הDemo Day בהובלת אריק פלדמן ונמרוד כהן הוא בשנתו החמישית (ולמעשה כבר משנתו הראשונה) אחד האירועים המוצלחים והמצליחים בענף האופניים. השנה המגמה המסתמנת: הרחבת הפניה וסוגי הקהלים מאירוע של רוכבי הארדקור שחייבים להתנסות בחידושים אל מגוון רחב יותר של חובבי הפנינג, שופינג ואופניים. 

מאת: גיא חלמיש

נתרומם רגע, לגובה 50,000 רגל

למה החלטתי להביא לקדמת הבמה של BIKEPANEL את האירוע שמארגנים המתחרים? כי הדמו דיי הוא אירוע האופניים המסחרי החשוב ביותר בענף. הוא פרץ ב We:ride וממשיך להוביל כאירוע תחת Bike בניצוחם של אריק פלדמן ונמרוד כהן.

רבים לא יודעים, אבל הכניסה של ווירייד בזמנו עשתה טוב לבייקפאנל: במקביל לכניסתו גדלנו דרמטית בכמות הקוראים והמפרסמים, בזמן שכל מגזין מצא את קהליו, והביא את הוייב שלו לזירה. מול הקוראים, עוד שחקן לידך מחדד את הזהות שלך ומציב בסיס להשוואה, וההשפעה הזו היתה רק חיובית עבור BIKEPANEL. אלה שאוהבים את קו המערכת שלנו למדו להעריך אותו עוד יותר, עם בסיס להשוואה, וכך גם בקרב קוראי המגזין השני.

מימין: נמרוד כהן, אריק פלדמן, גיא חלמיש

פתאום, במקום להיות לבד במערכה מול ענף האופניים, המתחרה שלי נתן לי רוח גבית: אריק פלדמן נפגש עם כל היבואנים, וכמוני בדיוק, הסביר להם כמה חשוב לשחרר אופניים למבחנים, ומדוע תוכן הוא אסטרטגיה הכרחית עבורם: כי אופניים זה מוצר יקר, עם מעורבות גבוהה בקניה, ולפני השקעה כזו, אתה כקורא לומד על המוצר לא מעט ויש לזה השפעה גדולה על בחירת האופניים שלך ומי שלא נמצא בזירה הזו- יפסיד (ויש יבואנים כאלה שעדיין אינם בזירה לצערנו).

דמו 2018, במיוחד לאחר שWeRide התפרק, מתרחש כשBIKEPANEL הוא ללא עוררין מוביל התוכן בענף והתפתח להיות רשת של אתרי תוכן עם אתר OUTPANEL לטיולים, סקי, טיפוס, אאוטדור ואתר RUNPANEL  לריצה וטריאתלון. אז בתקופה שאינה פשוטה לענף האופנים (בחנויות: הענף במשבר. באירועים והקבוצות: הענף בסכנה), ובתור המגזין העיקרי בענף הזה, ברור לי שנכון לסקר את הדמו דיי.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

דמו דיי – אריק פלדמן ונמרוד כהן מספרים

איך זה החל והתפתח? אריק פלדמן: “זאת השנה החמישית של האירוע הזה, דמו דיי החל כגחמה קטנה יחסית ומצומצמת שלי, שמתבססת על הרעיון של היורובייק. בהתחשב במה שהיה בסצינה שלנו לפני כן זה נראה אז בלתי אפשרי: להפגיש את כל היבואנים אחד עם השני שישבו זה לצד זה באירוע הדגמות”.

נמרוד כהן: “היה “בייקס” תערוכת אופניים במשך שלוש שנים שכמעט כל היבואנים הגיע אליה, בגני התערוכה שנועד מראש לכישלון כלכלי ופה יש איזה סטארט אפ שמאפשר אותו.”

