בזכות עבודה עקבית אפשר להתחיל לפרגן לגראן פונדו ים המלח את הטייטל “ארוע מסורתי”. זו השנה השלישית של הגראן והראשונה בה הוא שולב עם טור ערד עם אותו מסלול של השלב הרביעי בטור.

גם אם נבצרתם מלרכוב בטור המרתק, הודות לדני אסקרוב, תוכלו להרגיש בתוך ארבעת קטעי המרוץ: מלך ההר, קריטריום, נג”ש קבוצתי, ושלב-4 שאמנם היה על מסלול הגראן פונדו אך התנהל בעולם משלו.

כתב: צור חלמיש
צילום: רונן טופלברג, תומר פדר (עבור גראן פונדו ישראל), צור חלמיש

2-gfd-150314-046

התחרות והפונדו היו אמורים להתקיים באמצע ינואר. הסופה הגדולה הבילה להחלטה האחראית לדחותם, על אף אי הנוחות שתיגרם לרבים עקב שינויי הלו”ז. הדחייה לא מנעה מ-820 רוכבים להפוך את גראן פונדו ערד ים המלח 2015 לגדול ביותר שהיה עד היום בישראל ויתכן שאפילו תרמה לגידול. הגרף לגמרי במגמת עליה.  עליה נוספת היא סוכריית הגראן פונדו ומדובר כמובן על מעלה עקרבים באחוזיו התלולים. גם 155 ק”מ רכיבה עם כמעט 2 ק”מ טיפוס מצטבר הם יותר מראויים. בתוכם מקטע תחרותי מדיד של 105 ק”מ ובו רוב הטיפוס.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

בשיתוף משרד התיירות נזרעו זרעים להפיכת הגראן לאירוע בינלאומי. הוזמנו עיתונאי אופניים מאירופה שקיבלו גוד-טיים תיירותי,  רכבו בפונדו התחרותי ויכתבו לעיתוניהם. לא רכבה, אבל נראתה יפה, עיתונאית יורוספורט הספרדיה לאורה מסגר, שהגיעה דווקא עבור עיתון כתוב. העיתונאי היווני כתב סטטוס בפייסבוק עם ההאש-טאג who_put_road_there#. ביננו כתוב באנדרטה, אבל לא עונים על שאלה רטורית.

1

אז מה סודו של הגראן?

החובבים מרוויחים אתגר של מרחק וטיפוס מצטבר מכובדים ואילו התחרותיים מוסיפים את קושי התחרות על הקטע המדיד. השילוב של תחרות עם רכיבה לא תחרותית, ושל סגירת כבישים עם אירגון קפדני מביאים כמויות גדולות של רוכבים אשר מקבעים את תאריכי הפונדו ללוח השנה שלהם והופכים אותו לאירוע מטרה. הוזנק גם מיני-פונדו עם 50 ק”מ, שמתאים לבני המשפחה המצטרפים לסופ”ש.  מקצה שהוא כנראה המפתח העתידי להמשך הצמיחה של הפונדו הזה במספר המשתתפים.

Gran Fondo Arad - Dead Sea 2015

עוד לפני הזינוק הוברר שמזג האויר מעולה לרכיבה ואין צורך בשום ביגוד חורף. להיפך, צריך קרם הגנה. מספרי הערכות לרוכבים תאמו לאקסלים ששלח הראל נחמני באימייל לפני האירוע ואילו על השולחנות היו רשימות רוכבים מודפסות עם מיספור שונה. הסתדרנו גם עם זה, וליד מלונות עין בוקק יצאנו לגראן פונדו ים המלח 2015. הבינלאומי.

5-gfd-150314-091

ההגעה מעין בוקק לתחילת הקטע המדיד היתה ברכיבת חימום של 30 ק”מ מישוריים. הרגליים הטריות קיבצו פלוטונים מהירים עד לתחנת ההאכלה ליד צומת נאות הכיכר. שם חיכינו כ-40 דקות ארוכות מדי לסגירות כבישים ושיקולי משטרה. אחרי שהתקררנו לגמרי, הוזנקו קטיגוריות הטור, הפונדו התחרותיים, וגם החובבים אשר יצאו שוב לדרך.

