איזה הישג אדיר לשלומי חיימי בסבב גביע העולם בקרוס קאנטרי שנערך במונט-סיינט-אן שבקנדה: שלומי שבזכות התוצאות האחרונות קיבל את המספר 46 וזכה לזנק מהמקום ה 36, הצליח כבר בתחילת המרוץ להתקדם אל המקום ה 19.

״לא עשיתי הרבה חשבון ונתתי הכל בלי לשמור כלום בתקווה שזה יעבוד, וזה עבד״. שלומי שמר על מקומו ב 21 הראשונים ולמרות עצירה להחלפת גלגל בהקפה האחרונה סיים 21. מעבר לתוצאה האיכותית ביותר של שלומי עצמו, ולדעתי של רוכב ישראלי בכלל, שתי נקודות חשובות:
הדירוג הגבוה מקנה 64 נקודות UCI לשלומי ולישראל מה שקידם את שלומי מהמקום ה 66 לדרוג השיא שלו -54 בדרוג ה UCI. ישראל נותרה במקום ה 29 בדירוג המדינות אך הפערים מהמדורגים מעליה צומצמו במעט (24 המדינות הראשונות מקבלות זימון למשחקים האולימפיים).

זינוק גביע העולם 5 2013 - מונט סיינט אן, קנדה

זינוק גביע העולם 5 2013 – מונט סיינט אן, קנדה

בתוצאה של שלומי בולט במיוחד צמצום הזמן מהמנצח יחסית למרוצים קודמים – רק 5:27 דקות במרוץ בקנדה לעומת 8-10 דקות במרוצים קודמים השנה.

זמני ההקפות הרבה יותר עקביים ממרוצים בעבר ושלומי עשה את ההקפות הכי מהירות שלו באותן הקפות בהם עשה זאת המנצח אבסלון – אלו הרגעים שמכריעים את המרוץ.

קיימת ירידה בקצב בסיום, זה טבעי וקורה אצל כולם, אך לא ברמה שפוגעת בתוצאה כפי שראינו בעבר.

ניתן לראות בגרף זמני ההקפות המצורף (שלומי – קו כחול, אבסלון המנצח – קו אדום) את המתאם הכמעט מדויק בין המרוץ של המנצח לזה של שלומי (למעט הקפה 3). עכשיו נותר רק למצוא 50 שניות להקפה…

זמני ההקפה של שלומי חיימי (כחול) וג'וליאן אבסלון (אדום) ביום שבת במונט סנט אן, קנדה

זמני ההקפה של שלומי חיימי (כחול) וג’וליאן אבסלון (אדום) ביום שבת במונט סנט אן, קנדה

מתפתח כאן מעגל חיובי בו תוצאות טובות משפרות את עמדת הזינוק, מה שמאפשר לשלומי לזנק קרוב יותר לחזית המרוץ, להשקיע פחות אנרגיה בלעקוף רוכבים בתחילת המרוץ, ויותר אנרגיה בלנהל את המרוץ של עצמו. עם התוצאה של קנדה יטפס שלומי שלבים נוספים בדרוג ועמדות הזינוק ישתפרו ונקווה שיחד עימם גם התוצאות. בעוד שבועיים (26.8 – 1.9) ייצג שלומי את נבחרת ישראל באליפות העולם באופני הרים קרוס קאנטרי בדרום אפריקה. באמצע ספטמבר יתקיים המרוץ האחרון בסבב העולמי בנורבגיה.

עם עמדות זינוק משופרות וכושר מצוין נקווה להמשך ההתקדמות. יחד עם זאת יש לזכור שלמרות שהרוכבים החזקים ביותר התחרו בקנדה יש כ 10 רוכבים המדורגים גבוה משלומי שלא היו בתחרות.

אחד הספורטאים הישראלים הבכירים בעולם - חיימי

אחד הספורטאים הישראלים הבכירים בעולם – חיימי

  • עוד בעולם הקרוס קאנטרי – רוכבי ה U23 והנשים יתחרו בסוף השבוע הקרוב בתחרות ברמת C1 בצרפת וימשיכו משם למחנה אימונים.

ענף הכביש המקומי

חודש אוגוסט. חם ולח. מן חודש כזה שבו זה עתה סיימת חודש אינטנסיבי של מעקב אחרי הטור דה פראנס, ואלא אם כן הטור של פולין, הטור של פורטוגל או וואלטה בורגוס הם המרוצים שעושים לכם את זה, אז אין ממש פעילות בענף, גם ברמה העולמית. כולם מחכים שיגמר כבר אוגוסט ונזכה להיכנס, אחרי מנוחת הקיץ, לישורת האחרונה של עונת האופניים.

בעולם מרוצי הכביש, הישורת האחרונה אומרת שני דברים – וואלטה בספרד ואליפות העולם באופני כביש (ואולי הטור של לומברדי לקינוח).

מסלול אליפות העולם 2013 מצטייר על פי המידע ברשת כמסלול סלקטיבי מאד וקשה לראות רוכב ישראלי שיצליח לשרוד את מלוא המרחק. המסלול כולל עליה של 700 מטר בשיפוע של 12% ומקסימום של למעלה מ 19%. ההערכות מדברות על כך שעל פי התנהלות המרוץ ישרדו רק מטפסים או מטפסים ורוכבים המצטיינים בעליות קצרות (מישהו אמר סאגאן…?). סקירה מלאה לקראת אליפות העולם בקרוב.

הנציגות העשירה של מיטב רוכבינו באירופה, בחלקה הראשון של העונה, לא המשיכה לאחר אליפות ישראל וחבל שכך. יחד עם זאת, מכיוון שאליפות העולם זה הסיכוי היחידי לראות רוכבים ישראלים ביורוספורט (בתנאי שמרוץ הנוער או ה U23 משודר…) ולמרות הופעה פושרת של רוכבי הנוער שנה שעברה והחלטת הרגע האחרון לא לשלוח את רוכבי ה U23, מעניין לדעת מה התוכניות לגבי נציגות ישראלית על מסלול אליפות העולם בפירנצה 2013?

אז יהיו ישראלים באליפות העולם באופני כביש 2013?

השנה יש לישראל 3 מקומות במרוץ הנוער בנים, 4 מקומות במרוץ ה U23 ו 3 מקומות במרוץ הנשים. האם ישלחו רוכבים? מי? כמה? נפגשתי עם ויקטור קיטייב, מאמן נבחרת ישראל באופני כביש, לברר את התוכניות. מספר ויקטור:

לנבחרות הוגדרו סגלים מורחבים:

הסגל המורחב בנוער כולל את: מעין פרנק, בן גנון (500 וואט), גל וייץ, אגוז רגב  (TACC), יובל בלן (רוכבי הקריות), ים פוליאק (CCC), טדלה אתנה (רוכבי שמשון) ועומר גולדשטיין (טים מישגב).

 הסגל המורחב ב U23 כולל את: יואב בר וגיא גבאי (IGP), בן איינהורן (500 וואט), עידו זילברשטיין, יובל דולין וזוהר הדרי (TACC), גיא שגיב ואביב יחזקאל (CCC) ורועי גולדשטיין (טים מישגב).

כמו בשנים קודמות, גם השנה הנבחרות אמורות להתחרות במספר מרוצים מקדימים באירופה ועל פי התוצאות של הרוכבים במרוצים אלו יוחלט אם ומי ישלח לאליפות העולם. השנה נוספו לתוכנית ההכנה שני מחנות אימון של 4 ימים כל אחד באזור בית גוברין וגדות בצפון שם יצטרף דימה גרבובסקי לויקטור ויחד יעבדו עם רוכבי הנבחרת לקראת המבחנים הבינלאומיים. בשתי הנבחרות על סמך האימונים שיערכו בישראל יבחרו רוכבים שיצאו לאירופה. בנוער יצאו 6 רוכבים ל 3 מרוצים באיטליה: 2 טורים – ג׳ירו לונג׳יאנה 5-8 בספטמבר וג׳ירו בסיליקטה שיערך בין 19-22 בספטמבר ומרוץ חד יומי אחד – טרופאו בופוני ב 15 בספטמבר. ויקטור הגדיר מקומות 20 בג׳ירו באסיליקאטה ו 50 בלונג׳יאנה כתוצאות שיבטיחו מקום בסגל הישראלי לאליפות העולם.

