מכנסי באגי הם מכנסי רכיבה רחבים הדומים למכנסי שלושת רבעי יומיומיים, אך בעלי גיזרה וחומרים אלסטיים, אשר בשילוב טייץ רכיבה מתחת מתפקדים מצויין כמכנסי רכיבה. אני, (והסתברותית גם אתה), סגנון הרכיבה שלי והאקלים הישראלי, מתחברים פחות לדגמים “האגרסיביים” העבים והמסורבלים יותר שאמורים להגן מעט בעת נפילה. אז החלטתי לבחון שלושה זוגות מכנסיים במחירים שונים שכולם על הגבול הקליל, הצר והיותר XC של הסקאלה. 

בחן: עמרי זרח
צילם: גיאחה

יש פה מכנסים בין רמות מחיר של כ 200-550 ש”ח, והמטרה שלנו בבחינת רמות מחיר שונות זה לצד זה היא לראות האם יש מתאם בין המחיר לאיכות המוצר? האם תמיד זה שיקר יותר הוא טוב יותר (כבר היו לנו מבחנים בבייקפאנל שהוכיחו אחרת…)? בשביל לברר את זה צריך להתנסות בכמה רמות מחיר, אבל חשוב לקרוא את ההשוואה הזו תוך מודעות לפקטור הזה. במבחן שמתי דגש על: מחיר, נוחות, נידוף בימים חמים במיוחד, לוק כללי ופיצ’רים מיוחדים. פניתי לכמה חברות וקיבלנו את הדגמים הבאים:

  1. Funkier B-3213-Black במחיר של 199 שקלים.
  2. RaceFace Canck במחיר של 369 שקלים.
  3. Bontrager Evoke במחיר של 550 ש”ח.

לחלק הראשון של הכתבה: החולצות!

 

2

 

רק לאקסטרים?

מכנס הבאגי אומץ באופניים בנישת האקסטרים (הדאון היל והפרי רייד). המקור לרעיון הם האופנוענים, רק שבתחום האופנועים המכנסיים היו ארוכים ולקהילה המדוושת הותאמו מכנסיים קצרים. עם השנים הפכו מכנסי הבאגי להיות פופולאריים בקרב רוכבים פחות אגרסיביים, עד שחילחלו אף לXC התחרותי, וכיום ניתן לראות שני רוכבים בולטים מטים קנונדייל: Marco Fontana ו Manuel Fumic המתעקשים לרכוב עם מכנסי באגי גם בתחרויות גביע העולם בXC, ואף במרתון הקייפ אפיק הארוך והקשה. מה לא עושים בשביל סטייל…?

 

באנר לוח בייקפאנל פייסבוק 3

לחצו למעבר ללוח BIKEPANEL

 

יש עוד כמה סיבות להעדיף את הז’אנר הזה: הגנה נוספת מעל לטייטס, התאמה לעצירות חברתיות בסביבה לא רוכבת, רצון להתלבש רגיל יותר ומבליט חלציים פחות. טייטס גם אינו מחמיא לרגל הלא מגולחת ומי שסטייל חשוב לו, יעדיף להמנע מהשילוב הזה…
רבים מעדיפים בגדים רפויים יותר ומחביאי גזרות פחות אתלטיות. ראבק, מי אמר שבשביל לרכב על אופניים צריך להסתובב עם בגדים שמבליטים את החבילה, את הצמיגים במותניים\ הכרס או כל פישת בשר\שיער או גיזרה לא מושלמת?

אני אישית מעדיף את “הלוק השבילוני” בעל מכנסי הבאגי והחולצה המשחוררת. אחרי שנים של טייץ ורגליים מגולחות, בכל פעם שהמקום\ סגנון הרכביה והקהל מאפשרים זאת הבחירה הטבעית שלי תהיה משחוררת. יש בזה גם אלמנט פחות לחוץ (תרתי משמע) ופחות מחייב. מתאים לי.

 

1

מכנס Funkier B-3213-Black \ מחיר: 199ש”ח

דבר הבוחן: המוצר הזה מגיע עם בונוס קטן וייחודי רק לו במבחן-  קניה ממותג ישראלי: Funkier. כן כן, זה מיוצר בסין אבל החברה הינה חברה ישראלית, מעסיקה עובדים בישראל, וזה בונוס למתלבטים איזה מותג לרכוש. הוא מאופין בתחושת בד דקיק, גזרה רחבה, ריבוי כיסים, וריבוי לוגואים. קיבלנו מפאנקייר גם בונוס של תחתוני בוקסר עם פד רכיבה ללבישה מתחת למכנס עליו בהמשך.

