תערוכת האופניים המובילה של ארה”ב- האינטרבייק, נקלעה לקשיים ולא תמשיך ב 2019. חברת Emerald Expositions שמפעילה את התערוכה פיטרה כמה עובדים והודיעה שאם יהיה נסיון הקמה חדש, הרי שהוא יהיה במתכונת אחרת, צנועה יותר. 

התערוכה היתה המקבילה של יורובייק בארה”ב- אבל הרבה יותר קטנה מהאירופאית. זה המקום אליו מתכנסת כל התעשייה האמריקאית, וחלק נכבד מענף האופניים הבינ”ל, כדי לפנות לשוק האמריקאי. הפעם האחרונה שהיא התקיימה היתה בספטמבר האחרון. היא עברה בין כמה מיקומים אבל בעיקר פעלה בלאס וגאס וברינו בסתיו. DC Rainmaker ציין שהיא נוחה יותר מהיורובייק, קל יותר להגיע, להסתובב, ולהנות מהתערוכה. חלק מהקטע שלה שקשור בעובדה שהיא מתרחשת בסוף העונה, הוא מרוץ הסייקלוקרוס המגניב שהיה בה.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

הסיבה העיקרית לסגירתה היא היעדר מציגים שגילו נכונות להמשיך ולהציג בשנה הבאה. מדוע זה קורה? צוינו מספר סיבות בעתונות שסיקרה את הנושא בעולם ואנו נוסיף עוד כמה היבטים:

  1. תערוכות הופכות פחות רלבנטיות- המגמה הזו קיימת לא רק בארה”ב. לפני עידן האינטרנט הן היו כלי קריטי ליצרנים להכריז ולהראות את המוצרים החדשים שלהם. היום האינטרנט מאפשר למשווקי האופניים בכל העולם להגיע ישירות לחנויות האופניים ואל הצרכנים, וחשיבותן של תערוכות ירדה. גם יורובייק הולכת ומצטמצמת בשנים האחרונות.
    צריך לזכור שהמטרה העיקרית של המשווקים היא לסגור עסקאות בתערוכות האלה- ואם כבר לא רוכשים חנויות משווקות בצורה הזו כיוון שאלה מנוהלות על ידי צעירים חסרי תקציבים לטיסות וביקורים בתערוכה, והם גם ממילא חיים באינטרנט הרבה יותר ממנהלי החנויות של העבר- תערוכה היא כבר לא המקום לעשות עסקים.
  2. רווחיות נמוכה יותר בענף העולמי- חברות האופניים והמציגים עברו למתח רווחים נמוך יותר בשנים האחרונות, והם מחפשים פתרונות זולים יותר. הצגה בתערוכה כזו, מעבר לעלות ההשתתפות למארגנים, יש בה הוצאה משמעותית (הפקת ביתן, הקצאת מלאים, עובדי חברה, טיסות ומלונות…). חלקם עברו לתערוכות קטנות יותר וזולות יותר כמו Sea Otter Classic ותערוכת (NAHBS ( North American Handmade Bicycle Show.
  3. קונסולידציה בענף האמריקאי- מתוך כ4,000 חנויות בארה”ב, כמחצית משווקות מותג אופניים אחד בלבד (כלומר בעיקר את Trek או את Specialized…). אם שני המותגים האלה לא תומכים בתערוכה בשוק האמריקאי היא תתקשה להתרומם. זה מתחבר לשיחה על “לרכוש מפיצים בתערוכה” מהסעיף הקודם- לא רק שהמפיצים והחנויות בארה”ב לא מגיעים לתערוכה כבר אלא גם אין הרבה מתחרים אחרים שמצליחים לפצח את השליטה הזו והם יכולים למנף את התערוכה כפלטפורמה שיווקית.
  4. מלחמת הסחר של ארה”ב מול סין- שינתה את תחזיות המכירות של היבואנים של מוצרים שאינם מארה”ב. אלה לא ישקיעו בשנים הקרובות בהצגה יקרה בתערוכה כשמכירותיהם צפויות ליפול.

התערוכה היתה קשורה בכמה ארגוני Non-profit אמריקאיים שקיבלו תקציבים ממנה בשיתופי פעולה ואלה הולכים להפגע תקציבית בשנים הקרובות.