[nggallery id=60]
קהילת רוכבי הכביש כואבת את דריסתם למוות של יצחק סימון ושלום גרוסמן ופציעת של חבריהם בבוקר שבת ה-13.08.11. הם יצאו בפלוטון קטן שהרכיבו חברי קאנטרי גלי-הדר מראשון לציון אל איזור ה”מרובע”, ונפגעו כאשר רכב של צעיר מבית שמש פגע בדבוקה בכביש 3.

איגוד האופניים הכריז על רכיבת מחאה “יש חיים בשוליים ועל הכביש”, וכך יצאה רכיבת המחאה הזו ביום שבת ה- 20.8.2011 בשעה 10:00 בבוקר מלטרון, על כביש 3.  כאלף רוכבים ורוכבות נענו לקריאה והגיעו כדי ליצור מפגן מרשים של הגנה על זכותנו לרכוב על הכביש.  הרכיבה הסתובבה חזרה ללטרון בישוב יסודות.

בשונה מרכיבת הזיכרון המרגשת לגיא תמרי, כאן לא נאמרו דברים ואיש לא תודרך בתחילת הרכיבה, כאילו מתוך רצון שלא לקחת אחריות על הרכיבה עצמה. הרכיבה גם לא עצרה במקום התאונה בכביש 3 ליד נחל שורק. רק מספר נרות נשמה וזר מקבוצת  הרכיבה “כן ולא” מהמרכז הישראלי לכלבי נחייה בבית עובד, ציינו את מקום האירוע הטראגי.

לאחר התאונה מינה שר התחבורה ישראל כץ צוות מקצועי כדי לבדוק את נושא הבטיחות של רוכבי אופניים בדרכים בינעירוניות. הצוות יבחן אם להגביל את רוכבי הכביש ויתייחס גם לנושא שבילי אופניים.  ברור שעלות שבילי אופניים ותחזוקם לצורך רכיבת כביש, גבוהה עשרות מונים מהגבלת הרוכבים. כאן עולה החשש של קהילת רוכבי הכביש מפגיעה בלגיטימיות של הרכיבה. כשמחאות מתוקשרות היטב ניתן לשנות את דעת הקהל והדיון הציבורי, אפילו בישראל  .

כתב: צור חלמיש

צור חלמיש (צורחה) כותב על אירועי רכיבה ובוחן ציוד בשטח ובכביש. יש לו אופניים אדומים ומתאמנים שמחים מרמת קטקטים ועד מאסטרס כתומים. במשך שנים נהנה מרכיבות כיף עד שקורס מדריכים באיגוד האופניים נתן לו טריגר לשינוי החיים. אתם וילדיכם מוזמנים לבוא לאימון ניסיון במועדון האופניים VELOCITY ברעננה. לפרטים 054-4536874 צור