ריבוי הכיסים (6 כיסים- 2 אחוריים, 2 קדמיים עם רוכסן ועוד שניים תחתונים בדומה למכנסיי דגמ”ח) אכן תורם ללוק הכללי, ובשימוש מחוץ לאופניים הוא נוח ולא יהיה חסר לכם מקום לארנק, סלולרי, ועוד הרבה דברים, אבל טיפה לא ברור לי למה צריך כל כך הרבה כיסים במכנסי רכיבה? עוד בעניין ריבוי האלמנטים: ישנו עודף לוגואים רציני. ספרתי 8 לוגואים בחלקו החיצוני של המכנס + 2 הדפסי שם המותג באפור לטובת העיצוב הכללי של המוצר. לטעמי זה מוגזם ולא תורם לתחושת יוקרתיות של המוצר אלא להיפך. קיימת אפשרות הצרת שרוול המכנס התחתון ע”י סקוטש. מרגיש יותר כאלמט עיצובי ופחות כפיצ’ר אפקטיבי.

המכנס תפקד מעולה גם בשימוש עם מגני בירכיים. לא הורגשו התפסויות כאלה ואחרות במגן והדווש היה חלק. הגזרה מרגישה מעט רחבה לבעלי גיזרה צרה, ובמכנס רכיבה יש לכך משמעות- היא יכולה גם להתנדף ברוח וגם להתפס בכסא כשמעבירים את הגוף אחורה בקטעים תלולים. בשורה התחתונה- מוצר טוב ומשיחות עם אנשים שמחזיקים אותו הוא עמיד לשנים. תמורה טובה למחיר הנמוך יחסית שהוא עולה.

3

בוקסר Funkier \  דגם: BS-622-B7\ מחיר: 150ש”ח

אתחיל מהסוף- מדובר במוצר מעולה! תחתוני הבוקסר שנמכרים בנפרד, עשויים מאריג רשת צמוד ונמתח בעלי פד. פשוט וחכם, נח מאוד, מאוורר, פד מצויין ולא מורגש. הדגם שקיבלנו מהחברה הנו דגם הביניים: מתחתיו ישנו דגם מעט זול יותר- 130ש”ח, ומעליו ישנו דגם יקר יותר עם פד ג’ל שעולה לצרכן 250ש”ח.

כאחד שרוכב שנים רק עם ביב בעל כתפיות, גם מתחת למכנסי באגי רחבים, המוצר הזה הפתיע אותי מאוד. ללא ספק אחד מהפתעות המבחן. אשמח להמשיך ולהשתמש בו עוד הרבה. הגומי לא נדבק לגוף ולא עוצר את הדם בדומה לכמה פסי גומי\סיליקון של טייצים אחרים. גם אחרי שעות רבות על האוכף הוא לא נותן תחושה של “אני חייב להוריד את זה כבר, לרוץ להתקלח ולעבור לבוקסר רגיל”…


4

מכנסי: RaceFace Canck \ מחיר: 369ש”ח

היבואן: Bikedeal העביר אלינו את המכנס והתחלנו לעבוד. מצאנו כמה פיצ’רים מיוחדים: אריג רך ונעים, מערכת התאמה לרוכב מותניים ע”י רצועות גומי גמישות, שלושה כיסים האחד עם ריצ’רצ’. מידות:S-XXL.

זה מכנס קל, נעים, בעל גזרה מחמיאה ויפה. מעט ארוך יותר בהשוואה לשני המכנסיים האחרים במבחן. לי אישית זה היה מעט פחות נוח. הייתי מעדיף אותו מעט גבוה יותר- כך שיגיע בערך עד הברך אבל לא מתחתיה.

המכנס הרגיש מצויין עם מגנים. מצד אחד השרוול לא היה רחב מידי ומצד שני מגנים קשיחים בעלי עובי דופן רחב יותר נכנסו יפה מתחתיו ולא הפריעו לפעולת הדיווש.

מערכת התאמת הידוק המתניים הייתה מעולה ומאוד נוחה. אחלה של פטנט שלא דרש התעסקות מיוחדת, פשוט ללבוש ולצאת לדרך.

הלוק הכללי יפה, נקי ופשוט. למי שכבר משעמם מהשחור הסטנדרטי קיימת גרסה גם בטורקיז. סיכום: מכנס קליל, פשוט למראה, בלי יומרות ודאווינים מיותרים שפשוט עושה את העבודה מצויין.

 

5

Bontrager Evoke \ מחיר: 550 ש”ח.

