מלון דורי, מריצ’יונה, מזמין אתכם לרכיבה באיטליה. המקום משחרר חולצות רכיבה שלו אל כבישי איזור לטרון בישראל כבר שנים ארוכות. ישראלים רוכבים ובעלי דרכונים גילו את המקום ועלו אליו לרגל כבר מזמן. סוף סוף הזדמן גם לי להגיע לשם בהזמנתו (מימון חלקי), עם חברי לקבוצה המוניציפלית בלב השרון, כדי לבדוק את התופעה הזו מקרוב: Hotel Dory Riccione בשבילכם.   

מאת: גיא חלמיש

זה הסרט- לחצו עליו Play

Riccione – מטר ממדינת סן מרינו

אנחנו על החוף האדריאטי- פיסה מהים התיכון שנמצאת במזרח המגף האיטלקי ומפרידה בינו לבין קרואטיה והבלקן, בערך בקו של טוסקנה שנמצאת מולו בצד המערבי. בהתאם אופי הגבעות והטופוגרפיה פה די מזכירים את זה של טוסקנה- רולינג הילס. הגבעות מייצרות טיפוסים שאורכם בד”כ לא עולה על 5 ק”מ, ורוב העליות הן של 2-2.5 ק”מ בשיפועים לא קיצוניים מדי. בראשי הגבעות כפר ומבצר, במעלה אליהן יערות ומטעים. אל האזורים היפים יותר מגיעים ברכיבה של כ 20 דקות החוצה מריצ’יונה (Riccione) שנמצאת על החוף.

להגיע לפה אפשר בטיסה לבולוניה או ורונה הקרובות יחסית, ורחוק יותר- ממילאנו או מרומא- בנסיעה של כ 4:30 שעות בדרכי האגרה. שווה לשקול גם הסעה קבוצתית שתארגנו עם המלון או רכבת משדה התעופה. הטיפ של יוסי- שגריר המלון הישראלי, האיש שמכיר כל גלידריה בריצ’יונה, האדם שמחזיק את יסודות המלון מטעם הרפובליקה הים תיכונית סן-איזרעאל, הוא שהדיל המשתלם ביותר: באפריל, עת Riccione ריקה יחסית! המחירים במלון הכי נמוכים באפריל ולכן אם תקנו כעת כרטיס לאפריל הבא ב Low Cost לבולוניה, תוכלו לאכול ספגטי בולונז בחצי מחיר (לעלות הכוללת של הנסיעה) מבעונה…

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

ריצ’יונה עצמה היא עיר חוף תיירותית קלאסית- חופים מדוגמים ונקיים ברמה שאנחנו לא מכירים בארץ, בירות וספרייט יקרים פי 3 מבבית הקפה בכפר 20 דקות מערבה ממנה. ההיי לייט הוא חוף הים והטיילת, בה ניתן לצפות באיטלקיות משתזפות (ואיטלקים בנות, גם איטלקים. לו היו יותר נשים בעולם הרכיבה היינו מייצרים קצת יותר סימטריה גם בכתיבה המגדרית…). ברחובות מלכודות תיירים טיפוסיות ופאבים. מבחינתנו כל קיומה מתנקז לעובדה אחת: היא קרובה לגבעות היפות שממערב לה.

רכיבה באיטליה

החוף בריצ’יונה- מוכן למסדר

סטפנו גיולודורי- איש שהוא אגדה

לא מעט ישראלים כבר מכירים אותו והוא אותם. שארם והומור איטלקי לפי הספר, לצד אנרגיה של מישהו שכאילו קנה את המלון אתמול, אבל הוא כבר דור שלישי לבעלות על המקום ההולך וגדל- כבר יש לו שלושה בניינים סמוכים במקום. סטפנו אוהב את הישראלים, היה אצלנו כמה וכמה פעמים כבר, ורואה ברוכבים ובטריאתלטים מישראל קהל חשוב עבורו. רק על זה מגיעה לו התמיכה שלנו. גם הישראלים אוהבים את המלון, כי הוא עומד ברמת השירות התובענית שלנו. באמת- לא היו לנו כמעט תלונות. 

Hotel Dory

החדר- נעים ונקי, נוח ויפה

הוטל דורי- מלון אופניים

המלון מכיל את כל מה שצריך לחופשת רכיבה במקום: חדר אופניים, מכונאים, מדריכי רכיבות וגם אופני סקוט אדיקט להשכרה. שניים מאיתנו לקחו את אופני ההשכרה של המקום והאחרים הביאו את שלהם (אם יש לכם מערכות חשמליות ותצטרכו תמיכה יתכן שתצטרכו לקפוץ לחנות באיזור – במכני הרוב יטופל בקלות). האופניים זה לא חלק מהחבילה הבסיסית של המלון אלא בתשלום נוסף, אבל השורה התחתונה היא שזה עולה בערך אותו דבר כמו להביא את שלכם, רק בלי החרדה או הסיכון שיקרה משהו בטיסה. בעיני עדיף לשכור במקום. רק אל תשכחו את הפדלים כמוני על האופניים כשאתם עוזבים…

עמוס וולף

המאסטר הביא את ה Trek שלו. אני שכרתי במקום.

