בשנה האחרונה ביצעה פולאר מהפך שנועד להחזירה להובלת השוק. באירוע לגורמי התעשייה הציגה אגנטק היבואנית את אסטרטגית המוצרים החדשה, הטכנולוגיות שאומצו, גישה של פתיחות ושל הכל מתחבר להכל.  יצאנו לבחון את מחשב האופניים החדש – Polar V650.

בעבר במקום לומר שעון ספורט יכולת לומר Polar והדבר הנכון היה לענוד אותו כתכשיט לכידון. הזמנים השתנו ובתחום עלו מתחרים שהוסיפו ממשקים פתוחים, GPS ומיפוי, הצגת מדי וואטים, תקשורת עם סמארטפונים, אינטגראציה עם סטראבה ואפילו עם שימאנו Di2. אפשר להשוות בין נוקיה הפינית לאחר כניסת אפל האמריקאית לשוק הטלפונים לבין פולאר הפינית לאחר שגארמין האמריקאית השיקה מוצרי ספורט.

עבור התרחבות לסגמנטים נוספים מעבר לספורטאים קלאסיים פותחו צמיד פעילות ושעון כושר אופנתי עם רצועה צבעונית מתחלפת. מוצרי הספורט שהוצגו היו שעון ריצה, שעון חכם לטריאתלון, מחשב רכיבת האופניים שבמבחן זה, אתר חינמי Polar Flow לשמירת וניתוח נתונים עם אפליקציית מובייל תואמת. לא נתרכז באסטרטגיה שנשמעה מלהיבה במצגת, אלא במוצר עצמו.

מאת: צור חלמיש

 

V650 - פריטי הערכה

פריטי הערכה כולל שני החיישנים הנוספים

 

תקן התקשורת – Bluetooth

לשידור החיישנים האלחוטיים, פולאר הלכו על Bluetooth Low Energy, בקיצור BLE או בשמו השיווקי Bluetooth Smart. בעולם האופניים מאידך התבססה טכנולוגיית +Ant עד כדי כך שגארמין רכשה את החברה השולטת על התקן. פולאר אמרו במפורש שזו הסיבה שהם לא עם +Ant, נימוק שלי נראה כמו אגו.  איזו שיטה עדיפה? BLE כבש את שוק הסמארטפונים הגדול הרבה יותר, כך שאולי עתידית הכיוון נכון. עם זאת יש +Ant בדגמי סמסונג גלקסי וסוני אקספריה רבים ולטלפונים אלה ניתן לחבר לא רק חיישני BLE אלא גם חיישני Ant+ ולהציגם באפליקצית רכיבה. שני הפורמטים משדרים בתדר 2.4GHz ולכן בתוך מים מוגבלים למספר סנטימטרים. חיישני +Ant יודעים לשדר למספר תצוגות יחד ואילו חיישני Bluetooth לא.

מלחמות פורמטים זה מעניין, אבל ישנם שיקולים צרכניים פשוטים יותר. אם ברשותכם מד הספק או שיהיה לכם בקרוב, רוב הסיכויים שלא תוכלו להציגו ב-V650. בינתיים ניתן להציג רק את מד הוואטים של פולאר המשולב בפדל Look Keo ורק מהדגם Kéo Power Bluetooth Smart. הדגם הראשון שנקרא רק Kéo Power אינו תואם.  פולאר אמורה לשחרר גרסה שתאפשר קריאת מדי וואטים BLE שאינם מתוצרתה. זה לא יעזור מיידית כיוון שרוב מדי הואטים בשוק עדיין תומכים +Ant בלבד. יוצאי הדופן הם Stages ו-PowerTap עם מדי ואטים דואליים תומכי BLE וגם +Ant ונשמח לראות את החברים מ-Watteam כשיגיעו למכירות של ה-PowerBeat הדואלי.  את התאימות ל-v650 יהיה צורך לבדוק.
שורה סופית על ענייני פורמטים: אם כבר יש לכם מד הספק תומך +Ant בלבד או שאתם שוקלים לקנות מד ואטים ולא רוצים להגביל את עצמכם אז “סורי” או בפינית – pahoillaan.

 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 

Polar V650 – יחידת הראש

מדובר במחשב רכיבה ממש גדול אשר עם מסך המגע שלו, מרגיש כמו סמארטפון קטן ועבה.  מי שמשתמש במשקפי קריאה מחוץ לאופניים יהנה מהספרות הגדולות והברורות. אנשי ממשק המשתמש עשו עבודה נהדרת והתפעול אינטואיטיבי לכל רוכב אופניים שמכיר אייפון או אנדרואיד. כלומר לכולם.

משקל יחידת הראש הוא 120 גרם ללא חיישנים ורצועת חזה. המסך, גורילה גלאס בגודל “2.8, מכסה כ-50% משטח הפנים של המכשיר. אפשר להגדיל ל-80%? המסך צבעוני, אך התוכנה משתמשת בצבע באמת רק היכן שצריך ובטוב טעם.

שמסך מגע לא יטריד אותכם. הוא מצוין ומאפשר תפעול גם עם כפפות שלמות, מה שבטלפונים לא מצליח. אפשר לכוון את בהירות המסך וגם הדלקה של תאורה אחורית, ידנית או אוטומטית לפי עוצמת האור בחוץ. רואים היטב גם מול שמש הקיץ במזרח התיכון. לחורף, היחידה מוגנת מים בתקן IPX7 כלומר לא לשחיה אלא לגשם והשפרצות. כפתור ההדלקה והכיבוי נמצא משמאל והכפתור הגדול האדום בחזית משמש להתחלת אימון, לקיחת נתוני ביניים (Lap), וסיום האימון.

זמן הסוללה המוצהר הוא כ-10 שעות. מעט ביחס למתחרים. כמובן שזה תלוי בטמפרטורה, בהירות המסך, טריות הסוללה, כמות החיישנים ועוד. עשר שעות תספקנה לרוב הרכיבות הנורמאליות, ועבור הקיצוניות שבהן, תאלצו להצטייד במטען נייד Power Bank של טלפון. הטעינה היא דרך חיבור מיקרו USB שנמצא בתחתית היחידה מתחת לדלת קטנה.

אפשר להתקין את ה-V650 על הכידון אך המראה המתקבל קשה לעיכול. ההתקנה על הסטם יפה יותר ורצוי סטם של 11 ס”מ ומעלה.  אפשר על סטם קצר יותר אם אין ספייסרים מעליו.  בסיס ההתקנה איכותי ומחזיק היטב את יחידת הראש.

 

התקנה על סטם ארוך עם ספייסרים מעליו

 

מד דופק פולאר H6

חיישן הדופק מדגם H6 מתחבר עם שני תיקתקים לרצועת חזה נוחה. היא מתכווננת להיקפי חזה שונים במידות M-XXL שטובות לרובנו. קיימות מידות נוספות ואם יש חשש צריך למדוד במעמד הקניה. מרטיבים את המגעים שעל הרצועה כדי לאפשר לה להעביר את פולסי הלב החשמליים אל החיישן. לאחר האימון מנתקים את מד הדופק מהרצועה, מנגבים אותו ושוטפים אותה. כדי לחסוך בסוללה מחוץ לאימון, אבל לא לאבד את החיישן, אפשר להחזירו אליה בחיבור של תיקתק בודד.

את הסוללה מחליפים לבד והזמן המוצהר הוא 340 או 600 שעות עבודה בתלות במצב הנראות – Visibility. זהו הפרמטר שמאפשר חיבור ראשוני ב-Bluetooth אל מד הדופק. לאחר החיבור ל-V650 מכובה ה-Visibility, לשיפור זמן הסוללה. ניתן להדליקו מחדש כדי להתחבר עם סמארטפון תומך BLE ואפליצית כושר מתאימה למשל Polar Beat או Endomondo. איזה טלפון תומך? החל ב- iPhone 4S, Galaxy S3, LG G2 וצפונה. כלומר רוב המכשירים מרמת הביניים ומעלה שקונים היום. אין אפשרות לשדר דופק בו זמנית למחשב הרכיבה ולטלפון, עקב מגבלת ה-1:1 של הבלוטות’.

ה H6 אמנם מוגן מים ואפשר לשחות איתו אבל נתוני הדופק לא יקלטו כי בלוטות’ מגיע לסנטימטרים בודדים במים. לשם כך פולאר מציעים מד דופק מדגם H7 ושעון טריאתלטים. ה-H7 משדר בו זמנית גם BLE וגם GymLink שעובר במים. בזכות השידור הדואלי, ניתן לשדר בו זמנית לשעון ולמחשב הרכיבה אבל לא לטלפון ולמחשב רכיבה ביחד. לא היה במבחן אבל נראה שטריאתלטים יכולים להנות מה-v650 בשילוב עם שעון V800 ורצועת H7 שתשדר לשניהם יחד.

 

רצועה וחיישן דופק Polar H6

רצועה וחיישן דופק Polar H6

 

חיישן Cadence

החיישן מדגם Y6 משדר בבלוטות’ ומאפשר הצגת סל”ד הדיווש ביחידת הראש ושמירת סטטיסטיקות עליו.  מתקינים אותו עם שני אזיקונים על תומכות השרשרת, בצד של האין שרשרת. על זרוע הקראנק שמולו מדביקים מגנט קטן עם דבק דו צדדי, ולאבטחה עוטפים עם מדבקת פולאר. נורת Led קטנה בפנים מהבהבת בכל סיבוב לחיווי שהחיישן קרוב מספיק למגנט.

החיישן אינו מסופק בקופסא הבסיסית של מחשב הרכיבה ונרכש בנפרד.  את הסוללה הפנימית אין אפשרות להחליף באופן מובנה. לי לא מתאים להוציא 305 ש”ח רק כי נגמרה הסוללה. יוצא שכדאי לרכב הרבה בשנתיים הראשונות שהם תקופת האחריות כדי לרוקן את הסוללה ולקבל חדש…

 

כמה סל"ד?

כמה סל”ד?

 

מד מהירות לפי סיבובי גלגל

כיוון שיש GPS, צריך מד מהירות לפי סיבובי גלגל בעיקר בשביל אימוני טריינר. הוא נחוץ גם עבור רכיבות בוולודרום סגור ובתוך מנהרות מה שלא ממש עקרוני לנו בישראל.

להפתעתי צריך חיישן סיבובי גלגל גם לצורך הצגת אחוז שיפוע העליה. רוצים לעלות את עין חוד ולצעוק 21%, 22%, 23% ולהמשיך עוד? פולאר מציעים שתרכשו מד סיבובי גלגל בעלות של 305 ש”ח או 480 ש”ח יחד עם מד הקיידנס. הסיבה לכך היא שמחושב האחוז בפועל ביחס למרחק האופקי הרגעי המדוייק כולל הזיגזגים בעליה, נתון ש GPS במרחקי מטרים בודדים יפקשש. גובה הטיפוס מחושב באמצעות מד הלחץ הברומטרי הפנימי שגם הוא מדוייק יותר מ-GPS למדידת שינויי גובה קטנים ורגעיים.

אגב, להצגת נתון ה-VAM, מהירות טיפוס ממוצעת במטרים אנכיים לשעה, אין צורך בחיישן גלגל. בכל מקרה ניתן היה לטעמי לתת את נתון אחוז השיפוע בעזרת ה-GPS ובפחות דיוק למי שלא רכש מד מהירות גלגל. המתחרים עושים זאת ואפילו לא מסייגים באותיות הקטנות את הדיוק הנמוך ש-GPS נותן במטרים בודדים.

גם למד המהירות אין אפשרות מובנית להחליף את הסוללה הפנימית. הנתון הוא 3000 שעות אימון לסוללה, שזה הרבה.  לאחר מכן יש לקנות מד מהירות חדש או להפוך לטכנאי עשה זאת בעצמך, לחתוך עם סכין יפנית ולאלתר החלפה.

