אין מישהו שלא טייל באזור קר של העולם שלא שמע את המשפט ״אין מזג אויר לא מתאים, יש רק לבוש לא מתאים״. לעומת זאת במדבר בהחלט יש מזג אויר בלתי אפשרי ולכן אומרים: ״אין מזג אויר לא מתאים יש רק שעה לא מתאימה״ גם בשיא הקיץ אפשר לטייל במדבר, פשוט לא במשך היום.  בסדרת התוכן הבאה בת 4 פרקים, שי יגל מביא לכם רעיונות מעולים לרכיבות לילה קרירות גם בקיץ!

רכיבת לילה קלאסית למתחילים

לא סתם זהו מסלול הרכיבה הכי מוכר בארץ, עוד לפני שרכיבת שטח הייתה פופלרית כבר היו באים לרכב כאן בלילות ירח מלא. השיפוע המתון, השביל הרחב והנוח, וכמובן הצבע הלבן של הסלעים שמחזיר את אור הירח ויוצר נוף יחודי, כל אלו יוצרים מסלול רכיבה שמי שעוד לא רכב בו כדי שיסגור את הפניה בקדם. הריכבה הנוחה מאפשר לטייל פה גם עם ילדים ועם מי שאינו מנוסה ברכיבת שטח. בצד החסרונות יש את עומס מהטיילים במיוחד בסופי השבוע של ירח מלא אז מלאים המסלולים ג׳ייפים, מטיילים ברגל וכמובן רוכבי אופניים. 

בייקפאנל גם בטלגרם – הציצו בזה פה!

את המסלול אפשר לעשות בכמה דרכים כאשר האפשרות הכי קלה ונוחה היא ירידה במורד נחל פרצים אל תחנת הדלק של נווה זוהר, זה דורש לוגיסטיקה של הקפצת רכבים. המסלול המעגלי נוח לוגיסטית אבל קשה יותר פיזית כולל ירידה בנחל סדום ועליה בנחל פרצים. 

חשוב לזכור: בלילות הקיץ של יולי אוגוסט חם מאוד גם בלילה ככה שלא לוותר על כמות מים (עדיף קרים) מספיקה ועצירות למנוחה במידת הצורך. 

סדום ונחל פרצים מרחק: 13 ק”מ | זמן: שעה וחצי (נטו בנחת) | גובה מצטבר: 250 מ’

להורדת קובץ ניווט לחצו פה

דגשים לרכיבות לילה

רכיבת לילה דורשת הכנה, אפשר לצאת גם למסלולים מאתגרים ומורכבים אם מתכוננים כמו שצריך. אז מה בעצם צריך כדי לצאת לרכיבת לילה מהנה ובטוחה?

  1. אופניים – לוודא היטב את תקינות האופניים וערכת התיקונים שלכם, בלילה נוח פחות להתמודד עם תקלות ורצוי להימנע מהן כמה שאפשר.
  2. פנסים- לא משנה אם יש ירח או אין ירח, סינגל או דאבל חובה לרכב לפחות עם פנס אחד על הכידון ולהביא פנס להחלפה למקרה שהפנס הראשי לא עובד, זה יכול להיות גם פנס ראש סטנדרטי שיאפשר לכם לצאת מהשטח בבטיחות.. 
  3. ניווט – במסלולים מורכבים בטח במדבר תרכבו עם מוביל שמכיר. גם אם מדובר במסלול שכבר רכבתם באזור שאתם מכירים, הניווט בלילה מורכב הרבה יותר ולכן חשוב להצטייד באמצעי ניווט גם אם זה הטלפון שלכם עם מספיק סוללה.
  4. לא לבד – פשוט ככה.
  5. ניהול סיכונים שמרני (תיזהרו קצת יותר) – זה לא הזמן לקפוץ את הדרופ הזה שלא היה לכם אומץ, או לקצר איזה שניה מהסטרבה, נשמע בסיסי אבל קחו פחות סיכונים, ואם יש צורך רדו מהאופניים זה לא כל כך נורא כמו שזה נשמע. 

 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים