CEBE היא חברת משקפיים בינלאומית ומותג מוכר המיובא בצורה סדירה על ידי חברת Icon שהיא גם יבואנית Bolle. היא וותיקה ולפני שנים ראינו אותה גם בישראל. הפעם קיבלנו את דגם ה S’track L למבחן ועליו צמד עדשות בעלות כיסוי מראה מגניב (1500 Grey AF Orange FM Cat.3+500 Clear AF Cat.0). מדובר בדגם שפותח במיוחד לריצת שטח (Trail Running). בריצה האחיזה ומניעת התזוזה קריטיות יותר מבאופניים וCebe הצליחה להוסיף נקודות אחיזה שלא קיימות משקפיים אחרות כדי לשפר את היציבות תחת תנאים קשים.

את המותג אני זוכר עוד משנות התיכון שלי: הם עשו עלי רושם משמעותי כשראיתי אותם לראשונה אצל מדריך בית ספר השדה הכריזמטי שהדריך אותנו בסוף שנות ה80: הוא היה בוגר סיירת גולני, מדריך בחברה להגנת הטבע, ואותו עצמו אני כמעט כבר לא זוכר, אבל את ה Cebe שלו כן – עם כיסוי העור בצדדים, והמראה הייחודי של המשקפיים סימל עבורינו את הסטייל של אנשי השטח האמיתיים.

מאת: גיא חלמיש

נתוני בסיס:

  • משקפיים: S’track large shiny black yellow
  • עדשות: 1500 Grey AF Orange FM Cat.3+500 Clear AF Cat.0
  • מחיר: 649 ש”ח
  • משווק: Icon

קבל עידכונים על כתבות חדשות למייל! הכנס פה:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

באריזה

האריזה מקרטון יעיל וקורקטי הכילה בתוכה את נרתיק המשקפים שלשמחתי הגיע מסוג איכותי, על בסיס רוכסן, קשיח ונוח, שקיק  בד שמשמש גם לניקוי המשקפיים, ועדשות לילה שקופות. שימושי, מכסה את כל מה שצריך ואפשר להתקדם לשימוש.
image003

סקסאפיל ועיצוב

ה S’track נראים ספורטיביים בהחלט עם הטאץ’ הצהוב שחור בדגם שבחנו, ויש כמובן צבעים נוספים שודאי יתאימו לסכימת הגוונים המועדפת עליכם והמתאימה לציוד ולביגוד שלכם, אנחנו בחרנו משהו שמתחבר לצבעים של BIKEPANEL. הצביעה בשחור מבריק, והצהוב, בהיר וספורטיבי. הקטע במשקפיים האלה הוא לא העיצוב של החלק הקדמי של המשקף שהוא לא יוצא דופן במיוחד: נשען על בסיס מסגרת פתוחה ועדשות מתפרקות ומתחלפות – שיטה מוכחת וטובה שמאפשרת לכם להחזיק עדשות לתנאים שונים על משקף אחד.

הקטע החכם והייחודי ב Cebe S’track L הוא כמובן הפטנט בידיות:
image005

ידיות ואחיזה – משהו שונה לגמרי

חדשנות יכולה להגיע מכל מני מקומות מפתיעים ובאמת, כשראיתי לראשונה את הפטנט של Cebe לידיות הופתעתי ונהנתי: זה יפה. משקפיים… מי היה מניח שהם עוד ימשיכו להשתנות? אבל מסתבר שבכל רכיב, מוצר או פתרון יש אפשרות לדרך חדשה גם אחרי שנים ארוכות של קיפאון.
image007

על מנת לשפר את האחיזה של המשקפיים בתנאים שמערערים אותה, צריך יותר נקודות מגע. מה ש Cebe עשו פה הוא לקצר מעט את הידית המקורית, ולהוסיף מעין קשת שמיועדת להיצמד באזור האוזניים, וליצור שתי נקודות מגע במקום האחת הרגילה. האחורית זהה לזו שבכל משקפיים, אולם ההקשתה בחלק האמצעי של הידית מייצרת אחיזה גם באזור הרכות. מי שיעריכו את זה במיוחד אלה ספורטאים בתנועה משמעותית – באופניים זה יכול לשחק תפקיד באופני הרים – במקטעים מטרטרים במיוחד. טריאתלטים יעריכו את זה בריצה שהאימפקט בה הוא משמעותי ומאתגר משקפיים, וזה יהיה לא רע בכלל גם במקצועות נוספים שיש בהם תנועתיות משמעותית – משחקי כדור למשל.
image009

