הסמרתון מתקרב. בסדרת כתבות במהלך דצמבר נביא לכם את כל המידע על שלושת המסלולים בתחרות. שימו לב: ניתן להירשם לסמרתון רק עד סוף דצמבר, ונותרו מקומות בודדים ואחרונים בתחרות. בינתיים עוד אפשר להירשם, ומי שיעשה את זה יהיה זכאי לתוכנית אימונים של 6 שבועות חינם מ Today’s Plan– אז אל תירדמו!

לרישום לסמרתון לחצו פה!

מאת: גיאחה, נימי, צורחה, יוני.
צילמו: עופר עברי, יוג’ין לויט, גיאחה, ירנין פלד, צורחה

DCIM100GOPROG0040318.
הפרולוג יכניס אתכם לראש המיוחד של סמרתון כבר ביום חמישי…

הפרולוג

פרולוג (Prologue) הוא סטייג׳ קצר שנערך ביום הראשון לתחרות שלבים, בו הרוכבים מוזנקים אחד אחרי השני לרכיבה אישית נגד השעון, ומטרתו לדרג את הרוכבים מהראשון לאחרון. באופן מסורתי לא קוראים לפרולוג Stage 1 אלא ״פרולוג״, ואת התואר Stage 1 נותנים לשלב הראשון באורך מלא, שקורה דווקא ביום השני לתחרות…
154

מטרת הפרולוג בסמרתון היא לאפשר לרוכבים נחיתה רכה ומסבירת פנים לכל הוייב והאווירה התחרותית שבסמרתון. אורכו של המסלול הוא ״רק״ 25 ק״מ ומטפסים בו 250 מטרים מצטברים. זוגות הרוכבים יוזנקו בהפרש של דקה זה מזה, ולא בזינוק המוני של 250 איש ו-500 מרפקים על אותו קו זינוק…

128

המארגנים מספרים שהעובדה שהפרולוג נערך במצפה רמון היא בונוס, כי כך נחתכת הנסיעה הארוכה דרומה לסמר בחצי. בנוסף, זהו גם ניסוי כלים עבורם ועבור סמרתון 2017, שאמור להתחיל במצפה רמון ולצמוח ל-4 ימים במתווה של Point To Point (נקודה לנקודה, כלומר כפר רוכבים מתגלגל ולא קבוע).
אבל נחיתה רכב בצד, המטרה המקצועית הראשונה של הפרולוג היא להוות מקצה Seeding (מקצה דירוג) עבור שני הסטייג׳ים בהמשך: מדידת זמנים אישית ״נגד השעון״ לכל צוות, על פיה זוג הרוכבים ידורג בזינוקים בשני הסטייג׳ים הנותרים (ה-Box הראשון בהזנקה לרוכבי UCI ואיגוד, והשאר על פי תוצאות מקצה הדירוג), כלומר הזוגות שמעוניינים בתוצאה שלא לומר בפודיום, הולכים להתאבד על המקצה הקצר הזה בכל הכוח, ולנסות לרדת מ-60 דקות. לפחות ההתאוששות ממקצה קצר שכזה היא קלה יחסית…

20151105_133438

נפגשים בחורשת קק”ל בכניסה למצפה רמון (בכיכר שמאלה). מהחורשה מזנקים ומסיימים את הפרולוג, מקטע זהה למסלולי הסמרתון הארוך והבינוני. הקילומטרים הראשונים הם על דרך 4×4 לכיוון צפון מזרח. עוברים את גן הפסלים, נפרדים מהציוויליזציה ונכנסים למדבר. במהרה הופכת הדרך לסינגל זורם שמתחבר לערוץ נחל חוה וקרוי על שמו. הסינגל יוצא מהנחל בפניה ימינה ומגיע אל מצוק מכתש רמון עם הנוף המשגע. פונים שוב ימינה לתוך דרך ה-4×4 שלאורך המצוק, איתה חוזרים דרומה במישור מדומה עם כמה פיקים של גבעות קצרות ופותחות רווחים. נכנסים לסינגל קטן כדי להגיע בחזרה לחורשה ולסיים את הפרולוג.  סה”כ מסלול די מישורי אבל בכל זאת צוברים בו 250 מטר לגובה.  

