטואציה של מלחמת חורמה מול הוונטיל וזווית הניפוח שלו, ואיך לעזאזל לוחצים על משאבת הבלון, מסובבים ברז? לוחצים את המשאבה לכיוון הוונטיל? או שיש שם איזה ידית שזזה ואז מתחיל הניפוח? כל השיטות האלו ואולי עוד כמה שלא צוינו, מגיעות בסופו של דבר עם משאבות הגז כברז אשר מתלבש על הוונטיל והינו יחידה אחת המוברגת לבלון – פתרון שיכול להיות טוב לגלגלים רגילים (כלומר ללא כיסוי). אין ספק שיש צורך במיומנות של החלפת פנימית וצמיג, אבל הפעולה שלוקחת לא מעט זמן יקר היא גם ניפוח הגלגל והבאתו ללחץ אויר אופטימלי.

לחברת ravx המשווקת על ידי בוטקיה ישראל יש משאבת בלון מדגם vortex flex. המשאבה מגיעה עם צינור גמיש אשר חלקו האחד מתלבש על הוונטיל, והבלון מחובר לצידו השני. כך ניתנת לנו האפשרות להשתמש רק בקצה הצינורית. הצינור מקבל את הזווית הרצויה, שבסופו מתברג בלון הגז.

כאשר הצינור בחלקו האחד מוברג לוונטיל (לא לשכוח כמובן לפתוח אותו טרם חיבור צינור המשאבה) כל העסק נהיה אטום ורק צדו השני של הצינור מאפשר כניסת אויר ישירות לפנימית או הצמיג (צד הבלון). בצד הנגדי לוונטיל, ישנה הברגה אשר מקבלת את הבלון ובתוכה נוקר אשר פותח את הבלון ומאפשר את כניסת האויר ישירות לכיוון אחד – לכיוון הפנימית / הצמיג.

היצרן מתאר אותו כמתאים לשרדר ופרסטה. יש אופציה הכוללת גם מעטפת מבודדת לבקבוק הגז. שליטה במתג סיבוב לשחרור של האוויר. המשקל: 22 גרם, והמידות הן 145x21mm.

  • שם המוצר: VORTEX FLEX
  • מחיר המוצר: 100ש”ח
  • יבואן: בוטקיה ישראל

 

1-מכופף הבלונים1

 

להלן סדר הפעולות :

  1. החלפת פנימית או צמיג.
  2. פתיחת הברגת הוונטיל לצורך הניפוח.
  3. חיבור בעזרת הברגה את חלקו האחד של משאבת הבלון והידוקו לוונטיל.
  4. הברגת הבלון לצדו השני של משאבת הבלון עד ששומעים את נקירת הבלון.
  5. מתחיל הניפוח.
  6. בסיומו של הניפוח – משחררים את המשאבה מהוונטיל וגם מהבלון.
  7. מחזירים לכיס החולצה או לנרתיק שעל האופניים.
  8. והכי חשוב, לנקות אחריכם ולוודא שלא נשארו שאריות מהקרב על הפנצ׳ר.
  9. ניצחון במירוץ.

 

1-מכופף הבלונים

 

כמה דגשים:

  1. כל בלון מכיל בממוצע לחץ של 120 psi, כלומר בלון אחד מספיק לפנימית אחת. נכון, יש כאלו שמנפחים לחץ יותר גבוה על פי נתוני היצרן או סוג הצמיג (טובלר או קלינצ׳ר), אבל כאן המטרה היא לתת לכם עזרה ראשונה איכותית, על מנת שתגיעו לסוף התחרות או האימון על האופניים ולא ברכב.
  2. פריט שחסר בערכה הוא כיסוי לבלון הגז, כידוע בלון הגז הופך לקר ביותר כאשר הוא מתחיל לנפח ולכן במידה ואין כפפות יש להשתמש בשרוול (גומי / פלסטיק) שמצפה את הבלון ובכך ניתן לגעת בו ולהבריג במהלך פעולת הניפוח. השרוול הוא רב פעמי ולכן ניתן בסיום הניפוח להעביר אותו לבלון תקין. ניתן לרכוש אותו בחנות בנפרד.
  3. שליטה על כמות האוויר הנכנס לצמיג – משאבת הבלון תכניס את כל האוויר שבבלון הגז לתוך הצמיג ובמידה ונרצה להפסיק את פעולת הניפוח או לווסת אותה, הדבר ניתן ע”י סיבוב הבלון ביחס לצינורית, ובכך נחסם פתח יציאת האוויר שבין הבלון לנוקר (לבעלי ידיים עדינות בלבד). כאשר הלחץ נמצא ברובו בפנימית פעולת הניפוח נחלשת וזהו גם סימן לשחרר את הבלון, כי הלחץ בפנימית גבוה יותר מאשר הבלון והניפוח הסתיים בהצלחה.
  4. אם נסובב את הבלון החוצה הדבר יגרום לבריחת האוויר שנשאר בבלון.

2-vortex_flex_extra (1)

לסיכום:

מוצר חיוני לכל אחד שיש לו גלגל דיסק או כיסוי דיסק, ובייחוד לכאלו שמתחרים וצריכים את הפתרון, וכמובן לאלו שלא אוהבים להתעסק עם משאבות בלון מסובכות למיניהן ורוצים רק לסובב את הבלון והפעולה תתחיל ולא לחשוב איפה, איך ועל מה ללחוץ.

 

והכי חשוב לנקות אחריכם ☺

נתראה בכביש

אלעד ניסימוב השתתף כרוכב תחרותי בסצינה הישראלית ולקח את העניין ברצינות גמורה: אז לא פלא שבחגורתו תמצאו סימוני וי על טור ערד במאסטרס פרו, ועל התואר הנחשק: אלוף הארץ במסטרס פרו – פעמיים: ב 2011 וב 2014! הוא ספרינטר וחזזזזק!