סקירה של הסינגלים החדשים שצצו להם במהלך השנה האחרונה שיגוונו לכם את החורף הקרוב: 

1. סינגל יהל – הערבה הדרומית המתנה שממשיכה לתת

השנה ממש לקראת סוף החורף הישר אל אירוע הסמרתון האגדי, נחנך סינגל חדש שיורד מאזור מעלה קטורה אל פאתי קיבוץ יהל. כמיטב המסורת באזור נופים נהדרים, האווירה של סוף העולם והפעם גם הבניה מושקעת. הסינגל כולל הרבה טרסות, סיבובים מדויקים, ירידות מהירות, עליות בשיפועים מדויקים והרבה פאן. על רכיבה באזור יהל סיפרנו לכם בהרחבה והסינגל הזה הופך את אזור קיבוץ יהל ליעד מושלם לסוף שבוע של רכיבות באחד האזורים היפים בארץ. עם אפשרויות לינה מגוונות, ואפילו כמה מקומות לא רעים לאכול באזור, יש לי הרגשה שהמקום היה הלהיט של החורף הקרוב.

קבלו את הכתבות שלנו בווטסאפ:
בייקפאנל ווטסאפ

אגב בימים אלו נבנה לא רחוק משם עוד סינגל נהדר כמובן שנספר לכם את כל הפרטים שהבניה תסתיים. ההחלטה שלנו לשנה הבאה: הרבה הרבה ערבה דרומית לוריד, והבטחה קטנה לקוראים: מסלול מעגלי מגניב במיוחד על בסיס סיגנל יהל, יש למה לצפות, תנו לנו חודשיים.

קובץ ה GPX

 

2. עוד “בארי” בבארי: סינגל כיסופים

את סינגל בארי כבר אין צורך להציג. אחד הראשונים בארץ והראשון שהצליח ממש להוציא מים מהסלע ולהפוך שטח שעל פניו אין לו כמעט פוטנציאל למעל עשרים ק״מ של כיף. מאז הצטרפו לאזור עוד קילומטרים רבים של סינגלים כמו הבשור ושוקדה, שעניין המים מהסלע עבד להם קצת פחות. מישהו שם למעלה אצל אלוהי הסינגלים החליט שכל זה לא מספיק ופינק אותנו בעוד תוספת לסינגל בארי: סינגל כיסופים (לכתבה המלאה על הסינגל).

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

בדומה לקודמיו גם הסינגל הזה לא מצליח לשחזר את הכיף של המקור ונחמד בעיקר להוסיף עוד נפח למי שלא אוהב לרכב את אותו סינגל כמה פעמים רצוף. הירוק של החורף והפריחה של האביב נותנים למקטע הפחות מרגש הזה בכל זאת קצת אופי, שורה תחתונה בעיקר לחובבי הז’אנר תושבי האזור, ובחורף גם לקהל הרחב בשילוב עם איזו כלנית. 

להורדת קובץ GPX מבארי

כיסופים לכיסופים

3. שביל ישראל באופניים גבעת גורני 

לא מזמן סיפרנו לכם על המקטע חדש של שביל ישראל באופניים, שמשלים את החיבור בין ערד למצדה ולנווה זוהר. כמיטב המסורות של שביל ישראל באופניים, בניה מושקעת, שיפועים מתונים מאוד בעליה ומתונים קצת פחות בירידה, לא מסוג הדברים שבאים אליהם במיוחד. אבל אם אתם כבר פה, אל תדלגו על התוספת החדשה שנותנת עוד קצת נפח ועוד קצת נופים נהדרים של נחל צאלים ודרום מדבר יהודה.

קצת כמו במקטעים נוספים של שביל ישראל באופניים נראה שעיקר השימוש גם של המקטע החדש יהיה יותר של רוכבים שבאים ליום רכיבה אחד ופחות של רוכבי בייקפאקינג עמוסי תיקים שעושים את דרכם אל אילת הרחוקה וככזה הוא לגמרי מוסיף עוד נפח ועוד אפשרויות רכיבה לאיזור שהנתונים הטבעיים שלו הופכים אותו מראש לפוטנציאל סינגלים אין סופי רק נשאר ללטש עוד כמה כאלו אולי בפעם הבאה ללא הכללים הנוקשים של שביל ישראל אלא עם קצת יותר אדרנלין. 