רן גנור ו Medraft Biking הכריזו על מבצע רישום מוקדם לטיולים עם אופני BOLD

פלדמן: “המטרה היתה לעשות אירוע מצומצם שיתבסס על חברים שלי. תוך שלושה שבועות כל הדבר הזה התפתח כמו אש בשדה קוצים וגם היבואנים הגדולים יותר הצטרפו. חלק מהגדולים מאוד בהתחלה קצת הסתייגו, אבל אני חייב לציין פה במיוחד שני יבואנים: CTC (טרק ישראל) של משפחת פרזנטי שתמיד תמכו בנו לאורך כל הדרך, ו DAA ורשת Recycles שתמיד היו לצידנו והם סחפו את כל האחרים לסיפור הזה. היום בשנה החמישית זה הפך להיות מדורת השבט של הענף המקומי”.

דמו דיי 2018: גדול יותר וכיף יותר

נמרוד כהן: “מצמן את מרוץ לא השתתפו השנה, ורוזן עם הפסקות, והשנה היו. חוץ מהם יש פה הסכמה גורפת של הענף. אני אישית חושב שבשנה שהיתה קשה שיווקית ומכירתית בענף, פסטיבל מכירות זה רק מחזק. ההזדמנות בקונספט היא שאין פה את התקורה הגבוהה של גני התערוכה. היה לנו 4 שנים שתוף פעולה עם קק”ל כולל חסות (2018 זו השנה הראשונה שאין), העלויות פה הן יחסית סבירות גם למציגים וגם למארגנים. התמיכה של טמפו עושה פה הרבה וזה בעצם פסטיבל ולא רק מכירות.

מסביב לאירוע יש גם תוספות של דוכני מזון וההופעות החיות שמוסיפים לא מעט כאב ראש או עלויות להפקה (יש פיקוח תקינה די מסיבי על תחום מכירת המזון…ג.ח.).”

מדמו דיי מקצועי להפנינג רחב

האירוע הוא המתחם בלבד

הדמו דיי יצא יום אחרי הכתבה שעשיתי על הביטוח ומקרה חץ הצפון. אז שאלתי: יוצאים פה מאות אנשים למאות רכיבות דמו- איך מתיחסים לזה ביטוחית מבחינת האירוע?

נמרוד כהן: “בגדול האחריות של האירוע ביטוחית, מד”א ופרמדיק, היא לתחומי המגרש בלבד. זה נאמר מול הרוכבים ומול כל אחד שמשאיל אופניים. היציאה לשטח זה בין המשווק לרוכב, אנחנו לא אחראים על שום רכיבה וזו הסיבה לדרישה של “Walk Your Bike” במתחם- פה אין רכיבות. הפרמדיק פה זה כדי לטפל באנשים אם יפגעו במתחם בלבד. עוד לפני תקדים “חץ הצפון” היה ברור שלא ניתן לנהל רכיבות מחוץ למתחם. כולם מחתימים על הטפסים, כל אדם שנכנס למתחם קורא את ההוראות להתנהלות במתחם מולנו, רק לאחר מכן הוא מקבל צמיד ואז יוצא לקשר ישיר עם הדוכנים. במתחם אין רכיבה והיא אסורה. כל הקונספט הזה היה הרבה לפני סירקין. האירוע הוא המתחם וכל מה שמחוץ למתחם הוא בין הרוכב ליבואן”.

CTC – טרק ישראל: תומכים באירוע מיומו הראשון

מספרים, קהלים וכמויות

נימי מציין שלושה סוגי קהלים ומשהו ייחודי שמתאפשר רק באופניים: “הקהל הראשון: אלה שבאים באמת לדמו. ההזדמנות פה היא ייחודית- אתה נוסע על מסלולים אמיתיים ומשווה Back to Back. ברכב ובעולם מוטורי אין דבר כזה. זה לא דומה ללקחת בכל סופ”ש זוג אחר. הקהל השני זה אלה שבאים עם כרטיס האשראי- האקספו מעניין אותם יותר מהדמו. זה סוף עונה והם באים לקנות במבצעים שפורסמו והושקו לקראת הדמו דיי. הקהל השלישי זה אנשים שאומרים אני בכלל לא רוצה לקנות כלום- הם באים להפנינג. יש מוסיקה, יש נקניקיות, יש פלאברה… הם אומרים לעצמם שבמקום לרכוב במקום אחר כבר נעשה את הרכיבה בבן שמן ונבוא להנות אחריה”.