טיפים בעניין הפרולוג למשתתפים 

אם אתם לא הולכים על פודיום, כדאי להתנהל בחוכמה: כניסות ארוכות לאיזורים אנאירוביים על 25 הק”מ יעלו לכם בדקות בימים הבאים. אלי הרכיבה יכולים לעשות זאת ולהתאושש בזמן, אך טוב יעשו בני התמותה אם ישמרו רגליים לשני הסטייג’יים העיקריים, שיהיה בהם שפע של זמן ומרחק לצבור פער אמיתי.

192

זוג רייסרים שרוצה לייצר יתרון כבר בפרולוג צריך לזנק בכל הכוח אחרי חימום טוב, ולהתכונן להתחלה של כ-10 דקות של הילוכים כבדים (כבר אי אפשר להגיד ״פלטה גדולה״ מאז נכנסו מערכותיה-1X11…) עד שייכנס לסינגל. אבל גם לרייסרים נמליץ לא להשתגע כשנכנסים לסינגל: רובו במגמת ירידה, והיתרון שתוכלו להשיג בו לא יהיה דרמטי מדי היות והוא מהיר ולא טכני. התרסקות כבר על החצי שעה הראשונה של מירוץ רב יומי היא התחלת נאחס אמיתי. בסינגל מקטעים רחבים רבים, כך שניתן לעקוף בו אם הנעקפים משתפים פעולה…

IMG_0680

את היתרון המרכזי בפרולוג ניתן יהיה לייצר בחציו השני הפתוח, החל מהנקודה בה יוצאים מהסינגל ומתחילים לחזור דרומה על דרך 4×4 לאורך המצוק של המכתש. הדרך הזו היא במגמת עלייה די משמעותית, ולמעשה בה תצברו את רוב 250 המטרים של הטיפוס במקטע. בקיצור, למרות שזו לא עליה בסגנון של מעלה שחרות, זו בכל זאת רכיבה במגמת עליה מורגשת וברורה שבה יפתחו הפערים העיקריים בדירוג ובה אפשר לשבת בדרפטינג על רוכבים חזקים ממכם.

193 (1)

טיול ובו הפרולוג ועוד השלמת קילומטרז’

תראו, להביא אופניים עד מצפה רמון כדי לרכוב 25 ק”מ שלא כחלק מהתחרות ובשביל טיול בלבד, זה לא ממש הגיוני. אם אתם רוצים לדגום את המקום כדי לרכוב את הפרולוג עם תוספת של טיול חביב, קבלו את המסלול שהוביל אותנו בו יוני אדלר, מנהל סמר בייק הוטל, ורוכב קצה. מדובר על 42 ק”מ חביבים ולא קשים שיתאימו גם לרוכבים ברמה טכנית בינונית. מי שממש בעניין של להכיר את הפרולוג לעומק יכול לצאת להקפה שנייה עליו מיד אחרי הראשונה. ביחד עם המבוא שאנחנו רכבנו זה כבר יתקרב לקילומטרז’ של סטייג’…

a-3
בחזור בפרולוג – קצת תרבות ופיסול

המסלול הוציא אותנו מהחורשה המוצלת בכניסה למצפה רמון אל הקפה שמקיפה את מצפה רמון ממערב. הוא קליל, ללא עליות דרמטיות, והוסיף עוד כשעה – שעה וחצי של רכיבה מדברית סביב למצפה רמון.

מהחורשה חוצים את הכביש הראשי ברכיבה אל רובע הבשמים ומשם לכיון צפון מערב למחצבות של אבן רמון. לפני המחצבות פונים מערבה לכיון קבר שייח’ ומשם בדרך שצמודה לחוות האלפקות לאורך הגדר עולים לאוכף שממנו יורדים לנחל צין עליון, פונים לכיון דרום מערב על דרך כורכר ליקב ננה. מי שרוצה יכול לעשות סיבוב קצר בתוך הכרם ולהגיע עד לסוכת האירוח של היקב, שם ניתן לקבל הסבר וטעימות יין בתיאום מראש. זה מצפה כרמים יפהפה בלב המדבר שמי שלא ממהר, יעצור בו, ינשום עמוק, יאכל איזה משהו וייהנה מהשקט.

