גל סגל, בן 50, מנכ”ל ומהבעלים של סהל-אלובין ואופני סגל הוא איירונמן ומרתוניסט סדרתי שלא יקעקע את אות ה M על הרגל שלו. את המאמץ, הקילומטרים ותחושת ההישג הוא יקח פנימה, לאיזשהו מקום מהורהר ושקט. את הסגנון המאופק והצנוע, כמעט סגפני, מדוד ושקול אני לא בטוח שתמצאו בשפיץ של הרבה חברות גדולות. הקו הזה מסביר לא מעט גם את ההתנהלות של אופני סגל כחברה. בזמן שאנחנו מופצצים במסרים מכל הכיוונים על הטכנולוגיות המופלאות של קימוטי הקרבון במותגים השונים בסביבה וכל השיווק של החברה הזו נשען על מגע אנושי של אחד על אחד עם הרוכבים. שיווק מופנם – דבר והיפוכו. 

ועדיין: גל סגל, בן 50, אב לשלושה ילדים (בגילאי צבא ותיכון), עשה בשנתיים האחרונות שתי תחרויות איש ברזל באוסטריה, הגיע לחצי איש הברזל באילת ב 4 שנים האחרונות, רץ את מרתון תל אביב ב 3 שנים האחרונות, והשלים עוד שני חצאי איש ברזל בחיפה בשנה שעברה וחצי איש ברזל שהיה בכינרת, את מרתון ניו-יורק ממש לאחרונה… וביולי איש ברזל באוסטריה.

אופני סגל היא חברה המייצרת מוצר מאוד ייחודי בעולם האופנים, לא רק הישראלי: הם מתמחים במגנזיום. סגסוגת קשה לעיבוד המחייבת מומחיות וידע שפשוט אינו בנמצא בקרב יצרני האופניים. את התשתית לכך הם צברו גם בחברת האם – תשלובת סהל-אלובין שהיא יצרנית פרופילי האלומיניום והמגנזיום מהגדולות בישראל. מה שמעניין הוא שכל תחום האופניים נולד לפני כ 10 שנים ב 2002 כאמצעי מחקר ופיתוח לשיפור הידע בתחומי הליבה ולא כהחלטה אסטרטגית להכנס לשוק האופניים. אלובין התמחתה באלומיניום וכחלק מתמיכת מדען נכנסה אז למגנזיום. בהיותם מבנה מורכב יחסית, שאמור לעמוד בעומסים, תקנים, ותכונות דינמיות מורכבות, ייצור שלדות אופניים מהווה סוג של מעבדת חדשנות עבור חברה שרוב מוצריה מופנים לתחומי הבנייה והתעשייה, ובמיוחד יש נסיון רב ולימוד שנדרשים כדי לטפל במגנזיום.

[vimeo]https://vimeo.com/78182256[/vimeo]

פעילות האופניים פה לא ממש נשפטת במונחי רווח והפסד קלאסיים – עם מכירות של כמה עשרות זוגות בשנה, אופני סגל מכסים בעיקר את העלויות המשתנות הנוצרות מהפעילות – בעיקר גלם ומשכורות של שני עובדים. “אני מחזיק פעילות שמעסיקה עובדים ואני ממשיך להחזיק אותה כי אני מאמין שיש מקום לתעשיה כזו בארץ ואנחנו יכולים להגדיל את התעסוקה ורווחת האנשים בארץ למרות שזה לוקח זמן וכסף. אני מעדיף להחזיק פעילויות תעשייתיות, גם במרווח נמוך ולא לפטר אנשים.” הוא אומר ומבטא בכך את תפיסתו ההומנית\סוציאליסטית ו…כן… הציונית.

1-123

גל סגל – מנכ”ל ובעלים של סהל-אלובין ואופני סגל

לאופניים יש גם תרומה ביצירת תועלות היקפיות שקשורות לעיסוק ב”תחום נשמה” כמו זה: לחברה כמו אלובין הכניסה לתחומי הלייף סטייל, הפנאי, ההנאה והספורט מעניקה הילה ואופי אחר לחלוטין מהתעשייה המסורתית שבסביבתה היא נמצאת. גל מספר שכשבאים לביקור באלובין הדבר הראשון שרוצים לראות זה את אופני סגל – זה בהחלט תורם לתדמית, ולחיבור מיידי ללקוחות, לשותפים, ולספקים רוכבים – ויש לא מעט כאלה. גם עבור כאלה שאינם רוכבים, אבל רואים בספורט, ובהבנת הטכנולוגיה שסביבו כמשהו בעל חשיבות וערך הבידול הזה מייצר טעם חיובי ורצון להתחבר. אין ספק שאופניים מיצרים משיכה.

1-059

מגנזיום – חומר קל מאלומיניום ובעל תכונות ספיגת אנרגיה טובות יותר

באופן ייחודי לחלוטין בעולם האופניים, היתה זו דווקא מעבדת החדשנות הזו שהביאה את גל סגל אל תחרויות האולטרא אנדיורנס ולרכיבת האופניים ולא הפוך: אם הסיפור הטיפוסי של יזמי האופניים בעולם הוא שהם צמחו מהתחום כרוכבים או נלווים לענף הספורטיבי, ומתוך כך צמחו לתעשייה, ייצור שלדות או מוצרי רכיבה אחרים, הרי שבמקרה של סגל, מישהו היה צריך לנסות מעט את המוצר, אז המנכ”ל יצא לרכיבה… מאז אותה רכיבה הוא התחבר יותר ויותר אל ספורט הסבולת: “אני רוכב בשבת בסביבות 90 ק”מ, רץ פעמיים או שלוש בשבוע אחת קצרה בסביבות 7 -8 ק”מ אחת ארוכה 15 -16 ק”מ ועוד אחת כ 10 ק”מ אם בכלל. לפני תחרויות אני רץ מרחקים ארוכים יותר בהתאם לתחרות. באימון למרתון אני מגיע בריצה הארוכה ל 30 ק”מ.”

עקומת הלימוד שנצברה בסגל במשך שנים הגיע כבר לרמה גבוהה מאוד וקו מוצרי האופניים בשל ומוכן להפצה אינטנסיבית. את הלימוד הזה לומדים דרך נסיון בלבד. גל סגל נותן דוגמא לקשיים שמייצר המגנזיום במשהו טריוויאלי יחסי – ממשק מוט הכסא לשלדה. רמת הדיוק בקוטר פרופילי המגנזיום אינה מיקרו מילימטרית בגלל אופן ייצורם (רק לשם הבהרה – “פרופיל” הוא מילה כללית ל”צינורות” בחתכים שונים. המונח צינור בא לבטא צורה מעוגלת בלבד, לעומת זאת לפרופיל כמונח כללי יש גם חתכי צינור וגם חתכים אחרים). על מנת לוודא שקוטר מוט הכיסא מתאים בדיוק למוט הכסא לפי דרישת התקן, ועומד בבדיקת העדר תזוזה של מוט הכסא במקרה קיצון נדרש תהליך: “זה תהליך שלקח שנתיים שלוש, האופניים הראשונים שמכרנו היו עם מתאמים… היתה פה אבולוציה: ללמוד, לנסות פתרונות שונים ולאתר את הפתרון הנכון. לכאורה דבר פשוט אבל לוקח זמן לפצח אותו”

1-Gal Segal1

סדנת הייצור בסגל בייקס. קסטום ישראלי.

“יש דברים הרבה יותר מורכבים – כמו קשיחות צדית, אולי הפרמטר החשוב ביותר לרוכב. בנינו מכונת פיתול שלדות לבד, ולמעשה הרסנו שלדות עד שהגענו לרמת קשיחות צדית גבוהה במיוחד באמצעות שינויים לפרופילים ולאיזורי תומכות השרשרת: הצינורות עוברים מניפולציה מכנית – חיתוכים, חיבורים ושינויים שנעשו כדי לקבל תכונות מכניות במקום בעייתי. צריך יכולת לעבד בצורה מתוחכמת את האיזור הזה בשלדה – לא ניתן לקבל את זה בצינור פשוט.”

“…מה שיפה במגנזיום הוא שזה חומר שהוא סופג אנרגיה, שזה הביטוי הפיזיקלי למונח השיכוך. למגנזיום יש שילוב ייחודי של חוזק אדיר עם אותה יכולת ספיגת האנרגיה. התכונה הזו היא ספציפית למבנה החומר עצמו ואין לזה קשר לגמישות, אגב – לא מדובר על שיכוך מכני. השילוב של החומר עם תכן השלדה מייצר שלדה קשיחה מאוד ונוחה מאוד. “

1-163

מימין: גל סגל עם אופיר שרון – האחראי על התחום הטכני בחברה

מגנזיום בעולם של קרבון – מה המקום של אופני מגנזיום בעידן הנוכחי?

כאשר סגל התחילו עם המגנזיום, אופני כביש מובילים היו עשויים בעיקר מאלומיניום ולכן פוטנציאל השוק היה גדול – שכן אם אפשר להפחית משקל ב 30% בתכונות מכניות דומות. אז היה יתרון תחרותי משמעותי, אבל בדיוק כשסגל שייפו ושיפרו את יכולתם במגנזיום העולם עבר לקרבון בדגמי הקצה.

ניתן לחשוב בטעות, שבעידן הקרבון אין מקום לשלדות מסגסוגות מתכתיות, אולם למעשה שלדות אלומיניום הן עדיין חלק חשוב וגדול משוק האופניים – גם בחברות אופניים שמוציאות דגמים הנמצאים בשפיץ של הקרבון העולמי. חברות אלה ממשיכות ומשפרות את האיכויות הדינמיות של שלדות האלומיניום שלהן, והופכות את דגמי הכניסה והאמצע לעולם האופניים לטובים מאי פעם. לאופני סגל יש יתרון תחרותי משמעותי על דגמי האלומיניום: “אם המוצרים אשר נמצאים כיום בשוק ועשויים מאלומיניום היו עשויים ממגנזיום היינו רואים תחרות קרובה יותר בין שלדות המתכת (מגנזיום) ושלדות הקרבון היות ואת אותן תכונות מכניות ניתן להשיג כמעט באותו המשקל.”

מנטליות הקרבון, והעדינות שלו לא מתאימה לכולם. יש עדין הרבה מאוד רוכבים שמעדיפים שלדה קלאסית ואופני סגל פונים ישירות אל הסגמנט הזה. למול ההצעות הטובות בעולם באלומיניום, יש לסגלבייקס הצעה תחרותית וראויה: השלדה היום קלה מאוד ביחס לשלדות אלומיניום וגם מחלק משלדות הקרבון – היא שוקלת 1100 גרם כולל הצבע! לשם השוואה שלדת הקנונדייל CAD10 היפהפיה שוקלת 1150 גרם – ואם אתם חושבים שהיא מוצעת רק לדגמי כניסה ואמצע חשבו שוב – הדגם העליון מתומחר באתר האמריקאי ב 4100 דולר מה שמצביע על כך שיש לא מעט רוכבים, שבוחרים במתכת לא בגלל שיקולי תקציב, אלא כי זה מה שהם מעדיפים!

בנוסף לאטרקטיביות למול המשקלים והמחירים של מובילות הקטגוריה העולמית באלומיניום האיכות של המגנזיום לעומת האלומיניום מוסיפה עוד יתרון. עליו ניתן למנות את הקנייה כחול לבן ותמיכה בייצור המקומי, ועוד יתרון אדיר – אפשרויות קסטום בצביעה ובגיאומטריה ללקוחות הרוכשים אופניים בלמעלה מ 9,000 שקלים בתוספת מחיר של כ 1,500 ש”ח.

1-010

 

ממשיכים לחדש ולהתעדכן

באופני הכביש גרסת ה”סלופי” היא השלדה העיקרית שנמכרת כיום. איתי גרואג המוביל את הפעילות של סגלבייקס מול שוק האופניים מספר: “סגלבייקס הוסיפה בשנה וחצי האחרונות דגם שלדת כביש חדש שנקרא DWT שעיקרו הפחתת משקל מהדגם הקודם בכ- 100 גרם לשלדה, והוא בעל ריתוכים מוחלקים שהינם תוצאה של עבודה מדויקת יותר והשקעה רבה בליטוש – להשלמת מראה חלק עבור לקוחותינו שאינם חסידים של תפרי הריתוך.

בנוסף לפעילות ייצור השלדות, נכנסה אופני סגל לתחום ייצור חלקים ממגנזיום כיצרן OEM עבור חברות (בעיקרן אירופאיות) אשר מתמחות בייצור חלקי ultra light weight. חברות אלה זיהו במגנזיום את הפוטנציאל וביחד עם סגלבייקס תכננו מספר מוצרים חדשניים אשר נותנים להם יתרון משמעותי על מתחריהם שעדיין עושים שימוש באלומיניום/קרבון. בין החלקים ניתן למנות חלקי היגוי וכן חלקים עבור מערכות ברקסים קלות ומתקדמות.”

“בתחום אופני העיר עבדנו בחצי השנה האחרונה בייחד עם ארנון פישר, האיש והאגדה מאחורי חנות גורדון בנט התל אביבית אשר היתה ממובילי סצינת ה-FIXIE בישראל, יחד תכננו שלדת מגנזיום חצופה ואיכותית לתחום רכיבת הסינגל-ספיד וה-FIXIE העירוני, בתל אביב כבר היום כבר ניתן להבחין במטוסי זהב עליהם מוטבע הכיתוב: “SEGAL by gordon bennet”- גורדון בנט הינה המפיצה הבלעדית של שלדות אלו בישראל”

1-057

איתי גרואג מדגים את דגם אופני ההרים: זנב קשיח 29 בתצורה קלאסית

סקופ – סגלבייקס מחדשת את ליין אופני ההרים!

בתחום אופני ההרים יש 29 הארד טייל – שמאופין בקווים מעוגלים ועיצוב לא שגרתי שהוא תוצר של ניסוי וטעיה וחיזוקים ייחודיים שנדרשים בשלדת מגנזיום.

איתי גרואג משחרר לנו סקופ: “דגם אופני ההרים ז״ק 29 שלנו עבר שינוי לאחרונה, וחזר לתצורה סטנדרטית של שלדת משולשים. בחודשים הקרובים נציעו למתעניינים חדשים לרכיבות מבחן, וכן נפיץ לחנויות.”

בנוסף לפני חודש התחלנו בשיתוף עם הטכניון פרויקט פיתוח שלדת שיכוך מלא 27.5 (שלדת השיכוך מלא הראשונה תוצרת כחול לבן), תחת הקורס ״תכן מוצר חדש״ של החוג להנדסת מכונות. אנו צופים הצלחה גדולה לפרויקט זה היות ומעורבים בו סטודנטים שהם רוכבי אופני הרים מביני דבר ומלווה אותם רוכב ותיק- שחר מיליס.

הצורך באופני שיכוך מלא ידוע לנו, אולם הליך הנדסי שכזה מחייב בגרות וניסיון בכל הקשור לייצור אופניים, ונדרש צוות מוחות אשר יתכנס למשימה ויבצע את שלב התכנון הראשוני- תכן- בהתאם לדרישות המוצר ובצורה נכונה ומקצועית.”

“…שלדות השטח שלנו- על אף גילם הצעיר- כבר צלחו את מירוץ הtour divide רכובות ע״י זהר קאנטור האגדי, וכן מסע חובק עולם שבו צדוק יחזקאלי (העיתונאי) ובת זוגתו העבירו את האופניים מבחן הישרדות שטרם פגשנו בחלקים מכבדים מהגלובוס.”

IMG_7341.JPG.scaled980

זוהר קנטור ואופני סגל – אחרי אלפי ק”מ של מבחן עמידות קיצוני

מיקוד ברוכב הישראלי – למי זה מתאים?

גל סגל החליט להקפיץ מדרגה את הנוכחות של סגלבייקס בישראל. אם עד היום השיווק היה בעיקר מפה לאוזן, הם מתחילים כעת מהלך רחב יותר שמשמעותו הרחבת ההיצע, ערוצי השיווק וחנויות אופניים התומכות במותג. יש כמה מאפיינים ללקוחות בישראל, וסגלבייקס יתמקדו בכמה סוגים של רוכבים וטריאתלטים:

  1. אופני כניסה – החל מהאביב הקרוב יוצעו מגוון אופניים ברמות אבזור CAMPAGNOLO VELOCE, וכן SHIMANO 105 אשר יתבססו על שלדות מגנזיום מרמה מתאימה, ועל חלקי היגוי מאלומיניום.  מחירי האופניים האלה צפויים לנוע סביב ה-6000 ש”ח.
  2. “יש לי אופני כניסה, אני רוצה לשדרג” – אנשים שכבר רוכבים ורוצים לקפוץ מדרגה. רוב המכירות של סגלבייקס הם סביב הממוצע של 10,000 שקלים לאופניים (עלות Frameset מוכן להרכבה – כ 6000 שקלים), וההצעה שלהם מושלמת לרוכבים אלה. לדוגמא – אופני סגל עם מערכות Campagnolo Centaur 10 וגלגלי Campagnolo Vento, כידון ומוט כסא מקרבון, עולים כ 9,550 שקלים כולל מע”מ. אופני סגל עם מערכות Campagnolo Athena 11, קסטה ושרשרת של Chorus 11 וגלגלי Campagnolo Zonda, כידון ומוט כסא מקרבון, עולים כ 12,125 שקלים כולל מע”מ. אפשר כמובן גם עם שימנו. 
  3. “אני רוצה לקנות כחול לבן” – מסתבר שיש קבוצה לא קטנה של ישראלים שאומרים: “אם יש אופניים כחול לבן והם טובים – אין סיבה שאקנה משהו אחר!”. רוצים אופניים טובים, ומעדיפים לרכוש מיצרן שמספק עבודה ופרנסה מקומית.
  4. קסטום – יתרון מוחלט של סגלבייקס. מגיע אדם, מודדים אותו באמצעות המודדים המקצועיים שיש בארץ, ומספקים לו את השלדה המתאימה עבורו. הקסטום הוא לא רק ברמת גיאומטריה – אלא גם ברמת צביעה, כיתוב וכו’. קסטום מלא ואמיתי – מחומר שיש לו יתרון משקל משמעותי על קסטום מפלדה. האופציה הזו תוצע בקניית אופניים מעל 9,000 שקלים בתוספת מחיר של 1500 ש”ח.

1-DSC_0069

ומה צופן העתיד לסגלבייקס?

“אנחנו מתכוונים לבסס את המותג כמותג אופניים כחול לבן, אשר יגרום לכל לקוח שבכוונתו לרכוש אופניים כרוכב רציני לבחון את סגל כאחת האופציות הרלוונטיות. אנו והמפיצים נדאג להיות שם בשבילו ולעזור לו תוך מתן שירות ומידע מקצועי לקבל החלטה להצטרף לחוג לקוחותינו.

כחלק מכך בכוונתנו להרחיב את היצע אופני הכביש שלנו אשר יכלול גם אופני כביש זולים יותר ונגישים יותר לקהל הרחב ולרוכבים המתחילים. במקביל נמשיך להציע את שלדות הכביש האיכותיות והיוקרתיות יותר כזו שלדה או האופניים מושלמים ללקוחות אשר מחפשים הרכב מנצח לאורך זמן. גם השלמת דגם השיכוך המלא לשטח יוסיף עניין רב באופניים שלנו שכן לאורך כל הדרך פגשנו בהרבה מאוד רוכבים שהיו מאוד שמחים לרכוש אופניים מתוצרתנו אולם אין בכוונתם לרכב על זנב קשיח”.

רוצים לשדרג לאופני סגל?

ניתן לרכוש אופני סגל בחנויות הבאות:

למידע טכני – אופני סגל בע”מ: טל’ 04-8787070, יוסף לוי 37 אזה”ת קרית ביאליק (יש לתאם הגעה מראש), באימייל: info@segalbikes.com. אפשר גם דרך עמוד הפייסבוק שלנו