מה שבולט במוצר הזה, המיובא ומשווק על ידי Trek ישראל, הוא האריג המעולה בשילוב של בד רשת לתוספת אוורור. בנוסף יש פה הידוק מותניים בעזרת רצועות סקוטש פנמיות, ובוקסר שמגיע עם החבילה ומסביר ומצדיק את תוספת המחיר. האריג המצויין של המכנסיים האלה עושה עבודה מצויינת. הוא דק, קל מאוד ומאוורר ביותר. במספר חלקים במכנס שולבו בדי רשת לטובת הגדלת יכולת האוורור. אריגים אלו נלקחו מהמחולצה התואמת של הסט אותה בחנו במבחן המקביל.

הידוק המותניים נעשה ע”י רצועות סקוטש גמישות הממוקמות בחלקו הפנימי של המכנס. הסגירה נעשית ע”י סקוטש וזוג כפתורי קליק קלאק. במכנס יש שלושה כיסים בעלי רוכסן. האריג הפנימי של הכיסים עשויי מאותו אריג רשת מאוורר התורם גם הוא לאוורור: ניתן לרכוב עם רוכסני כיסים פתוחים ולהגדיל את יכולת הנידוף בימים חמים במיוחד.

בניגוד לשני הזוגות האחרים במבחן הEvoke מגיע גם עם טייץ תחתון\ בוקסר בעל פד. הבוקסר הנו טייץ העשויי מבד רשת לטובת אוורור. ברכיבה נהננו מהאוורור המצויין שהוסיף לחווית המכנס, הפד מעולה אבל פסי הגומי בקצה השרוולים ובמותניים היו מעט צמודים לטעמי והזכירו לנו שהם שם. אין מדובר בבעיית מידה שכן מדדתי את המידה הגדולה יותר בחנות והמכנס ישב עליי בול.

הEvoke הוא בעל גזרת מותן נמוכה ואורך המכנסיים יחסית גבוה, אבל אינו עובר את הברך. המותנים צרים וקצוות השרוולים מעט רחבים כנראה על מנת להוסיף לאוורור ולהכיל בנוחת מגנים. לטעמי האישי קצה השרוול היה צריך להיות מעט יותר צר. חוץ מזה החוויה הכללית של המכנסיים מצויינת. הלוק כללי יפה ומחמיא, למי שמעוניין לגוון מבחינת צבעוניות ישנה גם האופציה האפורה עם הרוכסנים הצהובים.

לסיכום:  הפריעו לי מעט פסי הגומי של הבוקסר והמחיר הגבוהה. אך עם זאת מדובר במכנס סופר איכותי, נעים, נוח, וקולע בול למטרה

.

6

סיכום:

כל הזוגות היו טובים מאוד והייתי ממליץ עליהם בחום. הבחירה בסוף היא לפי עומק הארנק של הקונה המאושר. לא היו הפתעות מיוחדות ולשאלת המבחן המקורית- כנראה שכמה שאתם משלמים, לפחות במקרה הזה – זה מה שמקבלים.

הבונטרגר היו בהחלט המכנסיים המוצלחים ביותר במבחן. המחיר לא זול בכלל למרות שזהו המכנס היחיד במבחן שהגיע עם בוקסר מובנה, בהשוואה לFunkier עדיין ישנו הפרש של 200 ש”ח ( 349ש”ח מול ה 550 ש”ח של הבונטריגר בהשוואת חבילת מכנס+בוקסר).

הRaceFace היו מצויינים, הפרש המחיר בינהם לבין הבונטריגר יכול לבוא ליידי ביטוי בבוקסר שלא היה להם אך עם זאת הם אינם מכנסיים ברמה של הבונטריגר בעיקר באיכות החומרים.

הפאנקייר הם מכנסיים טובים אבל להפרש המחיר יש השלכות גם במוצר עצמו שהיה פחות מוצלח מאחיו היקרים מחו”ל. הבוקסר שכאמור הגיע כתוספת לפאנקייר היה מעולה ומומלץ.

 מה בחרתי להשאיר לי בארון? את מכנסי הבונטריגר והבוקסר של פאנקייר. זהו שילוב מושלם שהיה ועדיין ברירת המחדל שלי כל עוד הם לא בכביסה. יופי של מוצרים שעושה רושם שישארו עמידים לתקופה ארוכה. 

בחן: עמרי זרח
צילם: גיאחה
עמרי זרח, אול אראונדר על שני גלגלים, אושיית רכיבה שחי את החלום. הקים וניהל מספר מיזמים מגניבים בתחום הרכיבה. מתכנן שבילי אופניים, מדריך ומאמן רכיבה. כיום עובד כמנהל מוצר בWatteam – סטארטאפ ישראלי המפתח ומשווק מדי וואטים לרוכבים. עמרי כותב פה על ציוד, תרבות רכיבה ושאר עניינים שמעניינים אותו אותו על אופניים, שזה כמעט הכל.