 

מד מהירות לא רק לוולדרום השכונתי

מד המהירות משמש לא רק לוולדרום השכונתי

הגדרות ראשוניות – Settings

מפעילים את יחידת הראש בעזרת כפתור קטן בצד שמאל.  בהפעלה הראשונית בוחרים שפה וכדאי מייד לבחור שפה נוחה, שלא לעבור תפריטים בשפה זרה כדי להחליף אותה… עברית אין.

ה-Setup הראשוני מבוצע בקלות על ה-V650. לניתוח אמיתי בהמשך, יש להכניס נתוני דופק מנוחה ומקסימאלי אישיים. אין אפשרות להכניס נתונים עבור מספר משתמשים. בינתיים זהו מכשיר אישי בלבד ואם ניתן יהיה בתוכנה עתידית, נשמח לבדוק ולדווח. רק קביעת פורמט התאריך מבוצעת דרך PC עם תוכנת ה-Flow האינטרנטית שתתואר בהמשך, אך בהחלט ניתן להגדיר על המכשיר את כל מה שצריך כדי לצאת לרכיבה.

החיבור לרצועת החזה או לחיישן סיבובי הקראנק, Pairing בבלוטוסית, מתאפשר רק מחוץ למצב אימון ומבוצע במהירות. בעת ביצוע המבחן היתה תאימות רק לחיישנים של פולאר והיא הורחבה בגרסה שיצאה אחריו. לא כל חיישן Bluetooth יתאים ואם יש לכם רצועת חזה למשל, חובה לבדוק תאימות.

הקטע שלוקח יותר זמן הוא קיסטום המסכים שיוצגו ברכיבה. ישנה הפרדה בין ארבעה סוגי ספורט: רכיבת כביש, אופני הרים, אופניים נייחים, וגם אחר. בכל סוג מגדירים אם הדופק יוצג לפי פעימות בדקה או באחוזים, ואם המהירות תוצג בקמ”ש או לפי הקצב בדקות לק”מ, כמו שחלק מהאצנים אוהבים. רק אם ממש חייבים, אפשר לרוץ עם ה-V650, להחזיק אותו ביד ולהסתכל על קצב הריצה, Pace.  מגדירים אם שמירת נתוני ביניים Lap, נלקחים בלחיצת כפתור או אוטומטית לפי זמן או מרחק. חבל שאין תמיכה ב-Lap לפי GPS, עבור מסלולי הקפות XC או קריטריום.

לכל ספורט אפשר להציג עד 6 מסכים שונים שעוברים בינהם תוך כדי הרכיבה בהחלקת אצבע. לפי הצורך האישי בוחרים איזה נתונים יוצגו בכל מסך. כל מסך נקרא View ויכול להציג מנתון אחד בודד ועד שמונה נתונים. בוחרים את מבנה המסך מתוך הרבה קומבינציות של חלוקה לשדות ריבועיים בגודל שמינית, רבע, חצי ומסך שלם. ישנם המון נתונים אפשריים לבחירה והצגה. החוכמה היא להשתמש רק באלה שתרצו לראות תוך כדי רכיבה. לאחר התנסות תאלצו להקדיש מחשבה וזמן על מה שימושי, איפה ומתי.  עוד לא נולד מנהל המוצר שידע בדיוק מה כל לקוח רוצה וצריך.

