ברוכים הבאים לעונת מרוצי הכביש 2016.

אין כנראה קבוצת כבישים משעממת יותר ממסלול מירוץ אופני כביש אורים: הקפה שטוחה לחלוטין, 28 ק״מ אורכה. רוכבים רק ישר ופונים תמיד ימינה. לא בדיוק הכנה למרוצים בלגים או איטלקים. למרות זאת יש משהו נעים בעובדה שמצליחים לשמור על מרוצי העוגן בלוח השנה של ענף הכביש המקומי. מרוץ אורים הופך לאחד העוגנים האלו אחרי שהחליף את ניצנים כמרוץ פתיחת העונה הישראלית. החל מהשנה שעברה, הזינוק ב 8 בבוקר ורוכבי העילית רוכבים כ 145 ק״מ (5 הקפות).

מאת: דני אסקרוב

לפני שנמשיך – נציע לכם להכניס את האימייל שלכם בשביל לקבל את מה שמעניין על אופניים אליכם למייל:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

במסלול מישורי וחסר עניין טכני יש רק שני גורמים שיכולים להפוך מרוץ למעניין – מזג האוויר (בעיקר רוח) והרוכבים. אחרי כ 40 מ״מ של גשם בלילה, הבוקר היה קר ורטוב אך ללא גשם (למעט טפטוף קל). תנאים אידאלים לרכיבה. הרוכבים הגיעו כל אחד אחרי אימוני החורף על מנת להראות מה השתנה השנה.

כפי שהורגלנו בהפקות המרוצים של תאוצה (נמרוד הנגבי ודן בזנר) הכל מסודר ובזמן. השילוט ברור ובמקומות הנכונים, יש גם מערכת מדידת זמנים חדשה. יאללה – 8 בבוקר. מזנקים.

עילית גברים

אביב יחזקאל, ים פוליאק

כבר בזינוק, אביב יחזקאל וים פוליאק (CCC) פותחים סדרה של התקפות של רוכבים שונים. כולם בודקים את כולם.

אביב יחזקאל

אביב, ״אני לא בכושר אחרי חופשה״, ממשיך להיות אגרסיבי כמו בשנה שעברה, ומייצר את הסולו הראשון של היום. זה המהלך ממנו התפתחה הבריחה של המרוץ.

מירוץ אורים

רועי גולדשטיין (500 וואט), מקס קורוס (סייקלינג אקדמי), ים פוליאק (CCC), גיא ווינברג (TACC) מגשרים לאביב. מאחור מצטרפים איתמר איינהורן (500 וואט) וגיא שגיב (סייקלינג אקדמי). יותר מאחור עוד כ 6 רוכבים. מתפתחת הבריחה של המרוץ.

5

לקראת סיום ההקפה הראשונה 11 רוכבים בבריחה. עומר גולדשטיין (500 וואט) מצטרף לאחיו רועי ולאיתמר איינהורן. אלון יוגב, גיא ווינברג וזוהר הדרי (TACC) דימה גרבובסקי, שגיב וקורוס (אקדמי), פוליאק ויחזקאל (CCC). חן שרייבר (IGP) שהיה עם הבריחה סבל מתקלה טכנית (זרוע קראנק).

גיא גבאי

הפער בין הדבוקה לבריחה של ה 11 מגיע לכ 3 דקות. זה לא מונע מגיא גבאי (אקדמי) ועומר מור (500 וואט) לצאת לגישור שלא יעלה יפה אך יעיד על שינוי משמעותי – הפער הגדול מהבריחה לא אומר שזה נגמר. גבאי ומור יתפסו ע״י הדבוקה הרודפת וימשיכו במרדף אחרי המובילים במשך 3 ההקפות הבאות!

זוהר הדרי

מלפנים, יוצאים זוהר הדרי (מצוין) ומקס קורוס לבריחה מתוך הקבוצה המובילה. לא לגמרי ברור מה ניסו השניים להשיג, אך חבריהם לבריחה המקורית לא רודפים בחמת זעם. נותנים לקורוס ולהדרי ״למות״ מול הרוח הקפה שלמה.