יש פה כ 45 מציגים וכ60 מותגים למרות תחרות עם הטריאתלון באילת השנה וחלק מהמציגים ויתרו על הדמו דיי ואחרים כמו  RUDY PROJECT הרימו שתי תצוגות גם לאילת וגם לדמו דיי.”

כמה אנשים מגיעים? אלפים אבל קשה לדעת

בניגוד לרישום המוקדם שהיה בשנים קודמות, השנה הפסיקו עם זה: “חשבנו שזה ניסיון יפה, אבל זה יצר מספר מאוד גדול של מבקשים על כל זוג אופניים, ואז לא ניתן היה לעמוד בזה. ניהול התורים ברשת לא נפגש עם המציאות בשטח בצורה נוחה.

מ 7:00 עד 13:30 נזרקים מספרים של כ 5000 איש. כל ההערכות על כמות אנשים – הן הערכות, ואף אחד לא באמת יודע. השיא הוא בין 9:00-9:30 כשאנשים מסיימים את הרכיבות שלהם בבן שמן ובאים.”

נימי: “יש פה התרחשות מעניינת בכל לילה לפני האירוע, כשכל הענף יושב עם אלכוהול, על האש, ויש פה בונדינג ענפי מעניין ומיוחד בין החברה שעובדים בענף. השנה רוני ענר ריכז פה תאורה עבור החברה שמגיעים והרים את השטח. כזה דבר הוא אומר שלא היה בענף מאז “High Pulse” (אליפות ישראל בכפר סולד לפני הרבה שנים בענף). “

רוני ענר מ RUDY PROJECT- הרים תאורה לכל המתחם עבור המציגים בערב הקודם

ארז וייס מ DAA

“אנחנו (DAA יבואנית Shimano) נמצאים פה מהיום הראשון. אני חושב שזה אירוע אדיר, אני חושב שאין דבר כזה חג כזה של אופניים. זה החליף מבחינתי את תערוכת האופניים המיתולוגית שנכשלה, אבל יש פה משהו שהוא הרבה יותר Loose, יותר מחובר ליער, יותר מחובר לרכיבה. אני לא מכיר הרבה אירועים כאלה גם בקנה מידה עולמי, ואני חושב שזה אחד האירועים הכי חשובים שיש בענף האופניים בארץ, בגלל האווירה, תחושת שחרור, שילוב של מוסיקה, רכיבה וקצת מכירות- אירוע אדיר.”

עם כמה אנשים אתם פה? זו עלות לא קטנה- להביא צוות כזה ונוכחות לפה, מחייב למכור די הרבה מאירוע כזה, לא?

“כן, אבל זה חלק מתקציב השיווק וזה ה”להיות פה” ולהראות את האנשים את ה-XTR12 שהשקנו והוא נמצא פה. להראות לאנשים את המערכת, לתת להם לגעת, להיות עם האנשים- זה שווה את ההשקעה הזו, זה שיווק אמיתי בעיני”.

דוכן Shimano: מציגים את ה XTR12 החדשה

לירון שנפ מ Scott ישראל

למה האירוע הזה חשוב מבחינתך? “זה אחלה מקום להראות את כל מה שיש לאופני Scott ולנו, לתת ללקוח לבחון ברגליים ולא רק להתרשם באולם תצוגה מושקע וממוזג. לתת לאופניים להצביע. כולם נמצאים פה, טובים יותר וטובים פחות- והטוב ביותר מנצח, כי הקהל בוחר בעצמו.