IMG_0631

משם המשכנו לסוכה במדבר, ומשם על הדרך שחוזרת לכיון צפון מזרח ומובילה לנקודת תצפית על מכתש רמון מאחורי חורשת אורנים. התגלגלנו והצטלמנו על שפת המכתש עם תצפית יפה על המכתש הגדול בעולם – אחד מחמישה (לא שלושה! מסתבר שיש עוד שניים קטנים ופחות מוכרים דרומה מכאן). משם המשכנו בסינגל הסוסים והתחברנו לכביש מול הכניסה לבית ספר שדה הר הנגב. טיפסנו להר גמל וחזרנו לחורשת קק”ל לאורך המצוק על הטיילת. סה”כ 19 ק”מ.

איזה תחרות זו, ולמה היא עושה לנו את זה?

נמרוד כהן, פאנליסט והשותף של קיבוץ סמר בהפקת האירוע מספר: “הסמרתון ייחודי ושונה מכל מירוץ אחר בארץ ובעולם בכמה דברים. הסמרתון הוא יצירה ישראלית מקורית ומיוחדת, שהומצאה ונהגתה פה אצלנו במדבר המקומי, אחרי אירוח של עשרות קבוצות רוכבים ומתוך הבנה של הדבר המיוחד שהם מחפשים מצד אחד, ושל הנכסים הייחודיים של הדרום מהצד השני: המסלולים והאירוח הסמרניקי. זו לא גרסה ישראלית של מירוץ שלבים מקצועי שקיים כבר בחו״ל, זה משהו עם קונספט ותמהיל שונה וייחודי, ובעיקר – שלנו.

את חוויית המשתמש עיצבנו לפי כמה דמויות אמיתיות בשר ודם, והרכיבות והחופשות שהן ארגנו לעצמן. מדובר על חבר׳ה חזקים שאוהבים לתת בראש, לראות מי מגיע ראשון לסוף העלייה ומי טס הכי מהר בסינגלים, אבל רובם לא נרשמים לתחרויות איגוד או לתחרויות מקצועיות. חבר׳ה שאוהבים לרכוב חזק, אבל בסוף הרכיבה אוהבים ״לחיות״ חזק, קרי בירות, וויסקי, אוכל טוב וזה. מהם ומהחוויה שניסינו לייצר נגזר מוטו האירוע: Ride Hard, Live Harder.

IMG_0816

לכן הסמרתון הוא האירוע הסטייג׳ים המקצועני היחידי עם שתי רמות קושי: בינוני ומלא. את המלא לא צריך להסביר. להרבה רוכבים ורייסרים הוא האופציה היחידה הלגיטימית. אבל יש הרבה רוכבים חזקים שאינם מגדירים עצמם כ-die hard racers, ועבורם האופציה הבינונית היא הכי מתאימה: רוכבים ומטפסים פחות בכל יום, מגיעים לקו הסיום, לבריכה, לשייק ולבירות מוקדם יותר ובעצם נהנים מיחס משופר של מאמץ בשטח:זולה בכפר. החבר׳ה הללו יכולים להירשם לסמרתון הבינוני עם מינימום אימונים ושעות הכנה ארוכות על המושב כי גם ככה הם רוכבים חזק, אבל יש הבדל בין להתכונן ולהתאמן לסמרתון מלא או בינוני.”

20151105_120335

יש הרבה דברים ייחודיים בסמרתון, אבל לטעמנו הדבר הכי חשוב ומגניב בו, חוץ מהמסלולים עצמם, הוא שעל אף העובדה שהוא מתרחש בסוף פברואר, הוא מאפשר רכיבה קייצית עם בגדים קצרים וקרם הגנה בחורף. זה אחד היתרונות של הדרום הרחוק בחורף הישראלי/אירופאי/אמריקאי.

חברי המערכת שהתאמנו חודשים ארוכים בשיא הקיץ, הדרדרת, החום והלחות לפני השתתפותם באפיק ישראל (וכן, אור דיין נחשב, אפילו שהוא נכחד כבר בזינוק לסטייג׳ הראשון, כי האימונים קורים הרבה לפני האירוע עצמו…), הדגישו את העובדה שבהתכוננות ובאימונים לסמרתון אתם נהנים מתקופת ההכנה הכי טובה ונעימה שאפשר: בדיוק בחודשי הסתיו והחורף הישראלי המתאימים ליותר רכיבות, ובמיוחד לכאלו ארוכות שנמשכות אל תוך הצהריים.

מאת: גיאחה, נימי, צורחה, יוני עבור סמרתון!
צילמו: עופר עברי, יוג’ין לויט, גיאחה

לרישום לסמרתון לחצו פה!

20151105_115951

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים