KTM Prowler נכנסו למבחן בייקפאנל לידיו של גל בן יעקב. אלה אופני שבילים/הרפתקאות מדגם 292 וגל מוציא להם את המיץ כדי להביא לכם את התובנות בכתבה הבאה שנפרסם. בינתיים קבלו הצצה למוצר ולמפרט: 

מאת: גל בן יעקב
צילום: גיא חלמיש

KTM היא יצרנית אופניים אוסטרית ותיקה עם קו מרשים של אופנים לשימושים שונים: כביש, סייקלוקרוס, xc, שבילים ו- E-Bikes. כעת נוסף קו אופני אנדורו/הרפתקאות בשם Prowler.

KTM Prowler

הפרולר 292 עולים 12,900 ש״ח בלבד, ושוקלים 15.5 ק״ג ללא פדלים. היה חשוב לנו לקבל למבחן אופניים ברמת מחיר נגישה, רלבנטית גם לרוכבים צעירים יותר ולמי שלא רוצה להגזים בהוצאות האופניים.

KTM

KTM מגדירים את דגם ה- Prowler כאופני אדוונצ׳ר, כלומר אופניים לשימושים אגרסיביים, טיולים והרפתקאות, להבדיל מאנדורו תחרותי.

השלדה של ה KTM Prowler האלה, עשויה אלומיניום ובעלת מתלה כפול חוליות מסוג Horst Link, המורכב מציר ראשי מעל ומעט מאחורי הציר המרכזי, ציר משני לפני ומעט מתחת לציר הגלגל האחורי, וחולית נדנדה המפעילה את הבולם האחורי.

פרולר

KTM Prowler הם בעלי מהלך בולמים של 150 מ״מ והדגם הנבחן, ה- Prowler 292 הוא ברמת הבסיס של הקו. 

אחד הדברים המעניינים ביותר באופניים האלה הוא המזלג מחברת SR-Suntour מדגם Aion. בישראל, החברה הזו שולטת בעולם המזלגות של דגמי הכניסה והביניים ורוב אופני ההרים שבחנו במחירים של 2000-9000 ש”ח אובזרו בהם, בד”כ בגרסאות האלסמטומרים. זו פעם ראשונה שאנחנו מקבלים בולם אוויר מהחברה, שיש לה גם קווי מוצר גבוהים יותר.

זהו מזלג בולם אוויר בעל מהלך של 150 מ״מ, שניתן לכוון בו לחץ אוויר, מהירות שיכוך החזרה ולנעול אותו עם ידית. קוטר רגלי הבולם הוא 35 מ״מ וחלקו התחתון עשוי מגנזיום. המזלג מגיע עם מגן בוץ פלסטי מובנה הניתן להסרה.

הגלגלים מבית KTM (מורכבים מצירים מבית DT Swiss וחישוקים מבית Mavic) ההילוכים ברמת איגל GX של סראם, המעצורים מרובעי בוכנות מבית שימנו. הבולם האחורי של רוקשוקס. 

חלקי השליטה ב KTM Prowler גם הם מבית KTM:

הפדלים והאוכף של Ergon: 

אז האם שווה לקנות KTM Prowler במחיר (הגיוני) כזה? איך יתפקד המזלג הלא שגרתי? איך התשתית והגיאומטריה על שלדת האלומיניום של KTM? האם ענף האופניים נגזר להיות ענף של בעלי הכנסה גבוהה, או שגם צעירים יותר שחוסכים בקושי סכומים כאלה יכולים להנות? על כל אלה ועוד- במבחן שנפרסם בקרוב!

מאת: גל בן יעקב
צילום: גיא חלמיש

 


רוצה KTM Prowler?

    אני רוצה! אנא חזרו אלי