מסיבת היער השנתית של הגרעין הקשה – Cross-A-Palooza

כתב: עמרי זרח
צילם: עומר לוי

image001

אין לנו הרבה כאלה בארץ… אירועי אופניים המאפשרים לנו לחרוג משגרת היום יום ולהתחבר לפן האחר, השבטי, והשטותי של הספורט הזה. ה- Cross-a-Palooza הנו המשך ישיר של יירועי “פיטי הפירט” שהחלו ב-2007 ואורגנו ע״י צוות סללום חיפה המיתולוגי, דרך ״Short & Cross” שאורגן ע״י חבורת ״תלת אופן״, חנות האופניים של זכרון יעקב. יואב (יואבי) מאור, שתמיד היה שם, הוא שממשיך את המסורת המבורכת הזו, הפעם בתמיכת “הקליניקה לאופניים” – החנות החדשה והמשובחת שהוא פתח לאחרונה ברמת ישי – ומוכיח שוב שתמיד יש עוד מקום לאירועים בראש אחר.image003

מה הולך פה?

האירוע המקסים הזה הוא הזדמנות לחוות עם חברים ומשפחה את הצד הפשוט והקליל של הרכיבה. זה קודם כל פיקניק ומסיבה בטבע והאופניים הם רק תירוץ, או רק אמצעי אם תרצו. את חליפות הלייקרה ומדי הקבוצות מחליפות תחפושות מטופשות. יש פודיומים אבל תחרות אין פה באמת. הקונספט הוא פשוט: מסלול קצר המשלב סינגלים ומכשולים טבעיים ובנויים, עלייה וסיבובים חדים; בכל הקפה המשתתפים המחופשים עוצרים באוהל המארגנים וניצבים בפני דילמה שהולכת ומחמירה ככל שהתחרות מתקדמת: האם לשתות שוט של משקה אלכוהולי אקראי (ויסקי, ערק, וודקה, מה שבא ליד של המגיש המשועשע) ולהמשיך במסלול הרגיל, או לוותר על התענוג, ולקבל קנס בדמות תוספת של כמה מאות מטרים במסלול.

התחרות, שהחלה כאירוע הארדקור לז׳אנר הסייקלוקרוס והסינגל ספיד, הפכה עם השנים לאירוע לכל המשפחה. מחצלות נפרשות, המנגל עובד קשה, וילדים נרגשים מסתובבים ומעודדים על המסלול. בשנתיים האחרונות אפילו התגבשה לה מסורת חדשה ומתוקה להפליא – תחרות אופני דחיפה לקטנטנים שרק מתחילים את דרכם הדו-גלגלית.image005

שמש חורפית, פאות ופוטין

מזג האויר האיר לנו פנים באחת השבתות היפות של החורף הזה. מיקום התחרות, בגבעות שמעל קיבוץ משמר העמק, בסמוך לאנדרטת הקיבוצים, היה בחירה מצוינת. הפריחה, הנוף והמסלול המצוין היוו יופי של פלטפורמה לאירוע מוצלח.

השנה בחרתי לקחת את היירוע ברגוע. לקחתי איתי את מעיין, הבן המתוק שלי, בן שנה ועשרה חודשים, שמאוד התרגש לשמוע שאנחנו הולכים ל”מסיבת אופניים ביער”. הבאנו איתנו נגרר WEEHOO (שבדיוק קיבלתי מהיבואן למבחן שיתפרסם כאן בקרוב), תלבושות תואמות פחות או יותר, ואת אמא שעודדה וצילמה.image007

לפני הזינוק יואבי ערך לנו תדריך, חידד לנו את כללי התחרות והקדיש את הזינוק לזכרו של אבי לוין ז״ל, שלצערנו בחר לעזוב אותנו לפני מספר שנים בסמוך למיקום האירוע. הזינוק מתבצע בסגנון לה-מאנס: רצים כמה מאות מטרים לפני שמגיעים לאופניים. איש מערות, בחור בתחתונים ובביריות, מספר חסידי ברסלב ושני צוותי חדר ניתוח, רצו בעלייה יחד עם עוד מיני תופעות אנושיות, מצאו כל אחד את אופניו ויצאו לדרך.

אחרי שתי הקפות כיפיות ואיטיות, מלוות בצעקות חמודות של “פרחים צהובים, עצים, נוף! אבא, מה זה?”, מעיין החליט שהוא רוצה “לחזור למסיבה” וחזר להתרוצץ בשטח האירוע, ואני פרשתי לבירה וחברים. המשתתפים המשיכו להתמודד בגבורה עם המסלול והאלכוהול, ואוריאל גרנר החבר מ”תלת אופן” התחיל להניע את המנגל.image009

רומן צ’פרק הגיע פצוע ולא רכב, ולכן יוסי לוין מ”ניסנאס אינדסטריז” לא קיבל השנה הזדמנות להרוס לו את התחרות ונאלץ להסתפק בהכנת מיצב מושקע של מעדנייה רוסית ועמדת קליעה למטרה על תמונות של פוטין, ולשדל את המתחרים השיכורים לאכול נקניקים חשודים וסלטים משומרים.

אחרי שכולם הגיעו בריאים, שלמים ומחויכים לקו הסיום, שתו כמה וכמה בירות ואכלו כמה וכמה נקניקיות, החלה תחרות הפוש-בייק של הדור הצעיר. הדרדסים הסתובבו במסלול מעגלי קצרצר בשטח התחרות והיו קטנים, חמודים ומבסוטים.

את האירוע חתם טקס הפודיומים העליז, עם פרסים באדיבות רשת “ריסייקלס” ו”הקליניקה לאופניים”.image011

כן ירבו

תודה וכבוד גדול ליואבי, שמצליח איכשהו בתוך השטף של החיים – אבהות חדשה ועסק חדש, להפיק שלושה אירועי אופניים בשנה – והכל מתוך נתינה ואהבה לענף המקומי. גראבל שמאבל ו- Carmel Spring Epic הם מפגשי רכיבה לאוהבי המרחקים הארוכים, וה- Cross-a-Paloozaהוא האח השיכור שלהם.

אגב, מה ­­­­­­זה השם הזה בכלל? התרגום הכי קרוב למילה Palooza הוא כנראה “עדלאידע” – מסיבה פרועה שלמחרת קמים ממנה עם חמרמורת והבזקי זכרון עמומים. אחלה שם! האמת שאלכוהול היה שם, והרבה, אבל היו גם ילדים, וגם מכוניות שצריך לחזור איתן הביתה… לכן השם אולי קיצוני מעט ביחס לעובדות בשטח, אבל מאוד תואם את האוירה הכללית, ולחלוטין מציג אנטיתזה לאירועי אופניים רגילים.

כל מי שמכיר את האירועים מהסוג הזה, היה שמח לראות כאן עוד אירועי grassroots שמחים וצבעוניים כאלה, ששומרים על הרוח והנשמה של הענף ושל האנשים.

נתראה אינשאללה בשנה הבאה!image013

כתב: עמרי זרח
צילם: עומר לוי
עמרי זרח, אול אראונדר על שני גלגלים, אושיית רכיבה שחי את החלום. הקים וניהל מספר מיזמים מגניבים בתחום הרכיבה. מתכנן שבילי אופניים, מדריך ומאמן רכיבה. כיום עובד כמנהל מוצר בWatteam – סטארטאפ ישראלי המפתח ומשווק מדי וואטים לרוכבים. עמרי כותב פה על ציוד, תרבות רכיבה ושאר עניינים שמעניינים אותו אותו על אופניים, שזה כמעט הכל.

נהניתם? רוצים עוד? פרגנו לעצמכם במנוי לבייקפאנל במייל:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים