מרכז המבקרים של איגודן, הגוף האחראי על הולכת השפכים של מטרופולין דן ועל טיהורם, השוכן בלב מכון שפד”ן, מכון טיהור השפכים של גוש דן בראשון-לציון, יוצא בפעילויות מיוחדות לציבור לרגל הפסח, ובמסגרת זו החליט להרים תחרות אופניים ולהזמין את הרוכבים ובני משפחותיהם לאירוע ספורטיבי ותרבותי במתחם שפד”ן. את האירוע מפיק דורון אמיץ מ Bike Israel.

 2

כל מה שצריך לדעת בקצרה:

מטרת האירוע לקדם את תרבות הרכיבה על אופניים ככלי לשמירה על הבריאות והכושר, כדרך ליצירת סביבה בריאה וירוקה יותר לכולנו וכן לחבר את התושבים והמתחרים מכל רחבי הארץ אל מסלולי הרכיבה במרכז המבקרים של איגודן בשפד”ן.

  • תחרות אופני כביש ולצדה אירוע עממי למשפחות!
  • מתי: חול המועד פסח 18.4.14.
  • היכן: מרכז המבקרים של איגודן בשפד”ן – שד’ מרילנד, ראשון לציון (ליד הסופרלנד).
  • מקצים תחרותיים: בין השעות 8:00-11:00. המקצים התחרותיים למרחקים של 4 עד 72 ק”מ בהתאם למקצה. ההרשמה לרוכבים תחרותיים בעלי בדיקת מאמץ וביטוח.
  • מקצה עממי ומשפחתי: החל מהשעה 11 בבוקר, למרחק של4   /12  ק”מ. המסלול פתוח ומותאם לכל המשפחה, וכולל כניסה למרכז המבקרים!
  • השכרת אופניים  – למקצה העממי בלבד, בהזמנה ותשלום מראש בלבד באתר “זינוק”.
  • עלויות:
    • הרשמה מוזלת עד 11.4.2014: 95 ש”ח למקצים התחרותיים, 40 ש”ח למקצה העממי.
    • מחירים עד לתאריך 15.4.2014: 120 ש”ח למקצים התחרותיים, 50 ש”ח למקצה העממי.
    • הרשמה ביום האירוע – 65 ש”ח למשתתף במקצה העממי.150 ש”ח לתחרותי(רק לחברי איגוד)

שימו לב: חולצת דרייפיט של האירוע במתנה לנרשמים בהרשמה מוקדמת עד לתאריך 11.4 בלבד!

לעמוד הרישום (גם לאירוע העממי וגם לתחרות הכביש)


5

שימו לב: מתנה לנרשמים הראשונים. מספר המקומות מוגבל, והשתתפות מותנית בהרשמה מראש
הרשמה לאירוע ולתחרות באתר זינוק

1

דורון אמיץ, המפיק של האירוע מספר:

“הגוף המארח פותח את שעריו ואת מרכז המבקרים על שלל הפעילויות שלו בחול המועד פסח ללא תשלום לציבור הרחב. חיפשנו משהו שיתן ערך מוסף למבקרים מעבר לסיור במרכז, וימשוך קהל יעד ספורטיבי  ומשפחות שרוצות גם להוציא אנרגיה ולראות נופים במרחב הגדול שנמצא באיגודן. מאחר וספורט הרכיבה מתבסס על ערכים של קיימות, ניצול של אנרגיה טבעית ירוקה, בריאות ואיכות חיים, הוא מתחבר לערכים של מרכז מחזור המים באיגודן – הגנה על הנחלים, הים, מי התהום, הפיכת מי שפכים למי קולחין ברמה גבוהה (מתאימה לחקלאות), ועוד.”

“כשהגעתי לאיגודן בפעם הראשונה, הופתעתי לגלות מרחב ענק (כ 2000 דונם) בו קילומטרים ארוכים של כבישי אספלט באיכות מעולה,כבישים מישוריים לגמרי (מעולה הן למשפחות והן לתחרוית קריטריום מהירות) עם נוף דיונות בתולי מסביב.

בימים אלו שיש מיעוט יחסי של תחרויות אופניים בכביש פתוח עקב עלויות משטרת תנועה גבוהות מאוד, כך שהיה זה מתבקש להשתמש בכבישים המצויינים עבור תחרות כביש איכותית, מה עוד שמבט חטוף בלוח התחרויות מראה שכמעט כל תחרויות הכביש מתרחשות בצפון או בדרום הארץ. זו תחרות הכביש הראשונה במרכז הארץ! (והיחידה למעט קריטריום נתניה).”