השנה אנחנו מציגים את ה Ransom – אופני האנדורו החדשים של סקוט, גולת הכותרת ברמה עולמית. מהלך 170 קדימה ואחורה, עם קיצור מהלך ל 120 ונעילה מלאה- מה שכל רוכב דאונהיל צריך: אופניים שמטפסים כמו אופני קרוס קאנטרי ויורדים כמו אופני דאונהיל. אנחנו פה עם 17 זוגות אופניים הדגמה ובכל רגע נתון כולם בחוץ!”

מכינים בקוברה בורדו את ה SCOTT GENIUS ליציאה

רועי שווילי מ KTM: “הדמו דיי השתנה”

האיש שהחדיר לישראל את אופני KTM מספר: “הדמו דיי קיבל תפנית קלה, והפך את עצמו מאירוע מקצועי לאירוע הפנינג, הרבה יותר גדול, יותר מאסיבי מבחינת קהל, פחות קהל מקצועי והרבה יותר אנשים שבאו לראות ולדגום ולהכיר את הענף, יכול להיות שזה לטובה.”

 

רועי שבילי ו KTM ליסה ברקע

לכם יש הרבה אופניים חשמליים חדשים כעת בהיצע- נשמע שזה מתאים לכם דווקא…

לא רק שזה מתאים זה פגע בול בקהל, וכמו שאתה יכול לראות מסביב אין אופניים חשמליים במבחן כי כולם בחוץ ברכיבות התנסות. הקהל הזה זה בדיוק הקהל שאליו אנחנו מכוונים. אלה אנשים שבאים להכיר, לראות ולחוות עולם חדש.”

איזה דגמים חשובים יש לכם עכשיו? “אנחנו מציגים היום דגם שהוא סופר אטרקטיבי ומעניין: גלגל קדמי 29 ואחורי 27.5 פלוס, מערכת חשמלית של בוש Performance line – טופ אוף דה ליין. הדגם נקרא קפוהו 272.”

האופניים החשמליים של KTM בדרך לדמו

לסיכום: מגמה מבורכת

פלדמן מסכם עם תודה למתנדבים והחבורה שסביבו: “הנתינה של החבורה כאן זה משהו שמשתקף מהקהל ואנחנו מקבלים את זה חזרה מהם, ומבחינתי זה שיא השיאים. מדובר בקבוצה של כ 20 איש, חלקם מנכ”לים ביום יום, שלוקחים חופש, ונותנים את הדם, ודופקים פה בזנתים כאילו הם שריונרים בני 21. הדבר הזה שווה את הכל מבחינתי”.

נימי: “כרגע השוק בשל לאירוע גדול אחד בשנה. באוקטובר 2019, אם האירוע יגדל אומר נמרוד, אנחנו נאלץ לעבור מפה- בגלל מגבלות לא שלנו: חניה, פקקים וכו’. הישראלים רוצים לחנות דווקא הכי קרוב למתחם ולא רוצים לחנות רחוק יותר (היה קמפיין מקדים להפנות אנשים לחנה וסע). אם נגדל ב 10% בשנה בצמיחה אורגנית זה יציב אתגרים”.

האתגרים האלה, הם אתגרים מבורכים, וכמוה גם השינוי של האירוע הזה. הפנייה להארדקור היא רק אחד הדברים שצריכים היבואנים בענף. אותה קבוצה של רוכבים אדוקים מכירה את המותגים המובילים, חופרת בכתבות ובדיונים בבייקטוק, ומגיע לבדוק את האופניים מקרוב, אבל הצמיחה וההצלה לענף הזה יגיעו מכל אותם רוכבי סופ”ש, אנשים ששמעו על האפשרות החדשה של טיולים עם אופניים חשמליים בשטח, וקונים שיבואו אל המתחם להשיג מכירות סוף עונה. באירוע מכירות- הפדיון הוא זה שמדבר בסוף והגידול הכרחי כדי להמשיך ולחזק אותו.