ניתן לבחור להציג נתונים בסיסיים כגון: דופק, קיידנס, מהירות רכיבה, מקסימום וממוצע של כל אלה. כמובן שיש שעה, זמן ומרחק רכיבה, סה”כ טיפוס, ירידה, VAM, ועוד. חבל שאין מדידה והצגה של טמפרטורה. ניתנים מגוון רחב של נתוני ביניים (Lap) וגם נתוני הספק וכוח אם יש לכם מד ואטים תואם. נתונים מעניינים אחרים, לדוגמא:

  • HR Zones – תחומי דופק: גראף עמודות המתקדם תוך כדי הרכיבה ומציג כמה זמן ביליתם בכל תחום דופק. פולאר מחלקים לטווחי דופק בשיטה של 5 תחומים.
  • הצגת המסלול עד למיקום נוכחי –  קו “שביל פירורי הלחם” שפיזרתם.  לא ניווט אבל יכול לסייע לחזור על עקבותיכם.
  • Force – תרשים כוח: מציג את הכוח המופעל על הפדל בכל זוית של הקראנק, כולל נקודת שיא הכוח. נדרש חיבור למד הספק. כאמור בינתיים רק של Look-Polar.

לאחרונה שוחררה אפשרות להטענת מפה בגודל 450×450 ק”מ אל המכשיר. נתוני המפה הם של Open Street Maps וניתן ברכיבה לראות עליה את המסלול שרכבתם עד למיקום הנוכחי. המפות לא יפות, בישובים עם שתי מילים בעברית כמו “באר שבע” המילים עולות אחת על השניה והישובים הערביים בשטחים כתובים בערבית. בהחלט יש כאן הקלה על ניווט ידני אבל בשביל לחדד, אין אפשרות להוריד מסלולים לצורך ניווט.

צילום: יח"צ Polar

צילום: יח”צ Polar

 

יוצאים לרכיבה עם Polar V650

תחילה יש לבחור את פרופיל הספורט (כביש, הרים, נייח או אחר) כדי שיוצגו המסכים שהגדרתם לאותו פרופיל. כדי שיחידת הראש תתחבר לחיישנים של זוג האופניים איתו תרכבו, יש לוודא שנבחר זוג זה או להחליף במסך לאופניים אחרים. אין אפשרות לתת שם לכל אופניים ויש לזכור מי הוגדר Bike 1 ומי Bike 2.  בתחתית המסך מוצגים אייקונים המסמלים את החיישנים ומסביבם עיגול ירוק. ירוק קבוע מסמל חיישן שהתחבר וירוק מהבהב מסמל חיישן שאמור היה אבל לא ההתחבר. לטעמי כתום מהבהב כמו ברמזור היה יותר אינטואיטיבי, אבל מתרגלים מהר.

הדרישה שהמשתמש יסמן מהו זוג האופניים ומה פרופיל הספורט של היום מעיקה קצת עבור רוכב שמחליף תדיר בין זוגות אופניים ודיסיפלינות. אלה שתמיד על אותו זוג אופניים, פטורים מכך וישאירו את ה-V650 במצב Bike 1. כאשר מותקן על האופניים חיישן קיידנס, חיישן מהירות גלגל, או מד וואטים תואם, היה נחמד לו הייתה אפשרות זיהוי אוטומטית. מי שרוכב על כמה זוגות אבל רק עם מד דופק יבין את הצורך בבחירה, כי ללא חיישנים המחשב לא יכול לדעת. לחילופין ניתן להזניח את הבחירה במחיר של רישום כל הרכיבות על אותם אופניים. בקשה לרשימת המשאלות: מעבר אוטומטי בין פרופיל כביש להרים עבור מי שיש לו רק זוג אחד של אופני הרים ואחד של כביש, עם סנסורים שמותקנים קבוע.

להתחלת רכיבה לוחצים על הכפתור האדום הגדול. הוא גם משמש ללקיחת נתוני ביניים ולעצירת ההקלטה. אם הגדרתם הפסקת אימון אוטומטית תוכלו לבחור אם להמשיך את האימון או לסיים ולשמור את הנתונים. קל וברור.

באופני כביש המבט אל צג שעל הסטם הוא כלפי מטה ולא קדימה אל הכביש, וזה מסוכן. ברכיבה בעמידה בכלל לא רואים את הצג. לפולאר אין עדיין תושבת התקנה קדמית מעבר לכידון, ומיתקון חשוב זה הובטח להמשך.

