האם הוא יגיע גם אל הדשבורד של האופניים שלכם? יועד גידרון, מומחה סלולרי ובוחן אורח ב BIKEPANEL בדק עבורינו את ההתקן שמאיים לסייע למכשירי הסלולר החכמים להשתלט על עוד פיסה בעולמכם:

 

Smartphone עוד יכנס אליכם לכיס החולצה האחורית, ואתו כנראה תוכנת רכיבה אחת או שתיים, והאפשרות לשתף מבר-בהר או מהקפיצה בסינגל ממש עכשיו – כשזה קורה. חוץ מאפליקציות מחשבון רכיבה, וניווט, יהיו כנראה עוד הרבה דברים שאנחנו עוד לא חושבים עליהם כרגע לשימוש בטלפון חכם ברכיבה: אחד הרעיונות שעלו לאחרונה באינטרנט הוא לבקש מ Waze שיוסיפו יכולת “Check in” לרוכבים, ואז תזהיר את הנהגים לנהוג בזהירות מוגברת עקב המצאות רוכבי הכביש לפניהם…

 

בכל מקרה, ככל שהמכשיר הזה הולך ותופס מקום נרחב יותר, גם סביב הרכיבה, קצרה להתלבטות – אם הוא כבר נמצא בכיס האם להעבירו לכידון? התשובה – כפי שתראו בהמשך, לא פשוטה.

הפעם נסקור את המתקן של Biologic: מתקן לאייפון המיועד להתקנה על האופניים. בנוסף לגרסה שמוצגת בכתבה ואשר מחירה 269 ש”ח, יש למוצר הזה גרסה נוספת באותו עיצוב רק עם סוללת גיבוי מובנת לרכיבה ארוכה עם תוכנות ניווט זוללות סוללה במחיר 430 ש”ח. ברכישת שניהם באתר בייק טק המתמחה בגאג’טים לאופניים מקבלים אפליקציית iTiul לשנה מתנה.

 1-006

תיאור העריסה:

המתקן מתאים ל-iPhone 3  ו- iPhone 4. הוא מהווה למעשה עריסה אטומה בתוכה שמים את האייפון. המכשיר מונח על מצע גומי – בעל תפקיד כפול: בולם זעזועים המגן על המכשיר, וכן מתאם עבור דגם האייפון הספציפי שברשותכם. הקופסה מגיעה עם שני משטחי גומי כאלה אחד בצורה של iPhone 3  והשני בצורה של iPhone 4.

גוף המתקן עשוי מפלסטיק קשיח בצבע שחור עם כיסוי בעל חלון גמיש ושקוף בחלק הקדמי. הכיסוי ננעל בצורה הרמטית ומאפשר גישה מלאה למסך המגע ללא חשש מרטיבות. הכיסוי גם כולל כפתור שמאפשר לחיצה נוחה על הכפתור של האייפון וחלון עגול למצלמה הקדמית.

בחלקו האחורי של המתקן יש תפס שמתחבר לתושבת וחלון נוסף עבור המצלמה האחורית.

המתקן גם מאפשר חיבור לאוזניות וכן גישה לשקע 30 הפינים שבבסיס המכשיר (למטען? תוך כדי הרכיבה? התקשינו לבדוק את השימושיות של זה…)

1-007

ההתקנה

המתקן מתחבר לאופניים באמצעות תושבת שמולבשת על הכידון ומאפשרת הרכבה ושיחרור מהירים וסיבוב של 360 מעלות.

הנחת האייפון בתוך המתקן פשוטה וקלה. צריך רק לבחור את החלק הפנימי המתאים לדגם של האייפון (בסה”כ שני מתאמים שונים ל-iPhone3  ו- iPhone4 ). ניסיתי גם להכניס טלפון אחר שאינו אייפון רחמנא ליצלן, אבל זה לא הולך, כי המתאם מתלבש על האייפון בדיוק.

הכיסוי נסגר ע”י קליפס שנתפס בחלק האחורי של המתקן, מוודא אטימה ומונע פתיחה לא רצויה. חיבור התושבת לכידון היה קצת פחות אינטואיטיבי. לאחר כמה ניסיונות כושלים, הסתבר שצריך להשחיל את הקצה של הרצועה בצמוד לבורג ואז למתוח אותה ע”י סיבוב הבורג בעזרת מפתח אלן (מצורף). מצד שני, אם אני הצלחתי אז כנראה שזה לא כל-כך מסובך… חשוב להקפיד על מתיחה טובה של הרצועה כדי למנוע תזוזה של המתקן תוך כדי רכיבה. ברגע שהתושבת במקום, המתקן נתפס בקלות ומאפשר גם סיבוב, כלומר ניתן להשתמש בטלפון במצב מאונך או מאוזן.

 

ברכיבה

המתקן נבחן ברכיבות שטח בוציות ועמד במשימה בכבוד. ניתן לראות את המסך בצורה ברורה, כל עוד השמש לא חזקה מדי. לחיצה על הכפתור מגיבה בקלות, אם כי נגיעה במסך המגע מחייבת אצבעות חשופות (ולא מוסתרות בכפפות – שהשילוב שלהן עם הכיסוי של המתקן מונע תגובה של מסך המגע).

המתקן עמד בטלטלות של רכיבת שבילים עם קצת סינגלים ומעברי מים עמוקים יחסית. לא ניסיתי לבדוק מה קורה בירידות טכניות וקפיצות – בשביל זה צריך רוכב אמיץ יותר! בפעם הראשונה לא הקפדתי על מתיחה טובה של הרצועה וכתוצאה מכך המכשיר נטה למטה תוך כדי רכיבה. כאמור, אין סיבה שזה יקרה אם מחזקים את התושבת כמו שצריך. בסיום הרכיבה האייפון יצא מהמתקן ללא פגע והכי חשוב: יבש.

1-009

חסרונות

כאמור התקנת האלמנט לכידון אינה אינטואיטיבית, אבל כעת משאתם יודעים איך עושים את זה הבעיה נפתרה. בעיה אחרת, אקוטית יותר לחלק מחברי, אולם כזו שאני אישית אדיש אליה לחלוטין היא בעית הסטייל – מומחי אופניים מדופלמים המקפידים על התאמת צבעים בין הגרביים לקסדה, ועל קילומטרז’ שבועי גדול בהרבה מזה שאני מצליח להשחיל בין הילדים לעבודה – עדכנו אותי שאני משדר תדמית של “רוכב גרופי” (כנראה שהמונח נאמר בהתנשאות מסוימת) – נו מילא, שיהיה.

סיכום  

מתקן מקצועי ונוח לשימוש. עושה את העבודה עבור משתמשי אייפון שמעוניינים להשתמש בו תוך כדי רכיבה בתנאי שטח. הוא כנראה ישמור על המכשיר שלכם הייטב, ויאפשר שימוש באיפון לטובת אפליקציות רכיבה כגון מחשבוני דרך או ניווט.

 

איפה מוצאים את זה? פה: http://www.biketech.co.il/

צילמו: יועד וגיא
כתב אורח: יועד גידרון
יועד גידרון, סטארטאפיסט עם אי אלו שנות נסיון במובייל, שמייצג את סקטור רוכבי סוף השבוע. לא מתייחס לרכיבה יותר מדי ברצינות, נהנה מהטבע באיזור רמות מנשה וסובל בעליות.