1

“…השנה בחרתי בהקפה בת 4 ק”מ. בשנה הבאה לשתסתיים הבנייה במתחם, נוכל לסגור כ8 ק”מ של כביש! מרכז איגודן נמצא סמוך לסופרלנד ולמטרופולין ראשון לציון, כעשר דקות מתל-אביב בלבד. במרחב המטרופולני הזה גרות מאות אלפי משפחות עם ילדים שמחפשות פעילות ספורטיבית עם ערך מוסף ומעניין לחול המועד פסח. מלבד הפעילות הספורטיבית יהיו סיורים והפעלות לילדים (פירוט בהמשך). במתחם העממי יפתח מתחם של מיומנויות רכיבה באלאנס לטובת המשפחות והרוכבים הצעירים ויהיה מופע קפיצות אקסטרים מגניב. המרוץ סביב איגודן יתן הזדמנות לרוכבים העממים למשפחות ולשאר חובבי ענף האופניים המתפתח בארץ לבוא ולצפות באופן בלתי אמצעי ברוכבים אלו ובמתחרים חזקים אחרים מתחרים ביניהם במרוץ מישורי מהיר ומלא תהפוכות, בלב אזור המרכז. פרסים כספיים נאים שיחולקו לקטגוריות הבכירות מבטיחות מרוץ מעניין ואקשן לצופים.

יובל חץ הכרוז האנרגטי ינחה ויספק קריינות בזמן אמת לטובת הצופים בשטח, כמו כן התחרות תסוקר ותצולם על ידי צוות של ערוץ 5! במתחם ינתנו פינוקים לצופים ומלווים כגון דוכני קראפ צרפתי ויוגורט טבעי ללא עלות. המסלולים העממים יזונקו לאחר סיום המקצים התחרותיים. אז לחובבי הרכיבה נשאר לסמן את ה 18.4 ביומן ולהגיע לעודד ולצפות ולאחר מכן לרכב באירוע!”

 3

נוסף לרכיבה, יהיו בחג גם סיורים וסדנאות מיוחדות של עיצוב גרפי וצילום דיגיטלי בנושאים אקולוגיים לכל המשפחה

כל הסיורים והסדנאות בפסח בחינם ובהרשמה מראש, ולא יוצאים בידיים ריקות: כל משתתף בסדנה יקבל חולצה עם הדפס של העיצוב האישי שלו במתנה!

במסגרת הסדנאות יתנסו הילדים בשימוש בתוכנות מתקדמות ויהיו השחקנים, הצלמים והבמאים של סרטוניהם. בנוסף על כך, יציע האתר סיורים קלילים ומעוררי עניין על עולם מחזור המים. אלה ייקחו את המבקרים במסע אל קרקעית האדמה לאורך המסלול המפותל בו זורמים המים ברחבי צינור דמה תת קרקעי, דרך תהליך טיהורם במכון ועד להעברתם לשדות החקלאות בנגב כמי השקיה טהורים. הסיורים יאפשרו הצצה ייחודית לעולם החיידקים דרך מיקרוסקופים, סרטונים ומודלים ממוחשבים וישלבו סיור רגלי בבריכות הטיהור במכון עצמו. הסיור אורך כשעה ומשך כל סדנא כשעה ורבע. הסדנאות מתאימות לילדים בגילאי 6-15. אין צורך להביא כלום מהבית – כל הציוד כבר ממתין לכם במרכז המבקרים.

הסדנאות שיתקיימו:

  • סדנת קומיקס (גילאי 6-10): בואו ליצור קומיקס מקורי שלכם! למדו טכניקות שרטוט וצביעה ואיך להכניס את הדמויות שאתם אוהבים לקומיקס דיגיטלי מגניב שתוכלו לקחת הביתה להראות לחברים.
  • סדנת עיצוב גרפי (גילאי 11-15): רוצים להיות מעצבי גרפיים מקצועיים? אז ככה מתחילים: השתמשו בתוכנת עיצוב גרפי כדי לערוך, להוסיף אפקטים וליצור איזו תמונה שרק תרצו.
  • סדנת צילום דיגיטלי (גילאי 6-10 ו-11-15): רוצים לדעת איך לצלם תמונות עוצרות נשימה? גלו כיצד לנצל הגדרות מתקדמות ומצבי צילום מיוחדים במצלמות הדיגיטליות לקבלת תוצאות מדליקות. בחרו את התמונה האהובה עליכם ותוכלו להוסיף לה אפקטים נוספים בעזרת המחשב.

פעילות פסח תתקיים בתאריכים 16,17,18,20 באפריל, בשעות 9:00-18:00.

הכניסה לסיורים ולסדנאות חינם, ומותנית בהרשמה מראש.
להרשמה לחצו כאן.

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

צילום: יחס”צ איגודן

לחצו פה למעבר לעמוד הרישום (גם לאירוע העממי וגם לתחרות הכביש)