כאשר נקלטו מספיק לוויני GPS למדידת גובה מדוייקת, לרוב לאחר כמה עשרות שניות בחוץ, מכוייל הגובה מעל פני הים. מעכשיו הגובה ימדד באמצעות ברומטר פנימי. גם אם כל הלווינים הזמינים יתקרבו לפני האופק והגובה הנמדד ב-GPS לא יהיה מדוייק, ה-V650 יתן נתון אמין בהרבה.

תוך כדי הרכיבה מוצג המסך הראשון שהגדרתם לפרופיל הספורט. אל המסכים הבאים עוברים בהחלקת אצבע. הספרות מאוד קריאות אפילו בתוך הריבוע הקטן של שמינית מסך. קשה לקלוט שמונה נתונים במסך אחד ועדיפים המסכים המחולקים לפחות ריבועים. לי עד חמישה זה סבבה ואפילו פחות בדופק גבוה. כאמור, כל אחד מסדר את המסכים לפי טעמו וצרכיו.

בהחלקת אצבע מלמעלה, מתגלה תפריט ובו מדליקים נורת LED לבנה קטנה שנמצאת בקדמת המכשיר. מטרתה איננה להאיר את הדרך אלא לשפר ניראות מול נהגים. הרעיון מקורי ואולי תורם טיפה לבטיחות אבל האור חלש והכיוון שלו הוא לפי זוית הסטם. המלצתי לרכיבת לילה היא לקנות בנפרד פנס סיני זול והרבה יותר עוצמתי.

באותו תפריט שנפתח מלמעלה ניתן להגביר או להחליש את צפצופי המכשיר. אם היתה אפשרות להוריד אל המכשיר אימונים לביצוע לפי טווחי דופק זה היה שימושי. אי אפשר, אז לא מצאתי שהצפצופים שימושיים לי והשתקתי אותם. בתפריט שמלמעלה מכוונים גם את בהירות המסך וזהו מקום נוח ואינטואיטיבי כדי להחליש בלילה ולהגביר ביום.

 

Polar V650

המלצה: מסתכלים קדימה ולא על מחשב שמעל סטם

 

עם האייס קפה שאחרי הרכיבה

ניתן לצפות בהסטוריית הרכיבות שנשמרו.  לכל רכיבה מוצג המרחק, הזמן, נתוני מקסימום, וממוצע של דופק, מהירות, וקיידנס. סה”כ המטרים בטיפוס ובירידה. ההוצאה הקלורית ומתוכה אחוז השומן שנשרף.

סוג האימון מסווג ע”י הפולאר ותמיד נותן טפיחה על השכם עם פירוט מרכיב הכושר ששופר. למשל:

  • Basic and Steady state training, long. Great, This long session improved your…
  • Steady state training+.  Excellent, This long session improved the…
  • Tempo and Maximum training. What a session! You significantly improved your….

מאוד חבל שאין אפשרות לחבר את ה-V650 אל הסמארטפון ולהעלות נתונים לענן של פולאר תוך שימוש בחיבור הבלוטות’ של המכשיר. אנחנו ב-2015 ואך טבעי שמוצרי Polar אחרים כן עושים זאת עם אפליקציית Polar Flow לאנדרואיד ו-iOS, רק שהיא עדיין לא תומכת ב-v650. אנחנו מצפים שהנייד יקלוט כשהפולאר קרוב ויעלה אוטומטית את הנתונים. עד שזה יקרה צריך להביא את הפולאר אל המחשב האישי ולחבר בכבל, להלן:

 

חיבור ה-V650 למחשב אישי

את נתוני הרכיבות מעלים ליומן רכיבות חינמי של Polar שנקרא Flow לצורך ניתוח ושמירה עתידית. עושים זאת דרך PC או Mac בחיבור USB עם הכבל המסופק. החיבור מצריך התקנה של תוכנת קליינט FlowSync של Polar, אשר מוסיפה גם את רכיב התקשורת Bonjour של Apple. חיבור המחשב לאינטרנט צריך להיות טוב ואצלי הסנכרון נכשל במחשב עם דונגל wifi.  הצלחתי רק במחשב אחר עם חיבור קוי.