המלון מספק חוויה מעולה של הכל כלול החביב עלינו הישראלים: האוכל הוא באמת חוויה- פשוט אחד הטובים ביותר שנתקלתי בהם (והייתי לא מעט גם בקלאב מד למשל). אוכל עשיר טעים ומיוחד. הכמויות נדיבות ומספקות לרוכבים רעבים את כל השלמת הקלוריות הדרושה, ובפינוק. הקפה טעים והגלידה- איטלקית! גם האווירה למטה בלובי מגניבה וזורמת והמקום מרגיש מזמין ולא “מלוני” בעליל. ממש לא הרגשנו צורך לצאת אל מלכודות התיירים שבחוץ כי כיף פה במקום והצוות פשוט מצוין. מזמין ידידותי ושירותי.  

לעולם לא נשכח את הגלידה וניל שקיבלה טפטוף עדין של חומץ בלסמי שעבר יישון של 20 שנה בביתו של סטפנו (בניגוד לבלסמי תעשייתי שמיושן לדבריו חצי שנה). זה היה מעדן וחיבור טעמים שלא חשבנו שאפשרי!

רכיבה באיטליה סן מרינו

רוכבים אל סן מרינו- הצוק המדהים שברקע

קבוצות הרכיבה

השיטה דומה לקלאב מד: יש למלון מדריכים בכמה קבוצות רכיבה מהקלה ביותר (נסיעה תיירותית קלה לבני משפחות רוכבים למשל – בקבוצה שנקראת La Dolce Vita – החיים הטובים…) ועד הקשה ביותר: קבוצת הלימונצ’לו שמאיימת בקצבים ממוצעים של 25-28 קמ”ש במסלולים הרריים. בימי רביעי ושבת המדריכים בחופש ואתם יכולים לגוון מרכיבה או לנווט עצמאית.

המקסימום שצוברים פה בד”כ הוא כ 1500 מ’ טיפוס לרכיבה, והמרחקים: עד כ 100 ק”מ. אם תרצו יותר, תעלו ל GPS ותכננו לכם מסלולים בצורה עצמאית. 

לוח הקבוצות לקראת מחר- אם יש ספק תשנמכו!

הקבוצות יוצאות ב 9:30 בבוקר בדיוק, אחרי שכולם אוספים את הסנדביצ’ים והבננות שמכין המלון ליוצאים לרכיבה. שימו לב- לא מחכים לאף אחד שמאחר – מה שלמדתי על בשרי באחד הבקרים! מזל שהיתה קבוצה של רוכבים בלגיים שאימצה אותי לחיקה… אחרת הייתי נאלץ לבלות בחוף עם גלידות איטלקיות ואיטלקיות שעובדות על קו השיזוף. הבלגים גמרו לי את הצורה והעמיסו לי חומצת חלב לשרירים עם רכיבה של 125 ק”מ בקצבים של לימונצ’לו לייט והקבוצה של הלימונצ’לו סיימה את החיסול למחרת.

מיקול- המדריכה המגניבה שלנו

מבחינת רמה- שימו לב, אני יודע שכל ישראלי, כיאה לצאצא לעם שתרבות האופניים זורמת בעורקיו עוד מהימים שדוד הוציא מעביר אולטגרה ודפק אותו לגולית בראש, רוצה להיות בקבוצה החזקה ביותר… אבל התאפקו! לימונצ’לו היא קבוצה לרוכבים ברמת עלית או ברמת מסטרס הכי קרובה לעלית בסטנדרטים ישראליים. לא היה קל בה לא לי ולא לעמוס וולף, ובהמשך ירדתי לקפוצ’ינו מחוק ומרוקן (גם הבלגים תרמו את חלקם).

מתארגנים לרכיבה העצמאית ביום החופשי של המדריכים

זכרו שרכיבה חזקה חד פעמית היא אולי אפשרית, אבל כשאתם בחופשה, יום אחרי יום, אפשר לדפוק את כל השבוע עם ריקון מהיר מדי של המשאבים שלכם. אם יש ספק תמיד בחרו בקבוצה הקלה יותר, ואם הרגשתם שזה חלש- דלגו למחרת לקבוצה אחת חזקה מזו שהייתם בה.

מיקול מצביעה ובקצה העליה מבצר או כנסיה

כיף עם החברים ומצברוח טוב!

הגענו לפה 5 חברים מקבוצת הרכיבה המוניציפלית והלא פורמלית של לב השרון- כולנו שכנים ורוכבים ביחד מדי פעם בשבתות על בסיס קבוצת הווטסאפ המקומית לדיירי המקום בלבד. יו”ר הדירקטוריון של המועדון הוא הבייקמאסטר עמוס וולף- האיש שקושר את כל הקצוות ומחבר את כל החיבורים בדיוק של מכוון אופניים מקצוען. הספרינטר הוא “ברוך ז’ילבר” שיכול לשרוף כמות גפרורים בלתי מוגבלת על עליות אנארוביות קצרות. האווירודינמי הוא אילן, והרוכבת הכי יפה באיטליה היא חווי. עשינו כיף של ארבעה ימי רכיבה פה באזור ונהנו מכל רגע!

