רוכבים לחיים 2014 היה ללא ספק אירוע בעל משמעות לכל אחד שלקח חלק בו. הוא הזכיר לנו למה אנו אוהבים את ספורט האופניים כשרואים את כל המסיימים עם חיוך גדול, וללא ספק משלים את תמונת הפאזל שרצו שלום גרוסמן ז”ל ויצחק סימון ז”ל לחקוק בזיכרוננו לאחר רכיבה שכזאת.

IMG_2899

ירון דור מנכ”ל איגוד האופניים נושא את דבריו אל מול משתתפי המסע

IMG_2934

האירוע נוהל ע”י מיודענו הראל נחמני, שותף ברוב האירועים אשר מכילים את כמות המשתתפים הגדולה שהיתה צפויה. ואכן מארגן הגראנד פונדו לא אכזב: נתחיל ממחיר שהיה שווה לכל נפש בסך 60 ₪ (ללא חולצה) ועודד מאות נרשמים ומשתתפים לקחת חלק במסע. המסלול שנבחר הנו “המרובע” הישן והטוב, עם עצירות לסגירת פערים ונקודת רענון בפארק בריטניה. הרכיבה יצאה לדרך בזמן עם ליווי שוטרים אשר עשו עבודתם בצורה נפלאה גם מול הנהגים שהיו לעיתים חסרי סבלנות וגם מול רוכבים אשר לא צייתו להוראות.

IMG_2900

חברי קבוצת שלום גרוסמן ז”ל ויצחק סימון ז”ל – קאנטרי ראשון לציון לפני הזינוק

עצירה ראשונה בצומת שמשון לסגירת פערים ומשם ממשיכים לכיוון פארק בריטניה להתרעננות קצרה של פירות ושתיה, לאחר מכן המשכנו לכיוון צומת עזקה ומשם ימינה חזרה למיני ישראל כאשר בדרך אנו עוברים דרך האנדרטה לזכר יצחק וסימון. ברגע שהופרחו בלונים לבנים לשמיים אין ספק שהתרגש כל מי שהיה שם, גם עבורי ברמה האישית, כחבר לשעבר בקבוצתו של גיא תמרי (“הקטר”) ז”ל, שגם ברכיבה לזכרו עשינו זאת. משם המשכנו חזרה למיני ישראל כאשר אנו מתכבדים בעוגות תוצרת יד, פירות ומיני פחמימות אחרות שהכינו המשפחות והקרובים אליהן. זה לא אירוע אופניים רגיל והמגע האישי, החם והישיר ניכר.

IMG_2912

רוכבים אל הזריחה – מעל 700 רוכבים לקחו חלק במסע

לאחר מכן התקיים טקס ממלכתי קצר של בני המשפחה אשר סיכם לנו בצורה נפלא את המסע ומה התובנות שאנו לוקחים ממנו איתנו חזרה הביתה.

IMG_2938

כיבוד קל ועוגות תוצרת בית בסיום הרכיבה

ברמה האישית זכורה לי תמונה כואבת מהיום הנורא הזה: באותו יום, מספר דקות לאחר התאונה, אני וחברי קבוצתי דאז, “טים פוקוס”, עברנו אל מול מקום התאונה והמשטרה ביקשה מאיתנו לרדת מהאופניים, לעבור לצד השני של הכביש ולעלות עליהם רק לאחר מקום התאונה. התמונה עדיין מהדהדת, 2 שקים שחורים נמצאים על הכביש כאשר רק הגרוע מכל נשאר לחשוב. ברקע הנהג הפוגע יושב על גדר הביטחון מבטון במרכז הכביש, לידו הרכב וחלקי אופניים זרוקים לכל עבר. הרכיבה הזאת זרקה אותי לאחור לאותו יום נורא בוא חברנו גיא תמרי ז”ל נדרס למוות – לא עברה חצי שנה והנה אוכלוסיית רוכבי האופניים מתמודדת עם מקרה נוסף של דריסה ומוות שהיה צריך להימנע.

IMG_2952

אסכם בכך שאירוע כזה הוא חשוב מעין כמוהו, ועליו להיות משהו קבוע בלוח השנה של הרוכבים על מנת לדעת, לזכור ולהוקיר שני הרוכבים האלה, וכדי שכולם יזכרו את חשיבות בטיחותינו על הכביש. אני מקווה שכל שנה תעלה כמות הרוכבים במסע על מנת שנוכל לתת גם למשתתפים החדשים את הזיכרון והידיעה על היותנו רוכבי אופניים ולהזכיר את הסיכונים הכרוכים בכך.

IMG_2935

ברצוני להודות לקבוצת “עוצמה” ממועצה אזורית גזר, שבחרה להעביר איתי את המסע הזה. חוויתי בעצמי ודרכם את החוויה, ראיתי איך כל אחד מהם הגיע כדי לכבד את האירוע, ואת הניצוץ בעיניו בשל האהבה לענף ותחושת הניצחון של סיום מסע זה.

להתראות ברוכבים לחיים 2015

אלעד ניסימוב השתתף כרוכב תחרותי בסצינה הישראלית ולקח את העניין ברצינות גמורה: אז לא פלא שבחגורתו תמצאו סימוני וי על טור ערד במאסטרס פרו, ועל התואר הנחשק: אלוף הארץ במסטרס פרו – פעמיים: ב 2011 וב 2014! הוא ספרינטר וחזזזזק!