בצד החסרונות נאמר שהידית מעט עבה ובתלות מבנה הפנים (בעיקר האזניים) היא יכולה להיות מורגשת יחסית. לבעלי שיער ארוך זה יכול להתאים פחות כי יש מה שיתפס בשיער בהורדה ולבישה, ולכן Cebe הציגה דגמים אחרים בהם המבנה דומה אך סגור בצד הפנימי של החלק הצהוב.
image011

עדשות, כיסוי ואוורור

העדשות הן מהז’אנר בר ההחלפה בפורמט המוכר אצל חברות משקפיים רבות, בדגמי חצי מסגרת. אוחזים קלות במסגרת ובעדשה ומכופפים קלות את המסגרת להכנסה והוצאה של העדשה ממקומה. העדשה בולטת בגימור החיצוני היפה והספורטיבי – כתום מראה בדגם שנבחן. הציפוי הזה בהחלט מעלה את רמת הסקסאפיל והבולטות של המשקפיים. בניגוד למראה החיצוני צבע העדשה שנבחן היה בעל גוון אחר לחלוטין. יש כמה סוגי עדשות וצבעים לבחור מהם לפי טעמכם. בהירות ואיכות העדשה טובה, והייתי מאפיין אותה כטיפוסית לרמות כניסה ואמצע במשקפי שמש. אישית העדפתי את זו של ה Bolle שבחנתי במקביל, אבל ה Cebe גם זולים יותר.

אסתר מייזלס - בד"כ עם Bolle מדגמנת את ה Cebe

אסתר מייזלס – בד”כ עם Bolle מדגמנת את ה Cebe

הכיסוי ושטח העדשות גדול ורחב והתחושה היא של הסתרה משמעותית לצדדים ולמטה. החלק העליון ביותר של האפון קרוב יחסית לחלקה העליון של המסגרת, מה שמרמז על כך שבתנוחת אופני נג”ש או כביש רכונה יתכן שחלק מהרוכבים ירגישו מעט בחלקה העליון של המסגרת. באופני הרים בהם אתם זקופים זה מתאים גם כן.  

בנקודת החיבור של העדשה למסגרת בצד המשקף יש פתח אוורור בולט, וגם באופן כללי האוורור מצוין ולא היה שום מופע של הצטברות אדים ברכיבות.image015

האפון

האפון עשוי חומר מרופד, נעים ואוחז, אולם הוא בנוי מיחידה אחת הצמודה למסגרת. במידה וזה מתאים למבנה הפנים שלכם זה מעולה, אולם אם תצטרכו הצרה שלו, או שינוי מיקום עדין של המשקף ביחס (הרחקה או קירוב) אין לכם את הגמישות הזו שיש כשהאפון נפרד. אם תביטו בגובה הקשת באפון תראו שהפרש הגובה בינה לבין החלק העליון של המשקפיים קטן יחסית, מה שמרמז על התאמה פחותה לתנוחה רכונה, האופיינית לאופניים, ולכן התאמה גבוהה יותר לריצה שם המבט נוטה דווקא לחלק התחתון של העדשות.image017

סיכום

אני אוהב להתרשם מציוד במבחנים לפני שאני קורא עליו, והאמת שדי מהר הרגשתי שמדובר במשקפיים שתוכננו במקור לריצה אבל באופני הרים בהם התנוחה זקופה יותר, ובשימוש ספורטיבי כללי הם מהנים, מאווררים ואוחזים. בצד היתרונות נציין את האחיזה הפנטסטית, האוורור וציפוי העדשות, ובצד החסרונות את האפון ללא יכולת התאמה אישית, את ההתאמה לרכיבה רכונה.

האחיזה האבסולוטית משספקת הידית הייחודית של ה Cebe S’track L תוכננה לאופי של ריצה שנוטה לערער כל משקפיים על הפנים. אין דבר יותר מעצבן ממשקפיים שקופצים עולים ויורדים עם כל צעד. הוספת נקודות המגע גם במרכז הידיות בהחלט משפרת את האחיזה בריצה. הידיות ביחד עם עדשות המראה גם נותנות להם מראה מגניב.

מאת: גיא חלמיש