8

רן מרגליות, מזהה שלמרות המנוע הגדול של קורוס, הבריחה עם הדרי לא הולכת לשום מקום ומחזיר את מקס לדבוקה (ברקע):

9

החבורה הראשונה שוב יחד. פוליאק סובל מפנצ׳ר ומאבד את המובילים כתוצאה מהחלפה איטית והעדר סיוע של רכב מלווה (חבל). סדרת התקפות אחרי שקורוס והדרי מוחזרים, וגם ויינברג ויוגב נושרים. החבורה המובילה רוכבת יחד אל ההקפה החמישית והאחרונה. מאחור הדבוקה סוגרת את הפער לכ 2 דקות.

אורים

לקראת ההקפה האחרונה מתחילים המובילים במשחקי חתול ועכבר.התקפה רודפת התקפה. בתמונה, גרבובסקי ורועי גולדשטיין בעוד נסיון לייצר סלקציה אצל המובילים.

11

איתמר איינהורן ומקס קורוס (שוב!!) נתפשים בכניסה להקפה החמישית.

12

דווקא יחזקאל (״סבלתי קשות מההקפה השלישית״) מצליח לייצר את הסלקציה המשמעותית קצת לפני צומת מעון. איתו הולכים מקס קורוס (שוב, בפעם המי יודע כמה) והאחים גולדשטיין. איתמר איינהורן זכה בזה הרגע בכרטיס טיסה במחלקת עסקים לקו הסיום

גולדשטיין

אחרי נזיפה מאביב יחזקאל – ״תעבוד כבר״, קורוס מאיץ פעם נוספת ומשאיר את יחזקאל מדמם מאחור. נותרו שלושה (קורוס והגולדשטיינים). 15 ק״מ לסיום. השלישיה מחזיקה בפער של כ 20 שניות אל תוך שלט ה 5 ק״מ לסיום. מאחור, גיא גבאי וכריס באטלר (אקדמי) מצליחים לחזור אל החבורה הראשונה אחרי שסגרו פער של יותר מ 3 דקות!

הולכים לספרינט

התכנון של 500 וואט עובד. קילומטר לסיום הרודפים תופשים את קורוס והאחים גולדשטיין. איתמר איינהורן שהיה טרמפיסט ב 15 הק״מ האחרונים, מנצח את מרוץ אורים כשהוא מקדים את אביב יחזקאל המצוין וגיא גבאי.

התכנון של 500 וואט עובד. קילומטר לסיום הרודפים תופשים את קורוס והאחים גולדשטיין. איתמר איינהורן שהיה טרמפיסט ב 15 הק״מ האחרונים, מנצח את מרוץ אורים כשהוא מקדים את אביב יחזקאל המצוין וגיא גבאי.

שגיב מסיים רביעי לפני באטלר וקורוס ומשלים יום טוב עבור האקדמי. איתמר יספר – ״קיבלתי כרטיס חופשי ב 15 האחרונים. פתאום הגיעו גבאי ובאטלר במהירות ועל הגלגל שלהם הלכתי לסיום, פול גז 200 לסיום ושמח שניצחתי״.

התמונה הגדולה

  • אחרי המרוץ הגרוע של 2015 (כתבנו על זה כאן), 500 וואט של 2016 באו מוכנים וניצחו בזכות. הקבוצה הימרה על הקלף הכי טוב שלה לנצחון במרוץ והמהלך המנצח של האחים גולדשטיין סידר ל 500 את כל הקלפים על השולחן בדיוק כמו שרצו. איתמר נח במרדף ול 500 היה יתרון מספרי על מקס קורוס בחזית. זה לא היה מקרה, זו היתה תוכנית המרוץ של הקבוצה וההוצאה לפועל היתה מושלמת. בחו״ל אנו רגילים לראות את סאגאן, קאבנדיש, ג׳ילבר וואולוורדה מנצחים סדרתיים. זה לא מקרי. לנצח זה מקצוע שלא רבים יודעים את רזיו. איתמר איינהורן יודע לנצח מרוצים. אסתכן ואומר שאין לאף רוכב ישראלי את ״האף״ של איינהורן לקו הסיום. קריטריום ערד (פעמיים), בית גוברין, אורים בנוער ובבוגרים. השנה בבלגיה?
  • מקס קורוס היה הרוכב החזק ביותר היום. מעורב בכל המהלכים של המרוץ, אגרסיווי ותוקפני, הישראלי החדש של האקדמי הביא הרבה רוח טובה למרוץ. הוא נראה קצת כבד אך מדובר ברוכב עם מנוע גדול. מעניין יהיה לראות את מקס במרוצים שיש בהם יותר גובה מצטבר אבל היום באורים היה כיף לראות את מקס רוכב.
  • הקאמבק של גבאי ובאטלר – התרגלנו לכך שכאשר הולכת הבריחה המנצחת בישראל, המרוץ נגמר. לא כך היום! אם בעבר יתרון של 3 דקות לבריחה היה גורם לדבוקה לוותר ולסיים 8 דקות (אליפות ישראל 2014 כדוגמא קיצונית), מרוץ אורים 2016 הביא משהו שונה. הדבוקה לא ויתרה. גיא גבאי הגיע לפודיום אחרי מרדף אדיר במשך 3 הקפות שלמות (90 ק״מ). אז קודם כל שאפו. ושנית, עדות נוספת לשינוי הגדול שעבר גיא. מקצוען, מהיר, לא מוותר אף פעם.
  • עבר הרבה זמן מאז דימה גרבובסקי ניצח מרוץ בישראל. גרבובסקי מכוון לישראמן באילת בעוד שבועיים, במרחק המלא. לי אישית חסרה הנוכחות שלו במרוצי הכביש. ישראל אמורה להשתתף השנה באליפות אירופה ואולי גם אליפות העולם לגברים. לפני הפרישה יהיה נחמד לראות קונצ׳רטו אחרון לגלגל ושרשרת מאת המאסטרו. בהצלחה באילת.

1

נשים עילית

ברמת הענף המקומי, יתכן שדווקא ההופעה של נבחרת הנשים של ישראל, כנבחרת, יחד עם רוכבי המאסטרס פרו, הייתה הנקודה החשובה ביותר בסוף השבוע באורים. הנבחרת הובלה ע״י אורי צור וניב ליבנר ששימשו כמנהלים הספורטיביים של הבנות והשתמשו בפלוטון הפרו החזק והגדול (70 רוכבים) על מנת להכין את הבנות לקראת מרוצי ה UCI שיתקיימו בטור ערד במרץ.

״לקח לנו זמן להכנס לענינים ובשצי ההקפות הראשונות (מתוך 4 – ד.א) לא היינו ממש בענינים. בשתי ההקפות האחרונות הבנות רכבו יותר מסודר״, סיפר צור. ״המטרה היתה להביא את גפינוביץ לסיום ולנצח את מקצה הבנות ואם אפשר גם את המקצה באופן כללי״. ״אמנם לא הצלחנו להכנס לבריחה המנצחת בפרו, אך זו כללה רוכבים חזקים שאני בספק אם הבנות היו מחזיקות יחד איתם בבריחה. בסיום, למרות שהליד אאוט החל מוקדם מדי, הצלחנו להביא את רותם למטרה ורוכבת של הנבחרת סיימה בעשיריה הראשונה במקצה וראשונה מבין הבנות. למדנו הרבה ונלמד עוד״.

16

גפינוביץ, שניצחה לפני נוגה כורם (סייקליג אקדמי) ועידית שוב (CCC) סיפרה כי נועה, מרים ופז עשו ליד אאוט טוב שכנראה החל מוקדם מדי, כ 1.5 ק״מ לסיום, אך זה הספיק בכדי שאוכל לנצח״.

בהתחשב בעובדה שזו פעם ראשונה שהבנות רוכבות כנבחרת, אחת עם השניה ולא אחת נגד השניה, אפשר לומר שלמרות שלא הושג הנצחון, העבודה המשותפת בהקפות האחרונות – אחרי שהבנים איבדו עניין כי הבריחה הלכה והפודיום היה אבוד, שימשה אימון איכותי נוסף ויחד עם הלקחים שיופקו, הפרויקט עבר היום חוויה משמעותית.

נבחרת ישראל נשים

נבחרת ישראל נשים מפיקה לקחים

תוצאות

עילית גברים

  1. איתמר איינהורן, 500 וואט
  2. אביב יחזקאל, CCC
  3. גיא גבאי, סייקלינג אקדמי

עילית נשים

  1. רותם גפינוביץ, נבחרת ישראל
  2. נוגה כורם, סייקליג אקדמי
  3. עידית שוב, CCC

ג׳וניורס בנים

  1. נדב מובשוביץ, CCC
  2. סער הרשלר, 500 וואט
  3. לוטן מן, 500 וואט

ג׳וניורס בנות

לא פורסמו תוצאות עד עתה

18מאת: דני אסקרוב