כשמחברים את ה-V650 ל-PC ב-USB שמים לב שהמכשיר נטען, ויודעים שהכבל מחובר. כדי שהנתונים יעברו, צריך להפעיל את ה-V650 ולא במצב אימון. זה לא כתוב בשום מקום ויותר מכך זה מייגע. בגארמין זה נוח בהרבה: מחברים גארמין כבוי או מופעל, הוא מזוהה ככונן (כמו דיסק-און-קי), תוכנת קליינט רדומה מזהה את הרכיבות שלא הועלו ומסנכרנת.

אחרי שהפולאר מתחבר מועלות הרכיבות אל ה-Flow, ויורדים פרמטרים אם שיניתם באינטרנט.  כשיש תוכנה משודרגת, מעדכנים אותה כפי שעשיתי לפני הכתבה, והיא נכתבה על גרסאות תוכנה v1.18 וקושחה v4.17. לא שהיה צורך אבל כחלק מהמבחן עשיתי Factory Reset למכשיר. מהמכשיר נמחקו ההגדרות, הסטוריית הרכיבות והסנכרון לחיישנים. אל דאגה, ההיסטוריה נשארת בענן אבל חובה לסנכרן לפני איתחול עמוק כזה.

 

Flow – הענן של Polar

הבראוזר נפתח על אתר ה-Flow מיד לאחר הסנכרון. האימונים מופיעים על לוח שנה וניתן להכנס לכל אחד לצורך ניתוח.

Flow Diary

לוח שנה מולטי ספורט

 

בתוך כל אימון מוצגים: מפה באדיבות גוגל, גרף לא קריא שמאגד דופק, מהירות וקיידנס ביחד, ועמודות של % ומשך זמן בכל טווח דופק.  כשעוברים על הגרף, זזה נקודה תואמת על המפה ומוצגים נתוני הדופק, המהירות והקיידנס הרגעיים.

המכוונים מתחת לגרף מאפשרים לצמצם אותו ולהתרכז במקטע ספציפי. הסגמנט הרלוונטי צבוע אדום במפה ומה שמחוצה לו, בשחור. עמודות הדופק והסיכום מתעדכנות למקטע זה.  מצויין.

גראף Polar Flow

גראף לא קריא עם שורת סיכום דינאמית מצויינת

 

להצגת פרופיל הרכיבה, יש להיכנס לSettings של הגרף, להוריד את הצגת הדופק, המהירות והקיידנס, לסמן Altitude ולהעביר את X-axis מ-Duration ל-Distance. ה-Flow משמש גם לפעילויות שאינן אופניים ככה שמבחינת פולאר, גראף הפרופיל יכול להגיע רק תוך כמה הקלקות עכבר.

Polar Flow Profile X Distance

מפה ופרופיל רכיבה

 

חבל שאין אפשרות לשינוי שמות הרכיבות למשהו תיאורי וזכיר יותר. כמעקף, ניתן לשמור רכיבה למועדפים ושם לתת לה שם. אין סינון נתונים לא הגיוניים כמו קיידנס או דופק מעל 250 שיכולים להיכנס כטעות רגעית. בהחלט תוכלו לגלוש אל ה-Flow גם מהסמארטפון ולראות את הנתונים באתר מותאם לניידים.

מה לגבי קבלת KOMים של סטראבה תוך כדי הקפה שאחרי? צריך לעבור את התהליך המייגע של הגעה והתחברות למחשב האישי, ייצוא קובץ מקומי בפורמט TCX (סכמת XML של גארמין…) והעלאה ידנית שלו לסטראבה. לסוף השנה מובטח בסוף 2015 ולאחר פרסום הכתבה שוחררה גם הפונקציה של סנכרון ישיר בין ענן ה-Flow לענן ה-Strava. לאחר חיבור החשבונות, רכיבה המועלית אל ה-Flow מקבלת את הKOMים הראויים לה. כאשר גם ההעלאה תבוצע באפליקציית Polar Flow בנייד באופן אוטומטי וברקע, דיינו. המהירות המקסימאלית המתקבלת בסטראבה יוצאת לרוב גבוהה יותר מזו שמוצגת ב-Flow. כל אחד מנקה קפיצות GPS באופן שונה. בקטנה.