כמובן שאין כמו ההפסקות, העצירות, והזמנים בין הרכיבות- אז נוכחים לדעת שבעצירת קפה בכפר נידח תקבלו גם אספרסו וגם קוקה קולה ב2.5 יורו בלבד – פחות מחצי מבישראל. רק בקפה שעל הטיילת התיירותית בים תשלמו דומה לארץ.

כן, הג’ירו עבר פה!

המסלולים- בדורי לא צריך לתכנן

בסה”כ לא באמת צריך פה מסלולים היות וקבוצות הרכיבה של המלון כבר יסדרו אתכם. פינוק- וללא כאבי ראש של ניווטים. יש פה כמה יעדים עיקריים- נקודות נופיות יפות הנישאות מעל הסביבה ואליהן רוכבים בד”כ, ועוד כמה ואריאציות סביבן:

  1. הקפה של מדינת סן מרינו- רפובליקת עיר זעירה סטייל מונקו וליכשטנשטיין ששרדה את איחוד איטליה כיישות עצמאית. במרכזה נקודת תצפית שהיא מצוק מדהים ואנכי שמטפסים אליו כמובן.
  2. דרך הפנורמה הנופית על המצוק היורד לים ליד Pesaro – אליה נגיע ברכיבה שתחל קודם בכיוון היבשה, ונחזור ממנה דרך החוף.
  3. כל הגבעות שממזרח למלון- כפרים ואיזורים כפריים שקטים ונעימים לרכיבה.
  4. זה קצת רחוק, והאמת שלא רכבנו לשם אבל אם הייתי עוד יום אחד הייתי מדלג כנראה עם הרכב לאיזה סיבוב באיזור הגבוה שבין המלון לטוסקנה- פארק Sasso Simone.
איטליה

אילן מדגים בפאבה: “תהייה רפוי”!

היות והמקום נמצא על חוף הים, הרכיבה היא לכיוון 180 המעלות ליבשה. בסה”כ אופי הרכיבות, הנוף והיעדים דומה מיום ליום ולכן ההמלצה שלנו היא להגיע לכאן כשיש לכם שלושה ארבעה ימי רכיבה. לטעמי אם תרצו יותר כדאי לקחת את האוטו גם לטוסקנה ולארגן עוד איזה שתי רכיבות הרריות יותר על בסיס ניווט עצמאי. אם לא- וויקנד מורחב מספיק מבחינת לרכיבה לאיזור הזה. אחד החסרונות שבכל זאת נציין הוא את איכות האספלט- בשלב מסוים כבר תפסיקו לסמן כי לוקחים בחשבון מראש את כל החורים בכביש.

רכיבה באיטליה-  יפה פה!

רכיבה באיטליה- תמיד טובה אלינו!

היה תענוג בדורי. נכון שזה לא היעד הראשון עליו אמליץ למי שעוד לא היה ברכיבה באיטליה מעולם, אבל זה יעד מצוין במיוחד לטריאתלטים שצריכים גם שחייה וים במרחק הליכה של דקה מהמלון.
האם לנסוע לפה או למקום אחר באיטליה לנסיעה ראשונה? אז ככה, ברור שחייבים להיות באיזור העליות הגדולות של בורמיאו או הדולומיטים חסרי הרחמים פעם אחת בחיים לפחות. אם אתם בכושר מתאים- אלה יעדי חובה. יחד עם זאת הבחירה במקומות האלה מחייבת הכנה פיזית מסיבית. לרכוב שבוע כשבכל רכיבה מעל 2000 מ’ מצטברים, זה לא לכל אחד. מקומות כמו ריצ’יונה וטוסקנה מספקים את האופציה השפויה שמאפשרת הכנה קצרה יותר ורכיבות הרבה פחות קשות. עוד יתרון בדורי הוא שהכל כבר שם- אין שום היבט של הפקה, הכנת מסלולים, כאבי ראש… רק תגיעו, יארגנו אתכם.

יש פה אוכל מושלם ובשפע: קפה, גלידות ופיצות איטלקיות, פסטה טעימה וקינוחים מצוינים. אחלה רכיבות לאיזור שמאפשר להגיע אליו בתחילת הכושר ולא שמחייבים כמה מחנות אימונים מקדימים, ויש אירוח מצוין ואוהד שישראלים אוהבים בזכות שירות מעולה. זו חופשת אופניים שהכל בה כבר כלול, יש בה אופניים מצוינים להשכרה בלי כאבי ראש, ועם מדריכי רכיבה שסוגרים לכם את כל הפינות בקלות ובכיף- כן, תמיד כיף באיטליה!


ההצטרפתם כבר לערוץ הטלגרם שלנו לעדכוני זמן אמת על הכתבות המעניינות בישראל על אופניים? אם לא- עשו זאת בזריזות פה ולא תצטערו: https://t.me/BIKEPANEL