להורדת קובץ GPS מקטע קנאים-גורני

הורדת קובץ GPS ערד-נוקדים-מצדה

סינגל גורני

4. אזור ירוחם – גמדי המדבר מפנקים

ירוחם יושבת על סיפו של המכתש הגדול, עם נופים יוצאי דופן שבילים עתיקים, ומרחבי מדבר מאופק ועד אופק. למרות זאת סינגל ירוחם ההיסטורי שלח אותנו לרכב מסביב לאגם ובין גבעות עם עניין מועט, הסינגל ההוא נפטר כתוצאה מחוסר עניין לציבור וחוסר תחזוקה. יחד איתו מתה הרכיבה בירוחם. אבל בנגב כמו בנגב אם תחכה שהמדינה תעשה אז תחכה הרבה זמן וכנראה שבסוף זה לא יהיה משהו. אל הוואקום הזה נכנסו גמדי השבילים שעם הרבה רצון טוב, השקעה והמון אהבה לאזור הפכו את השבילים העתיקים לפנינת רכיבה שמביאה את המכתש הגדול אל קדמת הבמה.

כעוף החול חזר אזור ירוחם להיות מקום של רכיבת מדבר באווירה נוסטלגית על בסיס שבילים עתיקים שכל מה שנגע בהם הייתה מגרפה, שרק חשפה את שעשו אלפי שנים של שימוש. הרחק מהטרסות, הסינגלים ברוחב מטר ומד השיפועים שכל כך מאפיינת את שבילי המדבר בשנים האחרונות. חשוב לציין שחלק גדול מהשבילים נמצאים בתחום שמורת טבע שהרכיבה בה אסורה, אולי עם הגמדים גם יבואו הרשויות ונזכה לרכב בשבילים עתיקים בסמכות וברשות.

סינגל לאופני שטח

5. סינגל לימונים – הנוף סוף, הסינגל קצת פחות

 סינגל לימונים החדש נמצא ביער הבעל שם טוב, מעל נחל עמוד סמוך לצפת. מעצם זה שהסינגל נמצא ביער אתם יכולים להבין שמדובר בעוד סינגל מבית היוצר של קק״ל, שעם כל הביקורת שיש לנו לפעמים בכל זאת עשו מהפכה ברכיבת האופניים בישראל. אם הם לא היו בוחרים לקחת את התחום עמוק אל תוך היערות, רכיבת השטח בישראל לא הייתה נראית כמו שהיא היום, וההחלטה להשקיע מיליונים בתחום היא ממש לא משהו מובן מאליו.

ממש בחניה בכניסה לסינגל עוד לפני שהורדנו את האופניים מהאוטו, עברו אותנו בסערה זוג רוכבים על אופניים חשמליים עם הטופ אנד של המיגון כולל פולפייס שלא היה מביש תחרות רדבול רמפג׳. הלב התחיל לדפוק קצת יותר מהר, אם הם מצוידים ככה זו כנראה הולכת להיות רכיבה מאתגרת. אולי סינגלי משגב החדשים פתחו איזה טרנד שלא שמענו עליו? בפועל התברר די מהר שאתם יכולים להשאיר את אופני הדאון היל שלכם בארגז למורזין, אבן אחת קטנה למדי שנפלה במקרה על הסינגל הייתה השיא הטכני של המסלול. הסינגל סטנדרטי ומעביר את הרוכב בכמה נקודות תצפיות יפות ביותר ואפילו מעיין אחד וכמה קברי צדיקים שקשה להגיע אליהם מהכביש. אז חובבי ז’אנר הסינגל פלוס מעיין פלוס סגולה לשידוך יכולים בהחלט לפנות ערב שבת של ראש חודש לטובת הסינגל.

נראה שבבניית השביל עצמו לא היתה כמעט כל השקעה באלמנטים וגם איפה שהייתה אפשר לעשות ברם מעניין או קפיצה קטנה לא עשו. עושה רושם שעשו כל מאמץ כדי שהסינגל יהיה משעמם ככל שניתן מבחינה טכנית. על כל צעד ושעל ראיתי דרופ מהמם מימין או קפיצה נפלאה משמאל, אבל הסינגל כנראה בכוונה עקף אותם ומעולם לא חתר למגע. אני מנסה שוב ושוב להבין מי בדיוק קהל היעד של הסינגלים האלו, אולי זה רק אני אבל טרם יצא לי לפגוש את חבורת הרוכבים שאומרת ״יאללה שמעתי שיש סינגל חדש בלי שום אלמנט טכני אבל עם כמה קברי צדיקים, בצפת. הקלקה ב-6:00 בכניסה״. רוכבים מקומיים שרוצים לייצר קצת נפח עבודה בסינגלים יוכלו לעשות פה חיבור נחמד עם סינגל ביריה הוותיק לאחלה אימון, למרות שאין לי ספק שגם הם היו שמחים לאיזה ברם מהיר, דרופ קטנטן או איזה גינת סלעים לנפש. 

מאת: שי יגל
צילום: עופר עברי, שי יגל, אהרון לביא