נתוני האימונים חשופים רק לעוקבים שאישרתם, אלא אם הגדרתם את עצמכם כציבוריים. הרבה אנשים עשו זאת והם חיים טוב עם שיתוף אימונים. יש ב-Flow פונקציונאליות של רשת חברתית אבל בפועל, מי שרוצה לשתף ולהשוויץ עושה זאת בסטראבה. פולאר Flow למאמנים מאפשר בקרה על כל המתאמנים שמשתמשים בו. בפועל לכל רוכב יש מחשב אופניים אחר, והמאמנים משתמשים בתוכנות יעודייות כגון TrainingPeaks האמריקאית או Today’s Plan האוסטרלית.

Polar Flow

לפרסם או לשמור על פרטיות – לשיקול המשתמש

 

גימיק חמוד הוא פיצ’ר ה-Relive.  ניתן לצפות בסרט שמחייה מחדש את הרכיבה עם וידאו שכולל מקומות שעברתם בהם, באדיבות גוגל סטריט וויו וטיול על המפה עם צבע שמסמל את תחום הדופק. העליתי ל-YouTube רק כדי לשלב בכתבה, אבל אפשר לשתף את לינק הסרט ישירות מה-Flow, עבור רכיבות שהוגדרו ציבוריות.

 

סיכום

Polar V650 הוא מחשב אופניים עם מסך גדול ונהדר, חומרה מצויינת, ותוכנה ידידותית שעושה את העבודה עבור רוכב חובב גם לפני השיפורים הנחוצים. אנשי משקפי הקריאה יהנו ממנו מאוד. מאידך כשאנחנו כבר ב-2015 זה לא לעניין שעל אף הבלוטות’ עדיין מחכים שישוחרר סינכרון דרך הסמארטפון.  מי שיש לו או ששוקל לרכוש מד ואטים, לא ירצה להיות מוגבל ע”י הבלוטות’.

במחיר מחירון של 1499 ש”ח תקבלו מחשב עם חיישן דופק או בלעדיו ב-1249 ש”ח.  רק שבמחירים אלה אין הצגת קיידנס, אין % שיפוע, ואין מהירות על טריינר. בשביל לקבל גם את אלה המחיר מגיע ל-1979 ש”ח ועדיין ללא תושבת התקנה קדמית. המחיר אינו זול ביחס לתכונות וכדאי ששיפורי תוכנה יעלו את התמורה.

השימוש בבלוטות’ ומראה הסמארטפון גורם לתהייה האם להסתפק בחגורת דופק BLE, סמארטפון על הסטם ואפליקציה. בהחלט אפשרי אבל תוך הפסד האופטימיזציה לרוכבי אופניים שיש ב-V650. רואים שפולאר נכנסו לדרך חדשה עם מחשבון הרכיבה הזה. לפי ההכרזות, שידרוגי תוכנה עתידיים יוסיפו פיצ’רים שינצלו את הפלטפורמה המצויינת,  ויהפכו את ה-v650 למכשיר שאנו רוצים שהוא יהיה.

 

כתב וצילם: צור חלמיש

צור חלמיש (צורחה) כותב על אירועי רכיבה ובוחן ציוד בשטח ובכביש. יש לו אופניים אדומים ומתאמנים שמחים מרמת קטקטים ועד מאסטרס כתומים. במשך שנים נהנה מרכיבות כיף עד שקורס מדריכים באיגוד האופניים נתן לו טריגר לשינוי החיים. אתם וילדיכם מוזמנים לבוא לאימון ניסיון במועדון האופניים VELOCITY ברעננה. לפרטים 054-4536874 צור