ליגת הסייקלוקרוס בחסות של לייזר (DAA) ורידלי (רוק’נ’רואד) בארגון משותף של עז הרים (נימי כהן) & BikeWay (זיו ענפי) כבר שנה שלישית ברצף מספקת לנו את השיא של “עונת” הקרוס הקצרה שיש לנו בארץ.

מאת: אור דיין
צילום: אור דיין ודני אסקרוב

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

IMG_0892

המחויבות של שני המארגנים לענף הסייקלוקרוס והגראבל ידועה כבר לרוב הרוכבים והם נושאי הדגל ומובילי הדרך בתחום. זה מורגש גם בתכנון המסלולים אבל בעיקר בווייב השונה שהם מנסים ומצליחים לייצר באירוע עצמו. בשונה מתחרויות עבר של האיגוד, פה יש התחייבות לקיים את המירוץ בכמעט כל תנאי מזג אוויר, ולדאוג שתהיה מוזיקה, בירה וכריזה אנרגטית – פשוט וכיף.

IMG_0938

מסלול התחרות

טיילת ראש העין – מסלול CX באורך 2.1 ק”מ על 24 מ’. המסלול ברובו על אספלט של שביל הליכה/רכיבה של טיילת ראש העין, 2 ישורות ארוכות שכאלה, מספר סלאלומים מסומנים בסס”לים (שהחזיקו 300 יתדות עץ – לא פחות), 2 משוכות גבוהות ורצופות שמחייבות ירידה מהאופניים ומקטע ריצה במעלה מדרגות , ומיד אחריו ירידה בשטח שמובילה לחציית נחל ועלייה משופעת ובוצית.

01-IMG_0040

גם אם יש לכם רק אופני הרים, תגיעו לתחרויות הסייקלו!

IMG_0904אחריה הרוכבים פגשו ישורת ארוכה צרה ויפה על דשא, משוכה נמוכה (מישהו אמר באני הופ?) וסיום בעלייה, סופסוף מסלול שנותן יתרון לצמיגים הצרים והשלדות הקלות והקרביות.  
נמרוד כהן ב”דבר המארגנים”

“התחרות הראשונה בליגת לייזר סייקלוקרוס בהנעת אופני רידלי נערכה כהצדעה למזג האוויר הבלגי הידוע לשמצה בתנאים תואמים: המשתתפים והקהל קיבלו קור, משבי רוח עוצמתיים, זרזיף גשם שבא והלך והרבה אפור בעיניים. בואו נגיד שהמשקה הפופולרי מסביב היה כוסות התה החם שנמזגו בדוכן של רוק אנ׳רואד ולא בירות, ובצדק…
לנו, המארגנים, היה עוד יום לא-קל במשרד: אתגר סימון ותיקון של מסלול באורך שני קילומטרים שתחום במאות עמודים וסרטי סימון ביניהם. משבי הרוח העיפו עמודים מהקרקע, קרעו סרטים ועשו לנו את החיים מאתגרים.
לכמעט 70 רוכבים ולעשרות המעודדים ובני המשפחות מגיע שאפו רציני: זוהי הרוח חברים! כבוד. הילדים הכי חיממו את ליבי. הם יותר ממחצית המשתתפים ועושה רושם שמזג האוויר לא מדגדג אותם.
IMG_0943
…”תודות והערכה לשופטי ומודדי הזמנים של האיגוד, ובראש ובראשונה לשופט הראשי עינב גטריידה שהראה מחויבות ומקצוענות ששדרגו את האירוע. זה המקום להודות גם לעיריית ראש העין, מחלקת הספורט, מועדון CSC וליאור שרר על העשייה, הדחיפה והעזרה בארגון. אם לא הייתם אז הייתה תחרות, אבל לא בראש העין. זו דחיפה ויוזמה שלכם כבר שנה שלישית ברצף, וסחתן על המסורת. תודה אישית לחבר, מאמן ומשתתף דרור פקץ׳  Dror Pekatch  דרור משתתף בתחרויות האלו ודוחף אותן כבר שנים, לכפיר כחלון שהגיע לצפות ולסקר אבל קיבל באהבה את עמדת הכרוז בקו הסיום. ותודה אחרונה לצוות ההפקה והעובדים המסור שלנו: רביד נתנזון (בייקוויי) מנהלת הרישום והטקסים, יניב סיסו שמקים, תולה, מאכיל, מצלם, מקפל, יאיר, אורי בראון (בייקוויי), משפחת הויזמן וכל מי שעזר ונתן יד. “
IMG_0932

מהלך התחרות

רוכבי העילית והפרו כרגיל זינקו ביחד לזמן של שעה מירוץ (ראשון מסיים כולם מסיימים). לא פשוט- בתנאי המז”א ששררו, אמנם לא היה רטוב אבל רוח חזקה מאוד (50 קמ”ש לערך) הוסיפה מימד של קושי וסבל בישורת הארוכה יחסית. היה מעניין לראות אסטרטגיות שונות שנקטו הרוכבים במעבר המכשול המשמעותי במירוץ, חלקם רצו את כל המקטע מהירידה, דרך המים ובמעלה הבוץ – על מנת לא להתקע ולהתסכן בנפילה וביזבוז זמן, חלקם הצליחו לרכוב את הכל עם יתרון ברור לאופני הרים בסגמנט הזה.