Gran Fondo Arad - Dead Sea 2015

בארוע כמו גראן פונדו אנחנו מודעים לגרדרובת הרכיבה יותר מבכל יום. צדוק יחזקאלי ובת זוגתו הצטיידו בחולצות העדכניות והיפות של הסייקלינג אקדמי אבל למקום ראשון מגיע רוני, שהתאים את קבוצת O-LIVE לשלדת בוטקייה והשלים בקסדת רודי תואמת. שאפו:

4

בצומת עיר אובות (לפני חצבה), מוקמה תחנת המים האחרונה שלפני מעלה עקרבים ואחריה נכנסו הרוכבים מזרחה לטיפוס מתון אל עומק המדבר עם השמש בגבם. מעלה עקרבים שינה את ההגדרה ממתון לקיצוני. זה המעלה ששלח רוכבים רבים לפני הפונדו להחלפת קסטה, רק כדי לגלות שקומפקט פלוס קסטת 28 מספיק לרובם, אבל לא לכולם. קצין ההנדסה שבנה אותו במו ידיו, חשב אישית על עשרות חנויות אופניים שצריכות להתפרנס.

3-gfd-150314-056

רוכבי הטור טרפו את המעלה, התחרותיים של הפונדו טיפסו בקצב, והלא תחרותיים התאמצו והיו שאף עברו להליכה. בין תחנת המים בעיר אובות לבין תחנת ההאכלה הבאה בצומת מפעלי צין מפרידים רק 33 ק”מ אך תוך כדי הצילום המתחייב באנדרטה התברר לרבים שנגמרו להם המים 12 קילומטר לפני המילוי (בדומה לבקשה משנה שעברה כך גם השנה – עדיף היה להקדים את מיקום תחנת הרענון). הקילומטרים הראשונים שאחרי האנדרטה עוברים בתוך ואדי יפייפה, שהתמלא השנה בפריחת חורף בסגול, לבן ואדום.  מקסים.

6

לכל אורך המסלול, אי אפשר היה שלא לשים לב לעטיפות זרוקות של חטיפים וג’לים. לא מדובר על בקבוק מים שנזרק בעשרות המטרים שאחרי תחנת המים וניתן לאיסוף בקלות ע”י מחלקי המים. נראה ששוב צריך תחרות סרטים והפעם “משאירים את הכביש נקי“. נו עשו טובה, באמא שלכם.

גראן פונדו שמתרחש שלשה ימים לפני בחירות 2015 לכנסת ישראל, מביא טריאתלט אופטימי להמר שאופניים הם הסוס הנכון ולהגיע עם טי שירט תעמולה מעל לחולצת הרכיבה. אנחנו מסכימים לגמרי. שחיה וריצה זה נחמד אבל היום יותר מתמיד, בוחרים אופניים.Gran Fondo Arad - Dead Sea 2015

שער סיום המקטע התחרותי הזמין ספרינט סיום מישורי, מספר קילומטרים לפני צומת חתרורים. אחריו יורדים לים המלח בכביש ערד סדום שהוא ציר תנועה מרכזי ולכן נחסם ע”י המשטרה לסירוגין. חלונות הזמן שנפתחו עבור הרוכבים איפשרו ירידה סטרילית בכביש הרחב. איזה כיף לרדת לים המלח בתחושת אופנוע, על שני גלגלים ואספלט משובח.

במתחם הסיום פונקנו במרק עדשים מעולה וחולצת Finisher. באדיבות ארומה, קפה ממכונה וסנדביץ’. רק מי שנשאר עד סוף טקס הפודיומים יכול היה לזכות בזוג כרטיסי טיסה לאירופה או זוג גלגלי בונטרגר. שמות רבים נשלפו מהכובע, כולל כמה אושיות אופניים שלא חיכו והפסידו. שני זוכים פחות מוכרים הרוויחו בגדול.

תבואו גם בשנה הבאה, מרץ 2016.  גם אתם יכולים, מומלץ!

4-gfd-150314-087

צור חלמיש (צורחה) כותב על אירועי רכיבה ובוחן ציוד בשטח ובכביש. יש לו אופניים אדומים ומתאמנים שמחים מרמת קטקטים ועד מאסטרס כתומים. במשך שנים נהנה מרכיבות כיף עד שקורס מדריכים באיגוד האופניים נתן לו טריגר לשינוי החיים. אתם וילדיכם מוזמנים לבוא לאימון ניסיון במועדון האופניים VELOCITY ברעננה. לפרטים 054-4536874 צור