אלופת ישראל פז בש יוצאת לנסות כוחה בחו"ל

אלופת ישראל פז בש יוצאת לנסות כוחה בחו”ל

הדור המוכשר של הנוער מאליפות העולם בדנמרק 2011, שם סיימו כל הרוכבים בדבוקה המובילה, וגיא גבאי ובן איינהורן סיימו 28 ו 37 בהתאמה, מתקשה לעשות את המעבר ל U23. בשנה שעברה עקב מעט ימי תחרות במהלך השנה ותצוגה פושרת במרוצי ההכנה, הוחלט לא לשלוח רוכבים למרוץ ה U23. מרבית הרוכבים הנ”ל רכבו השנה ימי מרוץ רבים בחול ובארץ. גם כאן יצאו חלקם לשני מרוצי מבחן באירופה. המבחן המרכזי יהיה בטור בן 4 ימים בספרד – וואלטה וולנסיה 5-9  בספטמבר. ויקטור מצפה לראות את הרוכבים כחלק מן המרוץ ולא עסוקים רק בהישרדות על מנת לשקול שליחת 4 מהם לאליפות העולם.

רותפ גפינוביץ

רותפ גפינוביץ

אצל הבנות, רותם גפינוביץ השיגה כבר את הקריטריון. פז בש יוצאת לרכוב עם קבוצה באירופה מספר מרוצים על מנת לצבור נסיון בינלאומי וגם מיכל אלה בתמונה. על פי ויקטור שלוש הבנות יתחרו בטור בצרפת – Trophee D’Or.

רותם חזרה לחודש וחצי של מרוצים באירופה וקיימה מספר מרוצי קרמיס בסוף השבוע. בראשון סיימה 57 בדבוקה הראשונה ובשני סיימה במקום ה 17! כאשר בת קבוצתה קלי דרויטס מנצחת את שני המרוצים. ביום שלישי השבוע סיימה רותם קרמיס נוסף כאשר בת הקבוצה קלי מנצחת את המרוץ מתוך בריחה וגורפת 1000 יורו עבור הנצחון. רותם סיימה עוד קרמיס מהיר בדבוקה.  מחר קרמיס נוסף ואז הטור בצרפת.

איך מחברים את קולומביה, ישראל, סין, איראן ואיטליה בחודש אחד

ניב ליבנר, שהגיע לאליפות ישראל אחרי 14 שלבים קשים בגבהים של קולומביה, המשיך מיד אחרי אליפות ישראל לטור Qinghai Lake בסין. 13 שלבים בגבהים של בין 2000 ל 4200 מטר מעל פני הים.

הטור הסיני מיוחד וחריג בנוף המרוצים העולמי. הפרסים גבוהים, 500,000$, ומשולמים במזומן על הפודיום… אין בדיקות קפדניות והרבה רוכבים שנתפסו בעבר רוכבים את הטור הסיני. השנה, מוסטפה סאייאר, מנצח הטור הטורקי, הושעה במהלך הטור הסיני כאשר בדיקה מלפני כ 3 חודשים נמצאה חיובית ל EPO. ביצועיו בסין היו נמוכים בהרבה מאלו שהפגין במהלך הטור הטורקי.

ניב סיים את התחרות במקום ה 112 מתוך 121 שסיימו. החלק המעניין בסיפור היה שמנצח השנה שעברה, רוכב איראני, רכב יחד עם ניב וסיים השנה עשירי בדרוג הכללי. הסיפור של רוכב ישראלי ׳עובד׳ בשביל רוכב איראני לא סופר בשום מקום. בכל ספורט אחר איראני וישראלי היו נמנעים משיתוף פעולה או התמודדות. לא באופניים. רוכבי אופניים הם עם קצת שונה, אבל כנראה שהעניין המועט שמעורר הענף ברמה העולמית, ולבטח באיראן וישראל הם הסבר מוצלח יותר לעובדה שאיראני וישראלי רכבו יחד.

לאחר החזרה מסין, ניב ואנטון רכבו גם את טרופאו מטאוטי באיטליה, שניהם לא סיימו את המרוץ.

צילומים: Armin M. Küstenbrück / EGO-Promotion