IMG_0899
היה כיף לראות ששלושת הראשונים בעילית גברים רכבו עם צמיגים צרים ונתנו תצוגה יפה, ראשון סיים אביב יחזקאל האלוף המכהן ששולט בסצינת הסייקלוקרוס המקומית עוד מעונה שעברה, פתח חזק וייצר פער קטן שרק גדל בכל הקפה. אחריו סיימו אליעד דניאל ואיתמר איינהורן בהתאמה. שני אלה שיחקו בחתול ועכבר כל התחרות עד נפילה קטנה של איתמר שנוצלה עד תום ע”י אליעד,  דני צור סיים רביעי כללי וראשון במקצה הפרו.

04-IMG_0054

אליעד דניאל מוביל על ה KTM הכתומים

אביב יחזקאל שהופיע חליפת נג”ש חדשה של CCC וללא חולצת האלוף (אופס?) סיפר שזהו המסלול הכי מותאם לסייקלוקרוס שהשתתף בו עד היום, אביב רוכב חזק וטכני מאוד ובכלל נראה שהבחור פשוט נהנה מכל רגע. האם מישהו יכול לאתגר את הבחור עוד שבועיים באליפות?!

11-IMG_0151

אביב יחזקאל ראשון כללי

ענף קטנטן

לצערי שוב לא ראינו מתחרים רבים (כ60 רוכבים) בשדה הרוכבים באופן כללי והרוכבות בפרט, סביר להניח שזה ישתנה מעט בתחרות הבאה של הליגה- אליפות ישראל בCX שתתקיים ב23/11 ב-LAKE TLV. נקווה שבהמשך מנהלי הקבוצות יעודדו יותר את הרוכבים שלהם לתמוך במארגנים ולייצר שדה תחרותי ואיכותי יותר.

14-IMG_0179

דני צור על ה Giant – רביעי כללי וראשון בפרו

נימי מספר על קיפול המסלול בגשם שוטף שהתחיל מיד בסיום מקצה הילדים, אין ספק שהחבר’ה נותנים את הלב והנשמה בהרמת אירועים לטובתנו הרוכבים בואו ננסה להחזיר להם ולהרים את הענף הזה שכל כך פופולארי באירופה (ולא בכדי): “קיפול האירוע היה, איך לומר, אתגרי… מאמצע פודיום הילדים, שנקטע בגלל מבול עז, הגשם לא הפסיק לרדת ובעוצמות גבוהות. בהתחלה חיכינו תחת קורת גג וקיווינו להפוגה. שתינו בירה כדי להתחמם (-: אבל הדקות נקפו, מפלס ה״נחל״ עלה על גדותיו, המדשאות עליהן רכבו המשתתפים שעה קודם לכן הוצפו וקיפול המסלול נעשה בגשם שוטף עם צוות סחוט לגמרי. קשה להגזים בתיאור העונג שאמבטיה חמה וכוס תה רותחת בערב, בבית, סופסוף, הסבו לי.”IMG_0909

שותפים נוספים לארגון האירוע: איגוד האופניים בישראל’ מועדון CSC ״רוכבים בראש״ (ליאור שרר) ועיריית ראש העין, מחלקת הספורט, G-FORM, DT SWISS.

IMG_0948

ויקטור קיטייב – נאמן סייקלוקרוס אמיתי, מארגן תחרויות סייקלו בעצמו ומתייצב באדיקות לכל תחרות בארץ

IMG_0922

באופן כללי אני חושב שזה ענף מדהים וכל מי שהגיע לצפות גם נהנה מרוכבים חזקים אקשן לאורך המסלול, נפילות והחלקות, קפיצות מעל מכשולים וכו’. לסייקלוקרוס יש גם פוטנציאל אדיר בקרב ילדים ונוער ללימוד ושיפור טכניקה, מסלולים קצרים ואינטנסיביים שיהוו הכנה טובה לעונה והנאה לכל רוכב.
15-IMG_0181

פודיום חזזזק

התחרויות הבאות: בשבת הבאה מתיש לכיש, שבת אחריה אליפות הארץ בסייקלוקרוס במסגרת ליגת לייזר-רידלי סביב אגם הווייק בורד ב-Lake TLV, פארק מנחם בגין, תל אביב.
מאת: אור דיין
צילום: אור דיין ודני אסקרוב
אור דיין, מולטי טאלנט. תל אביבי מלידה, אוהב עליות, מכור לקפה ובעל חיבה מוזרה לשלדות אלומיניום. מנגן על בס בהרכב רוק, מדריך אופניים ומתחרה בכל מרוץ על 2 גלגלים