ברוב קבוצות הרכיבה החובבניות יש את הרוכב הכוכב, זה שבסגמנטים בסטרבה הוא הכי מהיר בירידות, לוקח את KOM בעליה וגם עובר בקלות מרגיזה בין אופני הכביש לאופני ההרים וה CX רק כדי להשאיר אותנו בני התמותה הרחק מאחור. ברמה החובבנית הסיפור עוד מתקבל על הדעת, אבל בשנה האחרונה זה קרה ברמת הקצה העולמית. הכירו את הפנומן הבריטי ומכשף האופניים תום פידקוק.  

תואר אולימפי, תואר עולמי, ניצחון באלפ דואז, אליפות אירופה

גדול שחקני הכדורסל בהיסטוריה, מייקל ג’ורדן, הצליח ב 32 חודשים לנצח בשלוש אליפויות NBA, לזכות בשני תארי השחקן המצטיין ושלושה תארי הקלע המוביל. זה בהחלט מרשים, אבל לתום פידקוק יש שורה סטטיסטית משוגעת לא פחות. 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מאז אוגוסט 2021, במהלך פחות משנה הוא הפך לאלוף אולימפי באופני הרים, אלוף העולם בסייקלו קרוס ומנצח שלב המלכות בטור דה פראנס. שלב שהסתיים בעליה הכי יוקרתית ומפורסמת בענף הכביש האלפ דואז, עם היכל תהילה משלה אליו מצטרפים אגדות האופניים שניצחו על ההר. את ההישג פידקוק השלים עוד בטרם מלאו לו 23 שנים ובכלל בראיונות איתו הוא חושב שעונת 2022 דווקא לא הייתה מוצלחת כפי שציפה. 

תום פידקוק

חוגג על דוכן המנצחים בטור 2022 שלב 12 שהסתיים על האלפ-דואז, צילום: פאולין בלה A.S.O

טכניקה מושלמת על האופניים

הגלישה במורדות האלפים בדרך אל הניצחון בשלב 12 של הטור דה פראנס גרמה לרבים מהצופים להתכווץ מפחד מול המסך. פידקוק ריחף על הכביש ועקף רוכבי עילית כאילו היו קונוסים באימון. צוות הצילום הרכוב על אופנוע התקשה להדביק את הקצב והפרשנים בשידור תארו את המתרחש במילים המתאימות לסרט אקשן הוליוודי. “קלאס באפס מאמץ” היה להיט ישראלי שמאד מתאים לתאר את הביצוע על האופניים, השימוש המושלם בגוף, בחירת הקווים בכל עיקול והיציאה המושלמת מהפניות, שירה בתנועה בקליפ המצורף.

חוזה ארוך טווח בקבוצה העשירה בעולם

מעבר בין ענפי האופניים אינו נדיר, בשנים האחרונות משתלטים כוכבי ענף הסייקלוקרוס על מרוצי הכביש. בנוסף לפידקוק מככבים רוכבים כמו טים מרלייר, וואט ואן ארט ומתיו ואן דר פול ביותר מקטגוריה אחת. ההישג של פידקוק בולט בשל גילו הצעיר והיכולת לזהות את ההזדמנויות. ואן ארט בחר לא להגיע לאליפות העולם בסייקלו קרוס, מתיו ואן דר פול התרסק במרוץ אופני ההרים האולימפי והמטפסים הבכירים בטור שחררו את הבריחה בשלב על האלפ דואז.

את כל אלה ידע פידקוק לנצל ולהיות במקום הנכון כדי לזכות בתארים שכל אחד מהם מספיק לעיתים לקריירה שלמה של ספורטאי. הבריטי ניחן בטכניקה מושלמת על האופניים, אינטליגנציה גבוהה ויכולת גופנית נדירה שזיכתה אותו בחוזה ארוך טווח בקבוצת הפאר העשירה בעולם “אינאוס” לצידם של מנצחי טור דה פראנס ואלופי עולם. גם חברת רד בול חובבת ספורט האקסטרים זיהתה את הכישרון ומעניקה לו חוזה חסות שמן.

תום פידקוק

חוגג בתנוחת הסופרמן את הניצחון באליפות העולם בסייקלוקרוס 2022, צילום:רד-בול

לאן מכוון הכוכב הבריטי 

פידקוק יכול לסכם את תקופת היותו רוכב צעיר U23 בסיפוק רב, יש לו ניצחונות יוקרתיים בכל אחד מהענפים בהם הוא רוכב. כרגע קבוצתו מאפשרת לו “לנוח” מדי פעם מרכיבת כביש ולהשתתף גם בתחריות אופני הרים XC, XCO וגם בתחרויות הסייקלוקרוס. מצד שני, הפרסום וחוזי החסות הגדולים נמצאים בענף הכביש ולכן ההשתפות בענפים האחרים תהפוך מאתגרת. ניצחונות של פידקוק על הכביש ידרשו מאמץ קבוצתי והכנה מוקדמת שטעות קטנה בסינגל רטוב יכולה להוריד לטמיון. ההערכה היא שהוא ימשיך לקבל חופש פעולה מוגבל שילך ויצטמצם ככל שתפקידו כמוביל בקבוצת הכביש יתפתח. אינאוס או בשמה הקודם סקיי שלטה בעבר טור דה פראנס. מאז שנת 2012 הקבוצה ניצחה ב 7 מהדורות עם 4 רוכבים שונים (וויגנס, פרום, תומאס, בארנל), ימים יגידו האם פידקוק יהיה הרוכב הבא אותו תציב קבוצת הפאר בראש הדוכן בפריז. בינתיים חובבי כלל ענפי האופניים זוכים להנות מביצועיו על הכביש, בבוץ ובאוויר.

מאת: עמית נבון
צילום: A.S.O, רד-בול

👇👇👇 אגב, רצינו להראות לכם את המלבנים האלה פה בתחתית כל כתבה – קל לשתף כתבות באמצעותם: